Synnytyksen jälkeen: Kumpi ensin ovulaatio vai kuukautiset?
Eli lapsi nyt 11kk ja yöimetykset lopetettu. Kuukautiset siis ilmeisesti odotettavissa kohta puoliin. Mutta kumpi tulee ensin ovulaatio vai kuukautiset? Onko joku tullut raskaaksi uudestaan ilman yksiäkään kuukautisia välissä?
Kommentit (9)
Anteeksi mitä? Kaikenlaista vuotoahan voi olla, mutta varsinaiset kuukautiset alkavat n. 14 päivää ovulaation jälkeen. Eli ovulaatio ensin ja raskaaksi voi tulla vaikka ei olisi ollut yksiäkään kuukautisia odotti sitten ensimmäisiä kuukautisia tai ollut raskaana.
Ensin tulee raskaustesti. Useita kertoja. Hehhe. Järjen käyttö sallittu. Kaksi babyä yhtäaikaa on melko raskasta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäkää sitä kumia. Oikeesti.
Mitä jos haluaakin tulla raskaaksi? Oikeesti. Jos ensimmäisen lapsen alulle saanti kesti useamman vuoden. Oikeesti. Jos haluaa sisaruksen lapselleen. Oikeesti.
Vierailija kirjoitti:
Ensin tulee raskaustesti. Useita kertoja. Hehhe. Järjen käyttö sallittu. Kaksi babyä yhtäaikaa on melko raskasta.
Miten niin kaksi babyä? Jos heti tärppäis, niin esikoinen olisi jo melkein 2-vuotias!
Ovulaatio tulee ensin. Näin kävi mulle. 7kk synnytyksen jälkeen tulin raskaaksi ennen kuin edes kuukautiset ehtivät alkaa. Mutta se sitten on yksilöllistä, että koska se ensimmäinen ovulaatio tulee ja tärppääkö heti ekan kierron aikana. Mä täysimetin 6kk ja imetys oli runsasta vielä tuolloin, kun tulin raskaaksi. Nyt olen noin puolessa välissä raskautta ja edelleen imetän, mutta nykyään lapsi syö jo aika paljon kiinteitä, ainakin verrattuna siihen kun oli 7kk. Yöimetyksiä on edelleenkin. Yleensä kerran. Silloin 7kk iässä oli yöimetyksiä 2-4 kpl. Eli mulla imetys ei ehkäissyt kovinkaan hyvin. Ainostaan täysimetys näytti ehkäisseen tehokkaasti, muuten ei.
Vierailija kirjoitti:
Ovulaatio tulee ensin. Näin kävi mulle. 7kk synnytyksen jälkeen tulin raskaaksi ennen kuin edes kuukautiset ehtivät alkaa. Mutta se sitten on yksilöllistä, että koska se ensimmäinen ovulaatio tulee ja tärppääkö heti ekan kierron aikana. Mä täysimetin 6kk ja imetys oli runsasta vielä tuolloin, kun tulin raskaaksi. Nyt olen noin puolessa välissä raskautta ja edelleen imetän, mutta nykyään lapsi syö jo aika paljon kiinteitä, ainakin verrattuna siihen kun oli 7kk. Yöimetyksiä on edelleenkin. Yleensä kerran. Silloin 7kk iässä oli yöimetyksiä 2-4 kpl. Eli mulla imetys ei ehkäissyt kovinkaan hyvin. Ainostaan täysimetys näytti ehkäisseen tehokkaasti, muuten ei.
Ja lisäksi sanon vielä, kun luultavasti joku tulee kuitenkin kommentoimaan, että miksi ehkäisyä ei käytetty, niin sen vuoksi, kun lapsi oli toivottu. Tämän jälkeen lapsiluku onkin sitten täynnä. Sitten otetaan se ehkäisy kehiin.
Ovulaatio tulee tietysti ensiksi. Kuukautiset alkavat vain, jos ovulaatiossa irronnut munasolu ei ole hedelmöittynyt ja kiinnittynyt.
Ei...