Miksi suhteeni epäonnistuvat kerta toisensa jälkeen?
Tai miksi ihastun kyseenalaisesti käyttäytyviin ihmisiin? Sellaisiin, kenen kanssa en osaa rentoutua..
Olen todella surullinen ja ahdistunut. En tiedä mitä pitäisi tehdä. En tiedä miten pystyn enää yrittämään suhdetta, en tiedä kuka olisi enää edes sellainen, johon voisin rakastua.
4 vuoden sisällä kaikki 5 suhdetta on päättynyt siihen, että minut on jätetty tai yhteydenpito on vain lopetettu. Olen herkkä ja empaattinen ihminen, puhelias ja pidän itseäni hauskana, ystäviä löytyy useita monen vuoden takaa.
Mutta romanttisessa mielessä kiinnostun aina jotenkin narsistisista ihmisistä..
En jaksa enää :'( mitä voin tehdä?
Kommentit (6)
Googleta kiintymyssuhdeteoria, englanniksi attachment style theory. Olet varmaankin joko välttelevä, ripustautuva tai sitten vähän molempia tilanteesta riippuen.
Ap, minulla sama! Ihastunut ihmisiin joiden käyttäytymistä en tajua (se on jännää ja viehättävää?) mutta lopuksi he ovat niin erilaisia että yhteinen elämä ei onnistuisi.
Olen miettinyt että pitäisi alkaa seurustella itsensä kaltaisten kanssa ja niiden jotka tuntuu kavereilta että siitä tulisi pitkä suhde. Mutta siitä puuttuisi itse rakkaus... Joten ei sekään olisi hyvä.
Minulla oli lähimmäisriippuvainen+narsisti suhde, eli molemmat sai toisiltaan mitä tarvitsi mutta... Tavallaan myrkyllinen suhde.
En tiedä miten voisimme rakastua normaaleihin ihmisiin, itse pysyttelen sinkkuna nyt ja koetan löytää muita onnen lähteitä kuin parisuhde, vaikka se kun kaksi ihmistä rakastaa toisiaan on äärimmäinen onni minulle.
Voisit kokeilla oppia lisää itsestäsi, millainen olet parisuhteessa ja miten käyttänyt. Saitko mitään palautetta exiltäsi, onko niissä mitään yhteistä? Niihin voi kiinnittää huomiota. Äläkä ajattele että se on sinun syysi että suhteet ei toimi, siihen tarvitaan kahden ihmisen panostus! Jos seurustelit narsistin kanssa he saavat sinut uskomaan että sinä olet huono (koska et ole nii kuin he). Minulle kyllä kuulostat ihanalta ihmiseltä.
Tuossa on kyse amasta kuin erään sinkkututtavamieheni tapauksssa. Hän on lähes sokea, muistuttaa Notre Damen kellonsoittajaa, ja on muutenkin fyysisesti vammainen, mutta hän ei voi seurustella, koska hän ei halua vammaista naista, vaan hoikan, nuoren kaunottaren. Jostain syystä ihmiselle jää päälle ihme ajatus siitä millainen sen kumppanin ON PAKKO olla, jotta tähän voi rakastumisen tunteita kehittyä. Suosittelisin siis pitkää terapiaa, jossa käydään läpi jo sitä aiempaa elämää. Jostaihan se käsitys itseen juurtuu, että ansaitsee tietynlaisen ihmisen, eikä muut kelpaa.
Jostain kumman syystä se vaan on toisille vaikeampaa kuin toisille. Minulla on jo melkoisen pitkä kokemus asiasta mutta vastausta ei varmaan koskaan löydy. Mutta, etsiminenkin on yksi elämän tarkoituksista.
Terapia on hyvä juttu. Nuo kiintymysteoriat kiinnostavat myös.
Yksi neuvo joka on auttanut minua on: etsi ja anna ystävyyttä. Siellä usein pilkahtaa myös rakkautta.
Olisit kertonut oletko mies vai nainen. Mammojen vastaukset riippuvat siitä.