Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku muu joutunut Kätilöopistolla taistelemaan saadakseen vauvalleen lisämaitoa?

Vierailija
02.04.2006 |

Minä jouduin. Elämänsä ekat päivät lapseni huusi kuin syötävä, kunnes vasta lääkärin määräyksestä kun paino laski rajusti, saatiin lisämaitoa. jäi tosi paska fiilis siitä, että lapseni annettiin huutaa eikä maitoa meinattu millään antaa.

tiedänhän minä sen ettei se maito sieltä nouse jos pulloa saa paljon, mutta ei muissakaan sairaaloissa pidetä vauvoja nälässä!

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttelia sairaalaan?

Minä olisin äitinä ottanut vastaavassa tilanteessa oman järjen käyttöön ja ryhtynyt toimenpiteisiin.

Vierailija
2/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sain lopulta onneksi. minulla maito nousee vasta kolmantena päivänä ja tietenkin oli antanut jo rintaa niin paljon, että nännit oli verillä... lapsi huusi kuin syötävä ja vaatimalla vaadin lisämaitoa. sain lopulta ja lapsi hiljeni. maito muuten nousi ihan hyvin. eikä lisämaitoa myöhemmin tarvittu =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppujenlopuksi tuloksena on lapsivihamielisyys.

Vierailija
4/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö aina jonkun täällä alkaa syyllistämään jotain toista???? luuletko etten ole syyllisyyttä potenut siitä etten itse kävellyt lähimmälle kioskille sitä ostamaan! mutta kun eka oli kyseessä ja asiantuntijat sanoivat ettei missään tapauksessa saa antaa, mikäli tahdon vielä joskus imettää. vasta lääkäri teki stopin koko touhulle.

ap

Vierailija
5/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Pitääkö aina jonkun täällä alkaa syyllistämään jotain toista???? luuletko etten ole syyllisyyttä potenut siitä etten itse kävellyt lähimmälle kioskille sitä ostamaan! mutta kun eka oli kyseessä ja asiantuntijat sanoivat ettei missään tapauksessa saa antaa, mikäli tahdon vielä joskus imettää. vasta lääkäri teki stopin koko touhulle.

ap

sanoin vaan miten olisin itse toiminut

mutta nyt sinäkin tiedät ettei hyvinvointivaltio takaa hyvinvointia, meidän äitien on pidettävä pienimmistä huolta

Vierailija
6/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

maalit olisi lähteneet seinistä.

Tosin en oo kättärillä synnyttänyt, jos siellä olis lepsumpaa porukkaa.

Vierailija:

Tuttelia sairaalaan?

Minä olisin äitinä ottanut vastaavassa tilanteessa oman järjen käyttöön ja ryhtynyt toimenpiteisiin.

Vierailija
7/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli syntyessään isokokoinen 4,5kg ja kahteen päivään ei annettu lisämaitoa vaikka pyysin. Minulta ei herunut pisaraakaan maitoa ennen kuin 4 päivänä synnytyksen jälkeen (tiesin sen jo esikoisen syntymästä). Kolmantena päivänä vauva meni huonoon kuntoon ja joutui tarkkailuun ja silloin annettiin myös lisäruokaa. Vauva söi ensimmäisellä kerralla ½desiä maitoa eli oli todella nälkäinen. Sen jälkeen ei tarvinnut itkettää tai muuten kiduttaa enää lasta kun sai ne ääliö lastenhoitajat tajuamaan ettei minulta tule maitoa ja lapsella on nälkä. Niin ja sen jälkeen hän on ollut hyvinkin tyytyväinen vauva kun ruokinta oli kunnossa. Kun omaa maitoa alkoi tulla niin imetin häntä 8kk.

Vierailija
8/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Loppujenlopuksi tuloksena on lapsivihamielisyys.

Vierailija
9/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mullakaan maito ole koskaan noussut kuin vasta muutaman päivän päästä mut silti on lapsi selvinnyt ilman lisämaitoa. Kun ei turhaan stressaa niin vauvakin on tyytäväinen ja saa mahansa kylläseksi. Tosin sitä voi joutua antamaan tunnin välein tai ehkä tiheämmin mut sitä ne lapset teettää.

Vierailija
10/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei mullakaan maito ole koskaan noussut kuin vasta muutaman päivän päästä mut silti on lapsi selvinnyt ilman lisämaitoa. Kun ei turhaan stressaa niin vauvakin on tyytäväinen ja saa mahansa kylläseksi. Tosin sitä voi joutua antamaan tunnin välein tai ehkä tiheämmin mut sitä ne lapset teettää.

Kaikkihan on samanlaisa kun sinä ja sun lapsesi??????????????

Vierailija
11/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
12/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma(t) lapsesi ilmeisesti olleet vähän pienempikokoisia? Minun esikoiseni syntyi yliaikaisena ja painoi 4,2 kg. Oli alusta alkaen tosi pirteä ja ponteva ja oli rinnalla miltei koko ajan - jaksoi siis pysyä hereillä ja imeä kunnolla, oikean otteenkin opimme heti. Ekan päivän kääntyessä iltaan ei enää jaksanut imeä, itki vain kurkku suorana. Kokemattomana esikoisen äitinäkin tajusin, että nälkähän pienellä on. Kiskaisi lisämaitoa 40 ml ja nukahti tyytyväisenä. Onneksi NKL:llä lisämaitoa sai taisteluitta. Sama toistui seuraavana päivänä: imetin jatkuvasti, mutta illalla tarvittiin taas lisää sapuskaa. Maito nousi kohisten tasan 3 vrk synnytyksestä ja sitten sitä riittikin: täysimetin 6 kk ja senkin jälkeen vielä osittaisimetystä kunnes lapsi 1 v 3 kk.

Vierailija
13/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitä minä en tajua miksi lapsen pitää huutaa nälkäänsä???? Luulisi syntymän muutenkin olevan tarpeeksi stressaavaa???

Vierailija
14/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin omassa huoneessaa missä kätilöä ei juurikaan näkynyt. Sen kerran kun kävi komensi " imetä imetä." Minä imetin lähestulkoon kokoajan, mitään ei tullut. Vauva itki, välillä nukahti itkuunsa. Pari päivää jatkettiin näin. Lopulta alettiin punnitsemaan ennen ja jälkeen imetyksen, vauvan paino vaan tippu imiessä. Sitten vasta alettiin samaan lisämaitoa. Ensikertalaisena en älynnyt komentaa miestä tuomaan kaupasta korviketta :( Maito nousi vasta kun päästiin kotiin.

Vierailija
15/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lis kuin fiksu niin en usko että kauheen monele tulis mieleen.. kun ei ole muutenkaa koko jutusta mitää hajua.. kaikki ihan uutta. Kyllä mäki joudun pari kertaa anelee sitä maitoo.. huhhuh.. oli se kyllä vaikeeta

Vierailija
16/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kaikille tuo ns. ternimaito ei riitä. Tosi monille riittää, mutta esim. yliaikaisena syntyneille ja/tai vähän isommille vauvoille ei riitä!

Vierailija
17/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle oli vielä sellainen sääntö annettu, että joka 3. tunti syötettävä. Ja kun pyysin lisämaitoa, niin ensin hoitajat nipisteli mun rintoja todetakseen itse, ettei maitoa tule. Joka ikinen hoitaja vuorollaan teki saman. Ei niillä tuohon syyniin näköjään vaikuta mitään, onko iso vai pieni vauva. Menin kotiin vielä niin, että lapsi opetettiin kättärillä ihan Tuttelille, koska mulla ei noussut maito kuin vasta 7 päivänä ja olin ekaa päivää silloin kotona. Täysimetin sitten lasta 4 kk neuvolan ohjeiden mukaan.

En mennyt sinne sitten enää toisen kanssa vaan naikkarille. Sain heti sopivasti lisämaitoa, sain nukkua yön yli ja ilmeisesti stressitön ja levollisella mielellä maito hulmahti rintoihin kolmantena päivänä.

Olen tullut siihen tulokseen, että tuollainen äkäisyys, panikoivuus ja levottumuus (mulla myös tuon 3 tunnin rytmin vuoksi esikoisesta väsymys) saattaa estää maidon nousua. Olisi kiva kuulla, onko asiasta tutkimustietoa?

Vierailija
18/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei edes pissannut vaippaansa koko sairaalassaolon aikana. En tajunnut huolestua kun hoitajistakin se oli ihan ok ja lapsi oli mulle jo toinen. Niin miten ihmeessä ensisynnyttäjän tulisi sitten tietää kaikki asiat etukäteen? Mä olin ainakin niin hormonihuuruissa, että uskoin kaiken mitä hoitajat sanoi.

Vierailija
19/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

turha niistä on täällä valittaa.

Vierailija
20/32 |
02.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siitä tosi tyytyväinen, sillä mulla oli myös tuo tilanne että maito ei lähtenyt heti tulemaan kunnolla, lapsi itki nälkäänsä vaikka oli " syönyt" rintaa tunninkin. Jorvissa annettiin myös tutti heti - ilmeisesti Kättärillä pihtaillaan tässäkin suhteessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi