Vierailija

Hiljattain oli jossain lehdessä juttua siitä, miten keho kestää vanhemmiten huonommin alkoholia ja krapulat ovat sen myötä pahempia. Minulla on kyllä käynyt toisinpäin. Juomisen jälkeen on kyllä väsynyt ja päätäkin voi hieman särkeä, mutta sellaisia megakankkusia ei enää tule mitä nuorempana oli. En edes muista koska juhlimisen jälkeen olisi oksettanut. Joskus aiemmin laatta saattoi lentää vielä pitkälle seuraavaan iltaan.

Ehkä sitä ei vaan tule enää juotua niin paljoa kuin nuorempana. Eikä poltettua askillista tupakkaa illan aikana.

• ylös 7
  • alas 1

Kommentit (19)

Vierailija

Sama juttu. Ehkä sitä on sitten oppinut juomaan. Buahahahaaa. Viime yönäkin istuttiin kaverin kanssa kuuteen.

Väsymystä on, muttei mitään infernaalista. Jaksaa tehdä ihan tavallisesti kotihommia ja leikkiä lyödä. Iltamässyt kyllä aika usein vaivaa, että on pakko saada suolaista ja rasvaista.

Vierailija

Tupakka pahentaa krapulaa. Toisaalta syy krapulan lievenemiseen voi olla toleranssin nouseminen. Mitä enemmän juo, sitä tottuneempi elimistö on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Minä taas juuri ajattelin että enää en tule kunnon kivaan nousuhumalaan, mutta krapula kyllä tulee silti. Eilen join 5 siideriä (olen pieni, juon harvoin joten tuo on jo paljon) eikä tuntunut miltään. Vaan aamulla olin ihan pöllähtänyt ja himoitsin maustekurkkuja ja maitoa (yäk, mutta tämä on minulla varma krapulan merkki).

Vierailija

Mulla on sama homma. Nuorempana tuli yrjökrapula ja tykyttävä päänsärky.

Nykyisin kun herään aikaisin aamulla niin on  vaan väsymystä, lievää masennusta ja silloin tällöin aavistuksen huono olo. 

Jonkun tutkimuksen mukaan tämä johtuu alkoholisoitumisesta mutta itse en ainakaan koe olevani alkoholisti. :D

Vierailija

Mulle ei ikinä ole tullut krapulaa. Nyt jo 50-vuotias ja sama jatkuu. Ei välttämättä pelkästään hyvä asia...

Vierailija

Minulla loppui krapulat 38 vuotiaana, jolloin ruuvasin korkin kiinni. Tupakoinnin lopetin vuotta myöhemmin.

Vierailija

Nyt kolmekymppisenä on alkanut krapulat mennä minimiin. Saatan juoda 2 kuohuviinipulloa ja pari paukkua (6-8 tunnin aikana)  ja aamulla ei minkäänlaisia oloja jos ei pientä vapinaa lasketa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä taas juuri ajattelin että enää en tule kunnon kivaan nousuhumalaan, mutta krapula kyllä tulee silti. Eilen join 5 siideriä (olen pieni, juon harvoin joten tuo on jo paljon) eikä tuntunut miltään. Vaan aamulla olin ihan pöllähtänyt ja himoitsin maustekurkkuja ja maitoa (yäk, mutta tämä on minulla varma krapulan merkki).

Mulla ihan sama, kiva hiprakka jää tulematta mutta krapula kyllä tulee. Otan tosi harvoin.

Vierailija

Minä aina luulin että krapula jotekin liittyy siihen että elimistö poistaa sen alkoholin itsestään. Eli oireettomuus tavallaan viittaa siihen että tuota ei samalla tavalla tapahdu. Mutta oikeasti en tiedä sillä olen absolutisti. 

Vierailija

No ei mistään siidereistä tule darraa. Juokaa viinaa ja sanokaa sitten. Viime kerralla join varmaan puoli pulloa lantrattua viinaa ja aamulla kuolin.

Vierailija

Nuorempana humalassa pystyi nukkumaan, aamulla sitä sitten heräsi ihan juomamääristä riippuvassa kunnossa. Mutta nyt "vanhana" ei humalatilassa pysty nukkumaan kuin minimaalisia pätkiä yön aikana, joten olo on aivan hirveä joipa enemmän tai vähemmän.

Vierailija

Krapulaa ei tosiaankaan tule.

Minulla oli nuorena huono viinapää ja kauheat krapulat, siis luulin usein jopa kuolevani siihen oksentamiseen. Neljänkympin jälkeen aloin kasvatusvelvollisuuksien päätyttyä taas juhlistaa  tilanteita alkoholilla, ja totesin, että viinansietoni on järkyttävän hyvä. Minun on suorastaan hankala päästä humalaan, koska on juotava paljon. Olen edelleen hoikka kuten nuorena, joten ei liity elopainoon. Viina maistui minusta nuorena pahalta, juominen oli väkinäistä. Nykyään nautin alkoholin mausta ja nimenomaan väkevien,

Vanhempani olivat alkoholisteja, joten pitää olla varovainen.

Vierailija kirjoitti:
Nuorempana humalassa pystyi nukkumaan, aamulla sitä sitten heräsi ihan juomamääristä riippuvassa kunnossa. Mutta nyt "vanhana" ei humalatilassa pysty nukkumaan kuin minimaalisia pätkiä yön aikana, joten olo on aivan hirveä joipa enemmän tai vähemmän.

Alkoholi rikkoo normaalin unisyklin.

Vierailija

Ei mullekaan tule ollenkaan krapulaa, vaikka juon pullon viskiä päivässä, on se kyllä kumma.

Vierailija

Vanhempana ei tule samaa krpulaa mitä nuorempana mutta toisaalta vanhempana tulee henkinen krapula eikä jaksaisi niitä mokia jotka nuorena vielä naurattivat.

Vierailija

Näin kun dokaaminen on päivittäistä - olen kyllä ajokunnossa joka päivä hetken verran - ei darraa, krapulaa, tai millä nimellä sitä haluaakaan kutsua, juurikaan enää esiinny. Parin viikon paussi alkomaholin kulutuksesta tosin nopeasti krapulan palauttaa sille seuraavalle aamulle, mutta jo pari illan rypistelyn jälkeen kohmelosta ei ole tietoakaan. Go figure, jollei rahanpuute estäisi, känni olisi ikuin... loppuelämän kestävä.

Vierailija

Mulle ei enää vuosiin ole tullut mukavaa nousuhumalaa, vaan tasaisen lyijynraskas pöhnä pienestäkin alkoholimäärästä. Krapula ja siihen liittyvä henkinen alavire taas kestää kolme-neljä päivää vähänkään runsaamman juomisen jälkeen. Olenkin vähentänyt alkoholin käyttöä huomattavasti, koska haitat tuntuvat nykyään etuja suuremmilta. M45

Vierailija

Mulle ei ole koskaan tullut krapulaa. Jos juon liikaa, oksennan sen pois tai alkaa väsyttää ja menen nukkumaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.