Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yrittäjiä, jotka työskentelevät äitiyslomalla?

02.04.2006 |

Mahtaako löytyä yrittäjiä, jotka aikovat työskennellä/työskentelevät äitiyslomallaan? Minulla on sellainen tilanne, että töitä on pakko tehdä koko äitiysloman ajan ainakin jonkin verran, jos haluaa, että töitä on vielä äitiysloman jälkeenkin. Siinä mielessä tilanteeni on hyvä, että voin työskennellä kotoa käsin (viestintäalan yritys, kirjoittamista siis) anopin ja oman äitini armollisella avustuksella:)

Nyt kiinnostaisi kovasti tietää, miten olette sumplineet äitiyspäivärahanne kanssa? Ja miten Kela ylipäätään on suhtautunut työntekoon äitiyslomalla? Alustavasti olen ajatellut ilmoittaa heille, että työskentelen kahtena päivänä viikossa + sunnuntaina, koska sunnuntailta ei makseta äippärahaa muutenkaan. Eli vähentäisivät siis äippärahastani ne kaksi päivää viikossa, jotka teen töitä. Ja meneekö se edes niin, että vähentävät ne päivät ilmoitukseni mukaan vai kuinka?

Auttakaa viisaammat!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitin aina Kelalle ne päivät ja niiltä päiviltä äitiyspäiväraha oli se minimipäiväraha, jonka he maksavat. Kannattaa ilmoittaa ajoissa ne päivät, jos tiedät ennakkoon. Paperia tulee olemaan sitten hirveästi, kun aina tulee uusi päätös, kun ilmoitat työskentelypäiviä (jos ilmoitat niitä vähitellen).

Vierailija
2/2 |
07.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siinä määrin samanlainen tilanne, että teen töitä kotoa käsin. Päivärahaa saan sen minimin, jonka saisin tulojenkin suhteen (katsovat sen maksetusta eläkkeestä, koska olen yrittäjä).

Sinänsä kelamaista käytöstä: ilmoitin jo hakemuksessa, että tulen tekemään töitä _koko_ äitiysrahakauden ajan. No, ne lähetteli sieltä vielä yhden lapun allekirjoitettavaksi, jossa ilmoitan erityisesti sen, että todellakin teen töitä. Voi sitä Kelaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän