Helsingissä jo kaksi kadulle ajamista lyhyen ajan sisällä, pitääkö ruveta kantamaan betoniporsasta mukana?
http://kajgran.puheenvuoro.uusisuomi.fi/241216-huhu-on-nykypaivan-totuus
Uutisoinnin ero näiden kahden tapahtuman välillä on mielenkiintoinen. HS kertoi tapauksesta, jossa auto yritti ajaa ihmisten päälle jalkakäytävällä Pengerkadun ja Helsinginkadun kulmassa. Yliajoa yrittänyt henkilö kuuluu nurkalla pyörivään ulkomaalaistaustaisten miesten joukkoon. Mitään muuta asiasta ei sitten kerrottu. Pari viikkoa sitten punainen Jaguari törmäili suojatiellä ja tämän ajajan henkilöllisyys selvisi ihan terveystietoja myöten. Ajaja oli suomalainen ja poliisi tiedotti asiasta avoimesti.
Kommentit (13)
No ihan suomimies tänään otsikoissa, eli Elon matikan mukaan lauseke viime kk aika on: 3-1=2, eli suomimies johtaa 50 prosenttisesti.
Ps. Et jaksa kantaa betonipossua, tyydy possusi syömään.
Vierailija kirjoitti:
No ihan suomimies tänään otsikoissa, eli Elon matikan mukaan lauseke viime kk aika on: 3-1=2, eli suomimies johtaa 50 prosenttisesti.
Täähän on ihan uus trendi. :D Mutta miksi muotoilit vastauksesi niin, että tämä jotenkin korjais puolueellisen uutisoinnin? Se "kumpi tekee enemmän" ei liity siihen, että uutisoidessa vain suomalaisten tekosista annetaan tarkat tiedot.
No kirjoita työnantajallesi palautetta.
Olisiko ero kuoleman aiheuttaminen? Rasistille tämä tietenkin sivujuonne.
Kevytbetoniporsas olisi kiva, jos sais tyroksista tehdyn ja värin sais valita. Mulle pinkki.
Vierailija kirjoitti:
Olin jo vastaamassa tyhmään kysymykseesi mutta sitten huomasin rasisti-kortin, pidä vainoharhasi ihan vapaasti. Ennakkoluuloisena elämä on varmaan vaikeaa?
Vierailija kirjoitti:
No olisikin jokseenkin surullista jos suomimies ei johtaisi Suomessa. Palataan sitten asiaan kun suomimies johtaa vielä Afrikassakin :D
Vierailija kirjoitti:
Monet suomalaiset ovat jo pitkään olleet raivoa täynnä maahanmuuttajia kohtaan. Kun joku maahanmuuttaja, etenkin jos hän on turvapaikanhakija, syyllistyy rikokseen, kaikki maahanmuuttajat/turvapaikanhakijat leimataan rikollisiksi. Viranomaiset eivät varmasti halua, että kaiken maailman svl:t, odinit sun muut hörhöt lähtevät kaduille jahtaamaan kaikkia ulkomaalaisia. Siksi uutisointi on ehkä varovaisempaa (jos yleensä on). Sitten kun tuomio teosta tulee, on tekijän henkilöllisyyskin ihan julkista tietoa, kuten "kantasuomalaistenkin" kohdalla.
Hienoa kiemurtelua, kuten tän löperyyden kannattajilta voi odottaa - Kukaan ei ole leimaamassa kaikkia turviksia, se on puhtaasti "rasismin vastustajien" märkä fantasia. Eipä tainneet Odinit ties mitkä ketään ulkomaalaista hakata tms. joten syy uutisoinnin värittämiselle meni siinä.
Paljon loogisempi syy on se, että lobattu ja haluttu löperö maahanmuuttopolitiikka on niin epäonnistunut että pitää vähätellä uutisia jotka tuovat tämän ilmi. Tälle selitykselle sentään löytyy faktat ja motiivi. Toisin kuin sun maailmankuvaan sopiville.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ainakin toistaiseksi suomimiehiä on Suomessa enemmän kuin geelitukkia: veräjät auki -politiikalla tulevaisuus saattaa olla toisenlainen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin jo vastaamassa tyhmään kysymykseesi mutta sitten huomasin rasisti-kortin, pidä vainoharhasi ihan vapaasti. Ennakkoluuloisena elämä on varmaan vaikeaa?
Tällä tasolla keskusteltaessa, minulla ei ole vainoharhoja. Sinulla omin korvin kuultuna on.
Minä minä minä. Jos kysyit eroa uutisoinnissa, vastasin, että tekijä ei tappanut mutta minä minä minä.
Missä pitäisi ajaa, jos ei kadulla saa ajaa. ????Ap, haloo, otsikko ihan hanurista. Asia hyvä.
Uusi hittituote: puhallettava betoniporsas, jota voi kuljettaa kätevästi käsilaukussa.
Monikulttuurisuudesta tulisi uutisoida tasapuolisesti niin hyvät kuin huonotkin puolet. Näin sitten ihmiset pystyisivät faktapohjaisesti muodostamaan kantansa. Joka monikulttuurisuutta vastaan tai ehkä sen puolesta.