Voisiko joku selittää, miksi uusperheessä tehdään lisää lapsia, vaikka molemmilla on lapsia ennestään?
Ensinnäkin korostan, että itse elän uusperheessä, ja minulla on kaksi lasta ja aviomiehelläni on kolme. Yhteisiä lapsia ei ole eikä tule.
Olen ollut huomasvinani, rttä on todennäköisempää, että uusperhe tekee sen yhden yhteisen lapsen kuin ei tee. Miksi? Molemmat ovat aikaisemmin olleet sitä mieltä, että lapsiluku on täynnä, mutta sitten se ei olekaan?
Ymmärrän toki, jos toinen on lapseton, tai on aina halunnut ison perheen - mutta miksi ydinperheessä riittää kolme lasta, mutta uusperheessä lapsia pitääkin olla viisi?
Haluaisin kuulla niiltä, jotka uusperheessä elävät. Ei siis mitään solvauksia, vaan omia mielipiteitä tai kaverilta kuultua.
Kommentit (65)
Miten niin moni voi ajatella, että lapsi sitoo parin yhteen? Iso osa näin ajattelevista on vieläpä hankkinut ne 5 lasta kaikki eri isälle tai äidille, ei taida ihan logiikka toimia?? Mielen köyhyyttä jos hankkii lapsia joka suhteeseen eikä siinä ensimmäisen tai aikaisempien suhteiden lapsia ajatella. On sopiviakin tilanteita uusperheelle, minullakin on sisarpuoli, mutta suurin osa vaikuttaa olevan sellaisia että olisi saanut jäädä tekemättä.
Mä en ole tehnyt. Erosin ensimmäisestä liitostani muun muassa lapsilukuasian vuoksi, ex-mies muutti mieltään ja halusikin monta. Nyt olen naimisissa velamiehen kanssa ja exällä on toivomansa suurperhe uuden vaimonsa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua olla nainen, jolla on lapsia usealle miehelle.
Toivotaan että elämäsi on samaa mieltä;) Tai ehkä kannattaa pysyä velana varmuuden vuoksi.
Tämän voi ratkaista niin että jos lapsia on jo yhden kanssa, niin eron jälkeen ei tee enempää vaikka mikä prinssi tulisi vastaan.
eri
Vierailija kirjoitti:
Meidän uusperheessä kolme lasta ja halutaan molemmat 1 tai 2 lisää.
Kai se edes yksi yhteinen nitoo perheen jollain tavalla lopullisesti yhteen?
Kyllä minä olen mieheni kanssa lopuulisesti nidottu yhteen, vaikka ei yhteisiä lapsia olekaan.
Ja mitä tulee siihen, että yhden miehen kanssa lapsiluku on täynnä, mutta toisen ei, on minun perusteluista huolimatta vaikea samaistua. Minulle koskaan tule vastaan miestä, jonka kanssa haluaisin lisää lapsia. En vain halua yhtään lasta. Ranteet auki, jos vahinko tapahtuisi. Tämä on todellista täyttä lapsilukua
Ap
Meillä näin:
- isommat lapset toki surivat sitä että isänsä ei halunnutkaan olla heidän kanssaan kuten ennen (tosi omistautunut isä), maksoi vain minimielarit ja oli lasten kanssa 1 vrk /kk. Silloinkin joko minä vein ja hain tai lapset (4-15v) kulkivat 3 bussilla suuntaansa. Mutta tämä ei ollun minun syyni joten lapset eivät kantaneet minulle kaunaa tästä koskaan. Ymmärsivät että isä yrittää tehdä minulle kiusaa mutta se osuukin heihin. Surullista.
- joulut ja syntymäpäivät on aina vietetty meillä. Isänsä ei ole koskaan järjestänyt mitään juhlia lapsille, ei edes osallistunut ylioppilasjuhlien eikä häiden kustannuksiin saati tarjoutunut järjestämään niitä. Miksi siis saisi aikaakaan? Joulupäivänä lapset ovat käyneet isällään pikaisesti syömässä.
- eriarvoisuus kuopuksen kanssa tulee siitä että hänellä tulee aina olemaan rahaa enemmän kuin muilla yhteensä. Muiden isällä ei ole mitään perinnöksi annettavaa mutta miehelläni on yhdessä keräämäämme omaisuutta joka aikanaan jää tälle nuorimmalle. Toisaalta - muut ovat silloin jo keski-ikäisiä joten osaavatko enää kaivata rahaa kun jo on koti ja oma elämä maksettu? Toistaiseksi ei ole vaikuttanut siltä että isommat olisivat kateellisia, päinvastoin sponssaavat pikkusiskolle kaikkea kivaa. Silloin kun meillä on ollut löysää rahaa kaikki lapset ovat saaneet saman summan oli se sitten 100€ tai 1000€