Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sillä näinhän asia on. Heti jos kertoo että harrastaa vaikka oopperaa tai jotakin hienoa tulevat esiin nämä luontoharrastajat.

He marttyyreinä väittävät että heidän harrastuksensa on se kaikkein aidoin ja alkuperäinen mahdollinen. Ja muu on tekopyhää hienostelua.

Juntit.

• ylös 5
  • alas 11

Kommentit (7)

Vierailija

Mä olen ikäni elänyt luontoa enempi tai vähempi harrastavien ihmisten keskuudessa, enkä ymmärrä aloitusta. Minusta nämä luontoihmiset ovat niitä hiljaisimpia ja vaatimattomimpia, vertailevat lintuhavaintoja keskenään ja miettivät, mikä kasvi tuolla kasvaa. Kulkevat kumisaappaissa ja rönttävaatteissa ja häipyvät jo aamuvarhaisella sinne luontoonsa.

Itsekin harrastan tällaista joskus, mutta olen kyllä muuten elämäntavaltani vannoutunut kaupunkilainen.

• ylös 12
  • alas 0
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä olen ikäni elänyt luontoa enempi tai vähempi harrastavien ihmisten keskuudessa, enkä ymmärrä aloitusta. Minusta nämä luontoihmiset ovat niitä hiljaisimpia ja vaatimattomimpia, vertailevat lintuhavaintoja keskenään ja miettivät, mikä kasvi tuolla kasvaa. Kulkevat kumisaappaissa ja rönttävaatteissa ja häipyvät jo aamuvarhaisella sinne luontoonsa.

Itsekin harrastan tällaista joskus, mutta olen kyllä muuten elämäntavaltani vannoutunut kaupunkilainen.

Toiset on näitä. Toiset taas on niitä, jotka ostaa kalleimmat mahdolliset vaelluskampeet, erikoispyörät, teltat ja kanootit ja roudaavat nämä johonkin Huippuvuorille, josta sitten kuvat someen siitä miten ollaan osa luontoa. Ei näitä kiinnosta mikään Torvenkylän metsälintukanta, vaan kyse on jonkinlaisesta itsensä brändäämisestä.

• ylös 10
  • alas 1
Vierailija

Luonnossa liikkuminen verrastetaan usein omilla taidoillaan pärjääväksi liikunnalliseksi ihmiseksi, joka ei ole erkaantunut luonnosta. Luonnossa liikkuminen ei vaadi rahaa ja on tervehenkinen harrastus. Luonto on tänään pop, ihmiset ovat saaneet tarpeekseen urbaanista elämästä ja nyt arvostetaan retkeilyä, patikointia, kansallispuistoja, telttailua, nuku yö ulkona, melomista, maastopyöräilyä, maastojuoksua jne.

Kaupunkimatkailu ei ole enää mielenkiintoista. Samoin ooppera on passe, vähän homeista jo. Savonlinnan oppeerajuhlilta napatut kuvat naurattaa ihmisiä facessa, siellä pönötetään sateisessa kesäillassa kauluspaidoissa, pikkutakeissa ja suorissa housuissa sekä mekoissa drinksu kädessä ja nautitaan oopperasta. Niin, vanhemmat ihmiset, jotka eivät sitten pärjää vaikka yhden yön telttareissua ja mökilläkin pitää olla kaikki mukavuudet. Kaupunki on kirosana, erämaa soi kauniimpana.

En sano että se niin on vaan että sellaisen kuvan siitä saa, oopperaihminen on laiska mukavuudenhaluinen plösö.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toiset on näitä. Toiset taas on niitä, jotka ostaa kalleimmat mahdolliset vaelluskampeet, erikoispyörät, teltat ja kanootit ja roudaavat nämä johonkin Huippuvuorille, josta sitten kuvat someen siitä miten ollaan osa luontoa. Ei näitä kiinnosta mikään Torvenkylän metsälintukanta, vaan kyse on jonkinlaisesta itsensä brändäämisestä.

Niin nämä välineurheilijat. Ei näitä pidä ehkä ottaa niin vakavasti. Ainakaan niin vakavasti kuin he itse ottavat itsensä. 

Vierailija

Eivät he kuvittele olevansa parempia, mutta ap vaikuttaa tuntevan huonommuudentunnetta luontoharrastajia kohtaan.

Vierailija

En minä ainakaan tuollaista väitä. Jokainen harrastaa mitä lystää, kunhan ei ole mitään laitonta.

En nyt tiedä "harrastanko" luontoa. Tykkään istua metsässä kannon nokalla, kuunnella ja haistella metsän ääniä, olla ihan hiljaa.