Unelmien kampaamo käynti???
Täällä oli aikasemmin se keskustelu kampaajista missä kaikki kampaajat haukuttiin melkein maanrakoon, olisin kiinnostunut tietämään että minkälainen olisi teidän unelmien kampaamo käynti / kokemus? Mitä odotatte eniten kampaajalta ja mikä on lempi vaiheenne siellä ollessa? Arvostettako jos kampaaja sanoo suoraan mikä on mahdollista toteuttaa vai ennemmin sitä että tehdään juuri sitä mitä asiakas haluaa, sopii tai ei ja hiuksen kunnolla tai laskulla ei väliä? Tykkäätkö jutella kampaajalla vai olisitko mielummin hiljaa? Mihin kiinnität eniten huomiota? Kampaajan olemukseen, liikkeen siisteyteen, instagram kuviin, hintaan vai johonkin muuhun asiaan? Onko joku asia mitä että saa kampaajalla vaikka olette sitä juuri odottaneet ja toivoneet? (väri, kampaus, viimeistely, föönaus yms?) Koetteko että kampaaja antaa tarpeeksi neuvoja miten saatte hiukset näyttämään hyvältä myös kotona? Ja tuntuuko että kampaaja puhuu tarpeeksi selko kieltä vai tuntuuko kampaajan puhe liian "ammattimaiselta" ?
Kommentit (5)
Missä tämä unelmien kampaamo sijaitsee? Minäkin haluan käydä siellä.
Mä tykkäisin siitä, että olisi eri ihminen joka osiolle, eli yksi joka leikkaa, toinen värjää ja kolmas pesee ja föönää. Paikan pitää tietysti olla siisti ja kampaajan myös, ei tupakan hajuinen. Jotain on kiva jutella mutta en halua paljastaa yksityisasioitani ja välillä on kiva olla hiljaa, joten kampaajalla pitäisi olla pelisilmää.
Kiitos vastauksista! Kaikki todella hyviä huomioita. Itse kun olen ollut ulkomailla töissä siellä on ihmetelty juuri tätä meidän tyyliä, että yksi henkilö tekee asiakkaan alusta loppuun. Mutta enneminkin niin että wautsi wau, sitä pidetään taas siellä todella arvossa. Mutta voisi hyvin toimia Suomessa myös että joka vaiheeseen olisi oma tekijä. Jos joka vaiheelle on oma tekijä niin rahaa tulisi taskuun myös paljon enemmän kuin tyylillä, yksi kampaaja alusta loppuun. Ehdottomasti harkiintaa!
Mulla on tosi paksut hiukset. Nuorena oli melkein vyötärölle ja raskaana roikkui päätä myöten. Kävin Englannissa kampaamossa kyselemässä mahdollista permistä. Tässä kampaamossa oli eri henkilö joka värjäsi, eri leikkasi jne.
Minut istutettiin alas ja arvioitiin hiuksia. Totesivat, että ei missään nimessä permistä, että pilaa hiukset. Ehdottivat leikkausta ja väriä jonka jälkeen lähettivät pois liikkeestä saatesanoin, että mieti rauhassa ja tule varaamaan aika, jos haluat. Ei minkäänlaista pakkotyrkytystä, että ruvetaanpa heti toimeen. Loistava palvelu oli silloin.
Nykyisestä kampaajastani tykkään, kun on oma-aloitteinen eikä itsellä tarvitse olla kaikkea valmiiksi mietittynä.