Lapsen nimi Jiri ja silti ihmetteli miksi luulin venäläiseksi?
Vain venäläisten vanhempien lapsilla on Jiri- tai Jurinimisiä poikia. Eikä minulla ole mitään heitä vastaan.
Kommentit (12)
Kyllä näin on.
Myös kaikki Maria-nimiset ovat italialaisia.
Väestörekisterin mukaan kastettu 1400 Jiriä joten ei ihan yleinen, muttei harvinainenkaan..
Mikään nimi ei nykyisin viittaa etniseen taustaan tai syntyperään tms. Eli aika typerä olet..
Niin, myös kaikki Sonjat, Senjat, Tanjat ja Katjat ovat venäläisiä.
Paitsi että Jiri on tšekkiläinen nimi.
Nuo muut mainitut nimet ovat vakiintuneita Suomessa, mutta en minä ole koskaan yhtään Jiriä tavannut. Olisin itsekin luullut venäläiseksi. Samoin jos tapaan Brianin tai Muhammedin, niin en heitäkään pidä ihan suomalaisena.
Vierailija kirjoitti:
Väestörekisterin mukaan kastettu 1400 Jiriä joten ei ihan yleinen, muttei harvinainenkaan..
Mikään nimi ei nykyisin viittaa etniseen taustaan tai syntyperään tms. Eli aika typerä olet..
No ei todellakaan ole kaikki väestörekisterin Jirit kastettuja.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että Jiri on tšekkiläinen nimi.
Joo, ei todellakaan mikään venäläinen nimi. Ei sen venäläisempi kuin Jyri tai Jori tai Jari. Juri olisi, mutta nämä muut ei.
Juri on käytännössä sama kuin Jyri. Virossa Juri on suom Jyri.
Hassua, minun korvaani Jiri taas kuulostaa aivan tavalliselta nimeltä, juurikin Mariaan tai Sonjaan rinnastettavalta. Johtuisikohan tämä siitä että asun aivan itärajan tuntumassa? Juri tosin on myös minusta venäläiseltä tai virolaiselta kuulostava nimi.
Täällä on siis noin paljon mammoja jotka on antaneet pojalle nimeksi Jiri??
Oliko Teemu liian tavallinen? Hehehe
Vierailija kirjoitti:
Täällä on siis noin paljon mammoja jotka on antaneet pojalle nimeksi Jiri??
Oliko Teemu liian tavallinen? Hehehe
Se on tuo huumorinkukka se kaikkein kaunein kukka...
no onko vanhemmat venäläisiä? jos eivät ole, niin olet kysellyt typeriä.