Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pikkulapsen vanhempi ei voi mennä yksin vessaan?

Esikoisvauvan äiti
11.08.2017 |

Miten lapsi estää sen? Asiallisia vastauksia, kiitos.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi sanoa, että käväisen vessassa. Aika äkkiä ne hoksaavat, että juuri tämä ero on hyvin lyhyt. Tuo oven takana huutaminen on opetettu tapa.[/quote]

Näin minäkin luulin, kunnes sain kuopukseni. Ajattelin, että olenpa hyvä ja johdonmukainen vanhempi kun oikeastaan minulla oli kaksi harkitsevaista lasta. Lapset ovat oikeasti todella erilaisia. Kuopus rynkytti jo yksivuotiaana portaista portit irti, ehti joka paikkaan ja oli sitä mieltä että kirjahylly on lähinnä kiipeilyteline. Nyt 12-vuotiaana on tekniikasta ja moottoreista innostunut tyttö joka on edelleen aina menossa. :-)

Vierailija
42/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö pistorasioiden suojaaminen ja saksien säilyttäminen poissa lasten ulottuvilta ole vanhemman vastuulla?

Miten kirjahyllyyn voi kiivetä jos se on täynnä tavaraa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosin niillä huutavilla tai vessaan mukaan tunkevilla lapsilla on yleensä samanlainen kasvatus: kaikkea saa tehdä, perään ei katsota koskaan muuten kuin siellä vessassa ja lasten tekemille typeryyksille nauretaan tyyliin eikös meidän Eino ole hauska veijari, kun kaatoi kahvit syliisi. Näiltä lapsilta puuttuu perusluottamus, siksi he eivät edes uskalla nukkua kuin niitä 5 min pätkiä.

Mites selität sen, että mun kolmesta lapsesta yksi on ollut huutaja ja vessaan mukaan tunkeva? Onko yksi kenties kasvatettu eri tavalla kuin kaksi muuta? Ja toi huutaja oli muuten se paras nukkuja meidän lapsista. Ja on yhä :)

Vierailija
44/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa kyllä meidän lapsi huutaa kun menen vessaan, vaikka on tiukat säännöt ja perään katsotaan ja kielletään kaikki väärä ja ei todellakaan naureta typeryyksille juuri siksi ettei opi niitä "hyväksi" asiaksi. Lapsi innostuu kun vanhemmat nauraa niin ei todellakaan tehdä niin. Meillä on tiukka terve kasvatus. Eipä ole kotia tarvinnut tippaakaan lapsen tulon jälkeen muuttaa. Ollaan vaan alusta osti kielletty ja pidetty päämme. Eipä tuo tuhmuuksia tee vaan kivoja juttuja joista saa kehuja jne. Että se siitä sun teoriasta miksi lapset huutaa äidin mennessä vessaan.. Sinulla ei taida itsellä olla yhtään lasta. Oletit vain.

Vierailija
45/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika miten nolo kysymys, ihan näin toisen lapsettoman mielestä! Ei yhtään sitten mielikuvitus riitä?

Minkä toisen lapsettoman?

Vierailija
46/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle lelu taikirja käteen. Sit ei mitenkään korosteta lapselle et "menen vessaan" vaan vähin äänin poistutaan. Asiasta (äidin hetkellisestä poistumisesta) ei tehdä mitään numeroa, niin lapsi ei sitä edes noteraa. Jos näin siis alusta asti opetettu!!

Vierailija
47/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi rauhallista lasta ja he eivät ole ikinä rääkyneet tai teloneet itseään ym kun kävin vessassa.

Tosin olen nopea vessassa kävijä niin en jumita siellä puolta tuntia.

Olen myös ehtinyt itse syödä ja olen päässyt suihkuun kun lapset olivat vauvoja. Olen päässyt helpolla.

Esim. 2v:lle pystyin sanomaan että tee sitä palapeliä tai leiki autoilla sen aikaa kun äiti vie roskat. 

Vierailija
48/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin olen aina halutessani mennyt. 

Koti on järjestetty siten, ettei puolessa minuutissa voi yksinkertaisesti tapahtua mitään. Teräviä esineitä ei ole ollut lasten saatavilla, kirjahylly on seinässä kiinni, tulitikkuja ei ole ulottuvilla jne. 

Ei kovin vaikeaa. Näinhän kodin on hyvä olla joka tapauksessa ihan muutenkin. Ovea en tietysti laita lukkoon tai välttämättä edes kiinni. 

Ei minun lapsillani ole ollut tarvetta punkea mukaan. 

Vierailija
49/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun poika oli pieni niin sain aina käydä rauhassa vessassa. Koti oli laitettu niin että ei voi tapahtua vahinkoa.

Poika ei ollut suuna päänä joka paikassa.

Vierailija
50/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä kysymys, jolla halutaan vain saada aikaan toisten tapoja mollaavaa keskustelua. Anna kun arvaan, olet uliuli-mies?

Vierailija
51/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pikkulapsen vanhempi ei voi mennä lapsen kanssa vessaan?

Voi ja voi muihinkin huoneisiin. Ihmettelin vain että miks aina sanotaan ettei voi mennä vessaan yksin, kun ilmeisesti kuitenkin muihin huoneisiin voi mennä yksin. Kukaan ei koskaan sano ettei voinut mennä keittiöön yksin.

t: AP

Vierailija
52/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö pistorasioiden suojaaminen ja saksien säilyttäminen poissa lasten ulottuvilta ole vanhemman vastuulla?

Miten kirjahyllyyn voi kiivetä jos se on täynnä tavaraa?

Kirjahyllyhän on käytännössä tikapuut, ainakin meidän kuopuksen mielestä. Siskoni sai kultaisella 70-luvulla kirjahyllyn kaadettua päälleen kun kiipesi tarpeeksi korkealle. 1-2-vuotiaat ovat tapaturmaherkkiä.

Vierailija
53/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ja voi muihinkin huoneisiin. Ihmettelin vain että miks aina sanotaan ettei voi mennä vessaan yksin, kun ilmeisesti kuitenkin muihin huoneisiin voi mennä yksin. Kukaan ei koskaan sano ettei voinut mennä keittiöön yksin.

Keittiö ei varmaankaan ole paikka johon aikuinen on tottunut menemään yksin. Niinpä vessakäytäntöjen muuttuminen kiinnittää huomion.

Vierailija
54/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapseni nielaisi euron, kun olin vessassa. Ei tullut itsestään ulos, vaan tähystyksellä poistettiin sitten mahalaukusta sairaalassa nukutuksessa.

Apua! Mistä tiesit, että jotain on niellyt? Miten osasitte mennä sairaalaan?

Vierailija
55/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te pystytte esim. laittamaan ruokaa jos teillä jo kolmessa minuutissa lapsi on tuöntänyt sakset pistorasiaan ja kiivennyt kirjahyllyyn? Seuraatteko 24/7 sen lapsen perässä? Jos vaikka herää yöllä ja punkee pois pinnasängystä?

Tuntuu vaikealta ymmärtää... Miten voitte olla täällä palstalla?

Kolme lasta joista yksikään ei ole osallistunut vessamenoihin mun kanssa. Nyt jo teinejä. Onko tää joku uus juttu? En muista kenenkään tuskailleen tällasen kanssa.

Vierailija
56/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ikä jolloin lasta ei tee mieli päästää silmistään hetkeksikään, (eli vessassa on hankala käydä) on n. 9kk-1.5 vuotta. Lapsi liikkuu ja kiipeää joka paikkaan mutta ilman kunnon motoriikkaa tai mitään tolkkua missään. Ja kiipeää siis pois nimenomaan esim. pinnasängystä jolloin putoaminen tapahtuu suht korkealta. Ylettyy avaamaan oven jolloin voi päätyä sekunneissa autotielle. Avaa laukun/repun ja piirtelee työpapereihin tai seinään. Kiipeää kaapille ja levittelee puurohiutaleet. Repii lattialta löytyvän kirjan. Vie mutaiset kengät sänkyyn. Kaikkea missä ei ole mitään järkeä.

Vierailija
57/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi oli vauva, vessassahan ehti länträämään vaikka koko päivän. 

Nyt kun lapsi on vuoden ikäinen ja kovassa kiipeilyiässä ilman itsesuojeluvaistoa, sitä ei voi jättää SEKUNNIKSIKAAN vartioimatta. Ikävää, mutta tuskin kestää monta vuotta. 

Jännästi tässä lapsen kasvaessa se oma mustavalkoisuus alkaa karisemaan. Kyllä mekin miehen kanssa synnytyslaitoksella jo naureskeltiin että "mikä tässä muka on niin vaikeaa, vauvahan vaan nukkuu koko ajan". Well, little did we know :D. 

Vierailija
58/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te pystytte esim. laittamaan ruokaa jos teillä jo kolmessa minuutissa lapsi on tuöntänyt sakset pistorasiaan ja kiivennyt kirjahyllyyn? Seuraatteko 24/7 sen lapsen perässä? Jos vaikka herää yöllä ja punkee pois pinnasängystä?

Tuntuu vaikealta ymmärtää... Miten voitte olla täällä palstalla?

Kolme lasta joista yksikään ei ole osallistunut vessamenoihin mun kanssa. Nyt jo teinejä. Onko tää joku uus juttu? En muista kenenkään tuskailleen tällasen kanssa.

Riippuu varmaan myös lapsen luonteesta. Meillä oli 2-3kk jakso tuossa 1v jälkeen jolloin esimerkiksi ruuan laittaminen lapsen ollessa valveilla oli aivan absurdi ajatus. Lapsi vetää kamat laatikoista, ruuat purkeista, penkoo roskista, siirtää tuoleja kiivetäkseen, yrittää hypätä pöydältä. Kun yhdestä tilanteesta pääsee kieltämästä ja poistamasta, toinen käsi hamuaa jo jotain tuhotöitä. Onneksi se kausi meni suht äkkiä ohi.

Vierailija
59/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi rynkyttää ovenkahvaa. Mun yksin vessaan pääseminen on tekniikalla harhauta ja juokse ja silti se tosiaan rynkyttää sitä ovenkahvaa.

Vierailija
60/65 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei voi. Pahimmassa taaperon osaamattoman holtittomassa kiipeilyiässä kukaan tuskin menee erilliseen keittiöön rauhassa kokkailemaan. Vessasta nyt vain puhutaan yleensä esimerkkinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän