Jalkapalloharrastajien buffet-"kohun" keskiössä oleva nainen "Olen feministi, EN LEIVO"
Käyttää alatyylisiä ilmaisuja, on katkera parempituloisille. Somekohu somekohun vuoksi.
http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005323043.html
Mielenkiintoinen näkemys feminismistä, jälleen kerran. Ja sen lapsen ei ole mikään pakko harrastaa, jos kerran varaa ei ole. Mihinköhän elarit mahtaa taas kerran mennä?
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan sattuu kokoajan. Pakkomyyjäisisä ja pakkoleipomuksia. Niitä vaan täytyy tehdä, vaikka perheen äiti olisi kuinka väsynyt tai varaton. Ja se puhe vapaaehtoisuudeta on ihan täyttä soppaa. Pakko se on ainakin täällä sisäsuomessa. Ja laji on täällä myös huomattavasti hintavampi.
300€:n seuran vuosimaksun päälle tulee joka kuukausi 40€:n kuukaisimaksu joukkueelle ja joka turnausreissu (monia kesänkin aikana) maksaa erikseen ja todella paljon. Siihen vielä lisäksi lisenssi ja vakuutus ja välineet.
Olen mies, ja leivoin mokkapaloja jo 9-vuotiaana. Miksi teet hommat lapsiesi puolesta?
Halvempiakin harrastuksia löytyy.
Esimerkkejä? Halvempi harrastus jalkapallofriikille lapselle...
Lukeminen
Ai niinkuin jalkapallokirjallisuutta vai...
Yhteiskunnan pitäisi ilmeisesti kustantaa turnaukseen mokkapalatkin. Ymmärrän kyllä että bussilla ei ruokaa ja mokkapaloja paljoa kuljetella, mutta olisko silloin mahdollista pyytää kyytiä joltain joukkuekaverin bemari/audi-vanhemmalta? Mutta ei, rahaa ei ole ja leipoa ei jaksa. Yhteiskunnan pitäisi siis ilmeisesti kustantaa kaikki, myös jalkapalloturnauksen syömiset.
LOL, hän juuri vahvisti kuvaa naisista tekniikkaa ymmärtämättöminä.
Hän ei todellakaan "korjaisi niitä bemareita".
Ei mitään käsitystä nykyautoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuotahan sattuu kokoajan. Pakkomyyjäisisä ja pakkoleipomuksia. Niitä vaan täytyy tehdä, vaikka perheen äiti olisi kuinka väsynyt tai varaton. Ja se puhe vapaaehtoisuudeta on ihan täyttä soppaa. Pakko se on ainakin täällä sisäsuomessa. Ja laji on täällä myös huomattavasti hintavampi.
300€:n seuran vuosimaksun päälle tulee joka kuukausi 40€:n kuukaisimaksu joukkueelle ja joka turnausreissu (monia kesänkin aikana) maksaa erikseen ja todella paljon. Siihen vielä lisäksi lisenssi ja vakuutus ja välineet.
Olen mies, ja leivoin mokkapaloja jo 9-vuotiaana. Miksi teet hommat lapsiesi puolesta?
Halvempiakin harrastuksia löytyy.
Esimerkkejä? Halvempi harrastus jalkapallofriikille lapselle...
Pihafutis. Jollei lompakko tai uuni aukea, niin vaihtoehdot ovat jotakuinkin siinä.
Lompakko aukeaa ihan mielellään, se ei vaan ole vaihtoehto, valitettavasti.
Sille jojo::llekin voin sanoa, ettei se vaan ole oikeasti mahdollista. Rahaa on lapsen harrastukseen kyllä mutta itse en jaksa eikä huvita enää harrastaa sitä. Minua ei kiinnosta leipominen, sukkien ja kalsareiden myynti, eikä kahvien keitto yhtään.
Niin. Audikuskin näkökulmasta se on juuri noin helppoa. Minulla on 40 perhettä paimennettavani, läheskään kaikki heistä ei aja premium-autolla.
Tuolla asenteella eiköhän se ole parempi, että mätänee yksinään ja ei poikansa harrasta mitään. Kukaan jaksa noin veemäistä ihmistä.
Suurin osa melkein kaikki valmentajat ja vapaaehtoistyöntekijät on muuten miehiä urheilussa, joten julistankin meidän miesten puolesta: Pitäkää tunkkinne, emme halua olla tekemisissä kpäiden kanssa.
- Miks leivo lennät Suomehen...
- Olen feministi, en leivo!
Siis kolmen viikon ruuat?
Pellillinen itse tehtyä pizzaa maksaa ehkä kympin raaka-aineineen jos oikein haluaa herkutella? 10x täytettyä sämpylää maksavat lidlin halvimpiin vehnäsämpylöihin tehtynä muutaman euron. Väliin kinkku, salaattilehti ja ehkä tomaatti/ juustosiivu tms. Jos viitsii..
4x makkarapaketti halvinta poprillia n.3,5€. Mokkapaloista vähät välittäisin.
Eli kahdellakympillä eukko olisi saanut kaiken talkoisiin vaadittavan? Ruokkiiko se perheensä samalla rahalla kolme viikkoa?
En itse koe, että olisi jotenkin feminismin vastaista olettaa, että lapsen ruokahuollosta yksin vastaava nainen osaisi leipoa.
Ei kannata tuollaista harraatusta jatkaa. Parempi mennä itse pelaamaan pihalle lasten kanssa.
Ajatteles,että muutaman mokkapalan lisäksi meidän perheessä mieheni antaa ilmaiseksi aikaansa useamman tunnin viikossa joukkueen valmentamiseen ja minä lähes saman verran jojon hommiin. Aika pientä on kuule muutamat leipomukset...
Feministin kannattaisi laittaa poikansa lätkää harrastamaan, jos kuvittelee futiksen olevan kallista. Ja siellä niitä mokkapaloja vasta leivotaankin.
Nää on näitä naisia jotka luulee, että seurat pyörii vaan ittekseen ja kenenkään ei tarvitse järjestää kyytejä, valmentaa, pyörittää seuraa, katsoa lasten perään, tehdä tuhat eri asiaa että lapsella on hyvä ja turvallinen paikka jossa harrastaa ja jossa asiat toimii, niin että kaikki uhraa omaa aikaa ilman palkkaa.
Mutta auta armias, jos joku pyytää näiltä piloille hemmotelluilta herrantertuilta yhtään mitään, niin itkuhan siinä tulee.
T.Ex valmentaja, mies
Vierailija kirjoitti:
Ajatteles,että muutaman mokkapalan lisäksi meidän perheessä mieheni antaa ilmaiseksi aikaansa useamman tunnin viikossa joukkueen valmentamiseen ja minä lähes saman verran jojon hommiin. Aika pientä on kuule muutamat leipomukset...
Eiks olekin kivaa olla jojo?
Jaaa... veikkaan että ulkonäkö on aika vaatimaton.
Änkyrät "feministit" eivät ikinä ole häävin näköisiäkään. Syy vai seuraus...* dyndyn dyndyn*
Vierailija kirjoitti:
Ei noihin vaatimuksiin seurajohdon taholta tarvitse suostua. Sitten ei tule kutsua pikkujouluihin tai jotakin vastaavaa, mitä siitä sitten. Ei kannata ottaa noita juttuja liian tosissaan.
Syökö ne muuten noin epäterveellisesti noissa turnauksissa? Ei oo ihmekään ettei suomalaiset urheilijat nykyään pärjää missään, jos ruokailut on tota tasoa.
Makkaraa ja pizzaa ja mokkapaloja? Ei näin.
No haloo! Turnauksissa on noita puffetteja siksi, että niistä MYYDÄÄN noita juttuja toisille turnaukseen osallistuville pelaajille vanhempineen. Yleensä ihan merkittävä osa varainhankintaa, riippuen tietenkin turnauksen koosta. Taitoluistelukisojen ehdoton hitti: kahvi ja mokkapala.
Tässä oli varmaan nyt sitten jotenkin sovittu, että oman seuran pelaajat saa makkarat ilmaiseksi.
Levander kirjoitti:
Ei kannata tuollaista harraatusta jatkaa. Parempi mennä itse pelaamaan pihalle lasten kanssa.
Parempi vaihtaa äitiä.
Miksei se blondi valinnut sitten niitä neljää makkarapakettia? Ei tarvitse leipoa ja kulkee vaikka käsilaukussa jota pystyy myös bussissa kuljettamaan mukanaan.
Ai juu, silloin ei voisi vinkua somessa.
Vierailija kirjoitti:
Ketään ei pakoteta harrastamaan.
On älytöntä että jotkut luulevat että heidän pitäisi ilmaiseksi saada treenipaikka seurasta.
Miksi ylipäätään pitää leipoa yhtään mitään tai pitää jotain myyjäisiä? Meillä on perheessä rahaa sen verran, että ei tule koskaan loppumaan, niin laittaa vaan laskua tulemaan.
Feministi ei maksa lapses harrastuskuluja tai kerää rahaa talkoilla ja sit ihmettelee että lapselle ei kustanneta varusteita ja muita kivoja retkiä