Vierailija
Poiminta

Onko kenelläkään ollut? Millä viikolla alkoi oireilemaan? Minkä kokoinen hematooma oli? Kuinka raskaus eteni?

Sivut

Kommentit (49)

Vierailija

Ystävällä oli. Oireena verinen vuoto ja kummallisen nopeasti kasvava raskausmaha, alkoi oireilla joskus rv 10 ja päättyi keskenmenoom rv 17.

Onneksi kaikille ei käy noin kurjasti, tsemppiä ja onnea matkaan <3

Vierailija

Ystävällä myös. Veristä vuotoa tuli joskus, ei saanut tehdä mitään raskasta. Viikolla 34 alkoi vuotamaan runsaasti, tehtiin hätäsektio. Terve tyttö:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mulla myös aluksi pienempi hematooma, lopulta lääkäri totesi sen viikolla 22 olevan banaanin muotoinen ja kokoinen. Oireili verisenä vuotona viikolta 10 lähtien. Noin 17-26 viikoilla sairaala lepo, kun vuoto oli niin kovaa. Jotain hyytymistä edistävää lääkettä sain jossain vaiheessa. Supisteli paljon. Kaikesta huolimatta täysiaikainen raskaus ja terve vauva.

Vierailija

Kolmonen jatkaa vielä.. Tsemppiä ja toivotaan parasta! Mulla vuodot oli niin kovat välillä, että lapsivettä tihkui n RV 20-21. Tulehduksen estämiseksi sain suonensisäisesti antibioottia jossain vaiheessa. Olo oli epätoivoinen, mutta yhtäkkiä loppuraskaus rv 30-40 meni ongelmitta.

Vierailija

Kiitos tsempeistä. Minulla viikkoja vasta 14+ ja vuoto alkoi kolmisen viikkoa sitten. Tuli todella runsaasti. Oli vähän aikaa pois, kunnes alkoi taas pari päivää sitten. Ultrattiin ja kohdusta ensimmäisen vuodon aikaan löydetty hematooma kasvanut valtavaksi. :(

Vierailija

En yhtään tiedä, kuinka yleisesti suuri hematooma aiheuttaa ongelmia enkä haluaisi pelotella, mutta silti haluaisin varoittaa. Tutullani oli todella suuri hematooma, joka valitettavasti aiheutti pahan kohtutulehduksen. Antibiooteilla ei saatu tulehdusta kuriin ja lopputuloksena ensin raskaus jouduttiin keskeyttämään ja lopulta myös kohtu poistamaan, koska äidin henki oli vaarassa :(

Tämä on varmaan hyvin harvinaista, mutta tällainenkin riski on olemassa, joten kannattaa seurata ja kuunnella tarkasti kehoa sekä reagoida mahdollisiin merkkeihin tulehduksesta.

Tsemppiä kovasti, toivottavasti kaikki menee kohdallasi hyvin!

Vierailija

10, aivan kauheaa. Tuon huonommin ei varmaan voi edes käydä.. :(

9 & 11, minkäkokoiset hematoomat teillä oli, ja missä ne sijaitsivat?

Kiitos kaikille vastauksista.

Vierailija

Mulla ei ollut iso tais olla joku 3-5cm (rvk.12). Mulle silloin sanoivat riskiksi sen, että jos kasvaa voi irrottaa istukan.
Itselläni se hematooma hematooma hävisi sitten itsekseen einä onneksi kasvanut.

Vierailija

Mulla oli toisessa raskaudessa. Yhtäkkinen ja runsas vuoto alkoi 8. viikolla. Olin ihan varma km:sta mutta siellä se pieni sydän sykki. Vuodot toistui noin kahden viikon välein viikolle 20 saakka. Hematooma oli jossain vaiheessa melko iso, mutta pieneni raskauden edetessä ja lopulta sitä ei enää näkynyt ultrassa joskus 28 viikolla. Raskaus eteni täysin normaalisti loppuun ja terve lapsi syntyi.
Yksi lääkäri olisi pitänyt hematoomaa kuolleena kaksosena, mutta se ei ollut mahdollista koska muista syistä tehdyssä ensiultrassa sikiöitä oli vain yksi.

Vierailija

Minulla hematooma on tällä hetkellä sikiötäkin isompi. Kohdunsuun ja sikiön välissä. Riskit ovat isot. Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan.

Vierailija

Jep, rv 13 tuli puhdasta verta sen verran, että luulin keskenmenoksi. Jatkui runsaana menkkamaisena vuotona aina rv21 asti. Greipin kokoinen hematooma. Terve poika syntyi rv41

Vierailija

Ekassa oli pieniä vuotoja läpi koko raskauden. Lapsi syntyi ajallaan ja hyvävointisena. Toisessa hematooma tuli istukan alle, ei vuotanut ulos, mutta irroitti istukan osittain. Hätäsektio, keskonen ja cp-vamma seurauksina.

Onko järkevää kuitenkaan lukea muiden kauhukokemuksista? Päivä kerrallaan. Stressi lisää riskejä, koska nostaa sun verenpainetta jne. Jokainen tarina on erilainen!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat