Kuinka usein peset hiuksesi?
Tuli mieleen kun työkaveri katsoi silleen alta kulmien "hyi" -ilmeellä kun kerroin pesseeni hiukset edellisenä iltana (en nyt muista miten tuli puheeksi). En tiedä ketään - paitsi ilmeisesti hänet - joka pesisi hiuksiaan joka aamu? Itsellä varsinkin niin pitkät hiukset että johan niissä kestää kuivuakin enkä ehtisi ikinä ajoissa töihin. Tuo ilme vaan oli niin erikoinen vastalause vaikkei mitään varsinaisesti sanonut...
Kommentit (53)
Se on niin yksilöllistä kuinka nopeasti rasvoittuu. Itse pesen joka toinen päivä.
Lauantaina saunassa. Jos pesen useimmin tulee hilsettä. Ja mulla on tosi ohut ja rasvoittuva tukka niin pidän kireetä ponnaria joka tapauksessa.
Haha, antaa niiden katsoa. Pesen pari kertaa viikossa ja jos jostain syystä likaantuvat (hikoilu tai ihan ulkoista likaa) niin tarpeen mukaan.
2-3 kertaa viikossa, iltaisin minäkin pitkätukkainen pesen :)
Pakko pestä joka aamu. Pikkusiskolla ihan sama juttu, illalla pestyt hiukset näyttää jo aamulla ihan rasvaisilta. Toinen siskoni voi olla monta päivää pesemättä ja näyttää hyvältä edelleen. Taitaa siis olla aika yksilöllistä.
Pesen noin joka kolmas tai joka neljäs päivä, joskus ehtii kyllä rasvoittuakin. :I Varmaan n. 3 kertaa viikossa eli melkein joka toinen päivä olisi parempi tiheys, silloin hiukset ois varmaan koko ajan "kunnossa", ainakin omasta mielestäni, mut oon vähän laiska pesemään hiuksia, koska hiuksia pestessä suihkussa tuntuu menevän ikuisuus! En vaan osaa pestä hiuksiani nopeesti.
Hmm, ehkä jos pesisin hiukset useemmin, niin voisin pestä ne aina vähemmän huolellisesti eli nopeammin. Joo, hyvä idea.
pitkähiuksinen
Noin joka toinen tai joka kolmas päivä, silloin kun niissä on jo jotain pestävää. Ja jos on tarvetta esim. hikoilun takia. Mitä sitä puhdasta tukkaa pesemään, veden ja sampoon tuhlausta.
Joka toinen tai kolmas päivä. Riippuu milloin alkavat näyttämään likaisilta. Ei mulla ole ainakaan mitään syytä joka päivä niitä hiuksia pestä. Vartalon ja kasvot kyllä pesen päivittäin. Jos ei kokosuihku onnistu, niin sitten lavuaarilla vähintään kasvot ja kainalot ja pytyllä käsisuihkulla alapää. Niiden päivittäisestä pesusta en tingi.
Aikaisemmin pesin joka aamu, nykyisin useimmiten joka toinen.
Joka aamu pesen . Muuten tulee hiuspohjan ongelmia.
Joka ilta ennen nukkumaanmenoa - usein täishampoolla.
Lapsen koulussa on ääliöiden kakaroita, jotka tartuttavat päätäit koko luokalle kerta toisensa jälkeen. Ei osata eikä jakseta hoitaa lapsia, joten koko koulun kaikki oppilaat saavat kärsiä.
Onkohan muissa maissa näin isoa täiongelmaa kuin Suomessa?
Joka aamu jos on johonkin menoa. Kotona möllöttäessä en välttämättä jaksa pestä. Mulla myös se, että illalla pesty on aamulla tai viimeistään puolilta päivin rasvainen. Pesun jälkeen aina föönattava, että ei kuivu päätä pitkin, sekin nopeuttaa rasvoittumista.
Joka toinen tai kolmas päivä mullakin on hiusten pesuväli.
Yleensä kolme kertaa viikossa: ti, to ja su. Jos on jotain erityistä menoa niin pesen edellisenä päivänä tai samana aamuna, että on varmasti puhtaat hiukset.
Samoilla mennään kuin suuri osa muistakin eli keskimäärin joka toinen tai kolmas päivä. Oma näkemys likaisuusasteesta sekä menot vaikuttavat tiheyteen. Jos olen laittanut hiuslakkaa, pesen heti kun en enää tarvitse kampausta. Lakka saa päänahan kutisemaan, jos on päässä pidempään. Ajankohtana hiustenpesulle pääosin ilta, koska kuivuminen vie kauan enkä halua käyttää hiustenkuivaajaa ellei ole ihan pakko.
Joka ilta. Ohut ja pehmeä hiuslaatu, joka näyttää raskaalta ja likaiselta jo parissa päivässä. Myös päänahka alkaa kutista, jos ei pese joka päivä.
En minkään kaavan, vaan tarpeen mukaan. Jos kesällä on kuumaa ja hikistä voin pestä vaikka joka päivä, talvella ehkä pari, kolme kertaa/ vko. Aamu- vai iltapesu: riippuu muusta elämästä. Talvisin käyn muutaman kerran/ vko aamulla suihkussa, joten pesen silloin. Mökillä saunotaan iltaisin, joten silloin, tai ellei ole ollut saunaa, niin pesen aamu-uinnilla järvessä.
Ihoni, päänahkani ja hiukseni voivat paremmin jollen rasita niitä kemikaaleilla turhan päiten.
Tarpeen mukaan 1-4 kertaa viikossa. Illalla jos pesee niin hiukset ovat useinmiten vielä aamulla kosteat, niin ei tätä kuontaloa kyllä päivittäin viitsi pestä. Homehtuisi vielä hiukset päähän kun ei ikinä ehtisi kuivua :D.
Joka toinen päivä. Jos en käy missään niin väli saattaa olla päivän - pari pidempi, riippuu miten hiukset rasvoittuvat.