Mikä on ammattisi? Palkka kuukaudessa käteen?
Minä aloitan. Lähihoitaja ja noin 1800€ kuussa käteen.
Kommentit (585)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä te vingutte laivasiivojien tai hoitajien palkoista. Ne on vuorotyöstä saatuja palkkoja, ei päivätöistä tienaa sellaisia. Jokainen voi mennä laivalle töihin 10 päivää putkeen siivoamaan, jos on kade. Samaten ole hyvä ja mene yötyöhön sairaanhoitajaksi. Itse sen tein kun huomasin ettei akateeminenopiskelu kannattanut mitään ja tienaan paremmin sairaanhoitajana.
Ai vuorotyöstä saatuja palkkoja? Nekö vuorolisät ei ole oikeaa palkkaa? Tiesitkö että ne selluköpienkin suuret palkat on sitä vuorotyöstä saatua palkkaa samaten lääkärien.
Koko työstä saatu palkka ihan sama mistä syystä se on maksettu on ihan sitä samaa palkkaa. Kaikilla myös hoitajilla joilla on kaikilla mittareilla iso palkka.
Edellinen on taas täys idiootti. Tottakai vuorotyöstä saatu palkka on palkkaa, mutta se on korvausta epämukavasta työajasta. Jos olet normaalilla työajalla, ni et saa ko. palkkaa. Vai meinaatko että siivooja siivois pelkkää yövuoroa joulut ja juhannukset samalla palkalla ku arkiaamuisin? Tai joku hoitais sun synnytystä jouluaattona arkityön palkalla...-..
Varastomiehenä n 2300 e käteen. Vuorotyö ja kylmälisä.
Vierailija kirjoitti:
Perhehoitaja eli sijaisvanhempi. Tällä hetkellä netto n. 1700.
Tarkennan, että tuossa on yhteenlaskettu palkkio ja kulukorvaus. Eli palkkio ei ole noin paljon.
Pää tulee vetävän käteen, palkat maksetaan nykyisin pankkitileille.
Asiantuntija (laskutus, kehitys), taustalla tradenomin tutkinto. Netto 1850/kk.
Olen kyllä yllättynyt näistä ihmisten palkoista; esim. lähihoitajat ja sairaanhoitajat tienaavat minua enemmän ja silti joka viikko uutisissa kerrotaan, kuinka lähäreillä ja sh:illa on niin huonot palkat. Jos lähihoitaja saa nettona kuussa 1800-2200 euroa, on mielestäni kyseessä jo ihan riittävä palkka henkilölle, joka on käynyt pelkän perus-amiksen.
Taidanpa lähteä neuvottelemaan omaa palkkaani uusiksi.
Vai eikö ihmiset vain tiedä eroa bruton ja neton välillä?
Miten tradenomi voi ihmetellä, että sairaanhoitaja tienaa häntä enemmän???? Tradenomihan ei ole yhtään sen korkeampi koulutus. Päinvastoin tradenomi on aika pilipali-koulutus. Ennen kaikki massat meni kauppaopistoon kun tradenomikoulutusta ei ollut olemassa, nyt kaikki jotka ei pääse kauppakorkeakouluun tai yliopistoon päätyvät tradenomeiksi.
En tiennyt olevani niin huonopalkkainen kirjoitti:
Asiantuntija (laskutus, kehitys), taustalla tradenomin tutkinto. Netto 1850/kk.
Olen kyllä yllättynyt näistä ihmisten palkoista; esim. lähihoitajat ja sairaanhoitajat tienaavat minua enemmän ja silti joka viikko uutisissa kerrotaan, kuinka lähäreillä ja sh:illa on niin huonot palkat. Jos lähihoitaja saa nettona kuussa 1800-2200 euroa, on mielestäni kyseessä jo ihan riittävä palkka henkilölle, joka on käynyt pelkän perus-amiksen.
Taidanpa lähteä neuvottelemaan omaa palkkaani uusiksi.
Vai eikö ihmiset vain tiedä eroa bruton ja neton välillä?
No niinkun on todettu, vuorolisät nostaa palkkaa ja onhan se sairaanhoitajan työ varmaankin niin fyysisesti kun henkisestikin rankkaa.
Tienaanhan minäkin fyysisesti rankasta vuorotyöstä 1900-2100€/kk nettona, verojen jälkeen siis, vaikkei ole alalle edes koulutusta. (Itse siis en ole sh/lähäri)
Ja tämä älykkö-tradenomi ei myöskään tunnu tajuavan, että vuorotyöstä tienaa enemmän kuin päivätyöstä. Jos menet hoitamaan niitä laskutuksia jouluaattona ja juhannuksena kun muu toimistotalo on tyhjillään ja perheesi lomailee, niin toki saisit siitä juhlapyhäkorvaukset.
Ja paperitehtaan duunarit saattaa tienata bruttona 4-5 tonnia ja palkka koostuu pitkälti vuorolisistä. Jos itse ei ole valmis vuorotyöhön, joka vie liki kaiken sosiaalisen elämäsi, niin turha itkeä muiden korvauksia. Ja jos vuorotyötä haluaisi tehdä, niin voi aina viisastella että j sekin on ammatinvalintakysymys.
Itseasiassa itse teen pitkää päivää, monesti 11-13-tuntisena, mutta ilman niitä lähäreiden iltalisiä ja viikonloppulisiä ja tiesmitä-lisiä.
Aina on niin kivaa kun joku joka on töissä ma-pe 8-16 kadehtii vuorotyöläisten palkkoja. Mut tuleeko oikeasti mieleen, että vuorotyöläiset on töissä vuoroviikoin esim 6-14, 14-22, 22-6, myös lauantait ja sunnuntait, joulut ja juhannukset, uudetvuodet ja itsenäisyyspäivät. Viikonloppuvapaita on harvassa ja työvuoroja ei tiedä montaa viikkoa etukäteen, eli ei tiedä onnistuuko ensikuun puolessavälissä viikonloppuna joku kavereitten kans mökille grillailemaan lähtö tms.
Huume diileri, n. 5k kuussa. Kelpaa
Metsäkoneenkuljettaja, 2200-2900 netto/kk
Vierailija kirjoitti:
Ja tämä älykkö-tradenomi ei myöskään tunnu tajuavan, että vuorotyöstä tienaa enemmän kuin päivätyöstä. Jos menet hoitamaan niitä laskutuksia jouluaattona ja juhannuksena kun muu toimistotalo on tyhjillään ja perheesi lomailee, niin toki saisit siitä juhlapyhäkorvaukset.
Juuri näin. Olen tuo lähihoitaja joka tienaa 1800-2200€/kk ja kuten viestissäni kerroin tuohon 2200€ päästäkseen on kuuden viikon ajalta lisät maksussa, näistä töissä neljänä viikonloppuna joista kaksi yövuoroissa. Ihan mielellään saisin saman neton arkitöistä. Meillä on perheen kanssa yhteisiä vapaita viikonloppuja vuodessa n. 15. Siinä missä arvon tradenomilla on 52. Onko tarpeeksi hyvä korvaus?
Päivätöistä saisin nettona 1500€/kk.
Vierailija kirjoitti:
Järjestössä koordinaattorina, 1560 € käteen per kuukausi (teen 80% työaikaa).
Sama nimike järjestössä, 85 % työaika ja käteen jää 1500 €/kk.
Pidän palkkaani tosi huonona. Olen koulutukseltani aineenopettaja, mutta eipä näköjään siinäkään työssä rikastumaan pääse.
Kiitos lohduttavasta ketjusta.
Ammattini on lehmä ja toimenkuvani märehtiminen. Palkkaa ei tule käteen kun ei ole käsiä.
Tajuatko edes, kuinka pienet verot ja muut maksut sulla on....? Ihan uskomatonta, jos edes totta. oot nettosaaja.