Vaatteiden markkinointi naisille - muotia suurenmoisille naisille ym.
Varmaan muutkin olette huomanneet viime vuosina kuinka ylipainoisille naisille markkinoidaan ja myydään vaatteita kaikenlaisin kiertoilmaisuin ja eufemismein, kuten "Muotia suurenmoisille naisille" ja "vaatteita mahtaville naisille" ym. Miksei markkinoinnissa voida osoittaa suoraselkäisyyttä ja rehellisyyttä ja todeta suoraan, että "Tästä palttoota joka plösölle!" tai vaihtoehtoisesti "Jos haluat näyttää laihalta hengaa itseäsi lihavempien ihmisten kanssa!"
Rehellisyys maan perii. Asiassa kuin asiassa.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Mua on ihmetyttänyt karvanpoistoon liittyneet mainokset. Yhdessäkin oli joitain naisia hyppimässä sängyllä ollen tyynysotaa kuin 5-vuotiaat konsanaan. Toisessa taas argumentti oli luokkaa "sheivaa sääresi, sinullakin on parempi olo". Todellisuudessa olisi vain voinut todeta, että osta tämä ja sheivaa jalkasi, niin sovit muottiin, eikä sinua tuijoteta sen takia. :D
yleensahan noissa mainoksissa juostaan rannalla iloisina oli myynnissa mika asia tahansa
Ja nyt on sidemainoksia, jossa naisille on erikoisia siteitä tyypistä riippuen.
Kirpputorilla pöydässä, jossa myytiin isoja kokoja, luki "naistenvaatteita lady-koossa (46-54). :D Onko lady-koko yleinenkin kiertoilmaus isoille koille?
No markkinoinnin tarkoitus on luoda houkutteleva mielikuva tuotteesta, eikä noi sun rehelliset ja tarpeettoman tökerön kuuloiset mainoslauseet oikein houkuttaisi kuin muutamia poikkeusyksilöitä :D Ja tuleehan noistakin se pointti selväksi etenkin kun yleensä näiden yhteyteen on laitettu joku merkintä "koot 44-64" tai mihin asti niitä nyt onkaan. Kyllä ne läskit menee muualta ostamaan vaatteensa jos aletaan turhaan haukkumaan, muutenkin ikävää kun pitää ostaa niitä telttoja.
Voisin kuvitella sut markkinoimaan jotain eineksiä.
Osta Muorin perunaliisteriä, et kuitenkaan jaksa kokata senkin laiska!
Saarioinen - Ei maistu ihan niin pahalta kuin näyttää
Findus - Sisältää melko varmasti naudanlihaa
Ilmeisesti tämä ilmiö on leviämässä myös miehille. Tänään näin ensimmäistä miehille mainoksen "Erä suurenmoisille miehille -koko xxxl). Samat periaatteet kyllä pätisivät mielestäni myös miesten markkinointiin ja tässä esim. rehellisempiä myyntisloganeita ja luulen, että miehet eivät näistä edes pahakseen panisi:
- Villapaitoja vatsakkaille
- Iltapukuja ihrapyllyille
- Asuja ahtisaarille
Lidlillä melkein joka viikko näitä mainoksia ja kiertoilmaisuja. Kyllä näissä rehellinen linja olisi parempi, kuten esim:
T-paitoja tuhdeille tädeille
Pukuja paksuillekin
Vierailija kirjoitti:
Mua on ihmetyttänyt karvanpoistoon liittyneet mainokset. Yhdessäkin oli joitain naisia hyppimässä sängyllä ollen tyynysotaa kuin 5-vuotiaat konsanaan. Toisessa taas argumentti oli luokkaa "sheivaa sääresi, sinullakin on parempi olo". Todellisuudessa olisi vain voinut todeta, että osta tämä ja sheivaa jalkasi, niin sovit muottiin, eikä sinua tuijoteta sen takia. :D
Tuo tyynysotamainos on niin nolo! Samassa mainoksessa kuvataan läheltä naisen jalkoväliä. Kenelle se on tehty?
Vierailija kirjoitti:
Et ole kiinnittänyt huomiota siihen, että sheivaavat aina jo valmiiksi karvattomia sääriä?