Lapseni isän avovaimo vieraannuttaa lastamme
Kauheasti oli keskusteluja siitä että lähivanhempi vieraannuttaa lasta isästään, mutta oliskos kenelläkään tilannetta jossa lapsen isän puoliso tekee tätä? Eli ei halua lasta kotiinsa, uhkaa häipyä,välillä yhteisten lastensa kanssa,välillä yksin, jos lapsemme menee sinne. Ulkopuolisille esittää välittävänsä lapsestani, mutta kuitenkin käyttäytyy näin.
Kyse on 4 vuotiaasta tytöstä, ihan normaali hyväkäytöksinen tyttö, joka tulee hyvin toimeen heillä asuvien lasten kanssa.
Jos jollain ollut samanlainen tilanne, niin miten ratkesi vai onko ratkennut?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vähän kyllä ihmetyttää että jos mies esim. harventaa lasten näkemistä tms. niin miten se pääpahis on se äitipuoli? Ei sillä, varmasti on niitä v-päisiä naisia jotka tekevät kaikkensa savustaakseen ne kumppaninsa edellisen suhteen lapset pois omasta "pesästään" mutta eikö se ole kuitenkin se mies, se isä jolla on se päävastuu niistä lapsistaan, niiden näkemisestä, asioiden hoitamisesta yms. Sen miehen pitäisi tehdä sille uudelle kumppanilleen selväksi että ne lapset on tärkeitä hänelle (jos siis oikeasti ovat) ja uudella akalla ei ole päätösvaltaa siihin, mitä mies tekee. Toki on hyvä sopia menoista, aikatauluista ym. yhdessä ja ottaa toisen mielipide huomioon jos jotain uusperheviritelmää alkaa yrittää. Mutta jos se uusi kumppani sorsii sun lapsiasi niin silloin sille pitää kyllä näyttää ovea jos ne lapset jotakin merkkaa.
Itsellä tullut lähinnä mieleen kun lukee joskus näistä "vieraannuttaja-äitipuolista" että eikö sitä vaan äitinä voi myöntää, että prkle, tulipa tehtyä lapsia tosi p*skan miehen kanssa joka ei edes lapsistaan ole kiinnostunut. Kai se on helpompaa syyttää sitä exänsä uutta kumppania kaikesta tyyliin "kyllähän isi tulisi teidät hakemaan mutta kun se muija ei halua että isi hakee..." Kyllä aikuisella ihmisellä, sillä isällä on ihan itse vastuu omista teoistaan.
Entä kun lapsena näkee, miten sille uudelle ei sovi, että mä saan olla isäni kanssa kuten ennenkin tai edes varjona siitä?
Onpa ikävää. Lopulta se on kuitenkin lapsen isä, joka antaa avovaimon käyttäytyä noin eikä laita lastaan hänen edelleen. En tiedä voiko siihen auttaa mikään. Tietysti voit yrittää laittaa exälle vaikka spostia, jossa avoimesti kerrot, miltä lapsesta tuntuu ja miten näet asian. Ihan ystävällisesti kerrot toivovasi hänen olevan enemmän lapsen elämässä mukana.
Henkisesti voit alkaa varautua totaali-yh:ksi, joka joutuu lapselle selittämään, miksi isä ei ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ikävää. Lopulta se on kuitenkin lapsen isä, joka antaa avovaimon käyttäytyä noin eikä laita lastaan hänen edelleen. En tiedä voiko siihen auttaa mikään. Tietysti voit yrittää laittaa exälle vaikka spostia, jossa avoimesti kerrot, miltä lapsesta tuntuu ja miten näet asian. Ihan ystävällisesti kerrot toivovasi hänen olevan enemmän lapsen elämässä mukana.
Henkisesti voit alkaa varautua totaali-yh:ksi, joka joutuu lapselle selittämään, miksi isä ei ole kiinnostunut.
Ja minkähän takia se ap:n pitää selittää, selittäköön mies ja uusi kumppani itse vaan.
Meillä olikin hauska tilanne siinä mielessä, että isäni koittaessa hylkiä minua sekopääuutukaisensa kanssa isän äiti pisti isää kuriin, koska on varakas :D
Uuden vaimon mielestä suku painosti isäressukkaani, joka ei halunnut sanoa rahahanalle ei, mutta vaimohan ei tietenkään painostanut, kun isä ei halunnut sanoa hänelle ei :D
Itse olen "määrännyt", että mies saa tavata lastansa niin paljon kuin lystää mutta lapsi ei tule tänne yhteiseen kotiimme. Asetin tämän ehdoksi yhteenmuutolle. Sanottakoon myös se, että mies ei ole vuosiin tavannut lastansa, ei kuulemma tunnu enää omalta.
Kyllä ne miehet ensisijaisesti toivoo, että uusi kumppani hyväksyisi heidän suhteensa omiin lapsiinsa. Mutta jos sattuu epäkypsä ihminen puolisoksi, niin kyllä sellainen vain saa erotettua miehen lapsistaan, vaikkei se ole kenenkään muun toive, kuin sen uuden ämmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen "määrännyt", että mies saa tavata lastansa niin paljon kuin lystää mutta lapsi ei tule tänne yhteiseen kotiimme. Asetin tämän ehdoksi yhteenmuutolle. Sanottakoon myös se, että mies ei ole vuosiin tavannut lastansa, ei kuulemma tunnu enää omalta.
Tämän on pakko olla provo! Ei tuollaista ihmissaastaa voi olla olemassa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän on pakko olla provo! Ei tuollaista ihmissaastaa voi olla olemassa!
Ajattelin just samaa kun luin tuon...
Mikä pakko on ottaa sellainen mies itselleen jolla on jälkikasvua. Lapsettomia löytyy kyllä.
Ei ole sen jälkikasvun syy, että on syntynyt. Turhaa siihen on kiukkuaan purkaa..
Yx kaveri sanoi hyvin :" jos ottaa miehen jolla on penskoja, niin ne kuuluu siihen samaan kauppaan ja pitää asennoitua sen mukaan"
Propsit tälle leidille ja on tehnyt jo yhteistäkin jälkeä....uusioperheen dynamiikka toimii hyvin.
Tässähän oli kysymys uuden kumppanin aiheuttamasta vieraannuttamisesta. Turha sanoa, että se mieskin haluaa sitä.