Muita sokeririippuvaisia?
Mistä voi johtua ja mitenköhän tästä pääsis eroon? Pakko saada monesti päivässä karkkia ja muuta makeaa, paremman puutteessa syön palasokeria tai siirappia =(
Kommentit (12)
Mikään muu ei auta kuin totaalinen sokerittomuus ja muutenkin hiilarimäärän rajoittaminen jonnekin 30-60 grammaan per päivä. Eikä nälkäinen saa olla koskaan, vaan pitää syödä tarpeeksi.
Mulla ei ole mitään rajaa jos repsahdan näistä. Ihan tavallista on esim. että pakkaan 2 lasta rattaisiin ja kävelen halki tuulen ja tuiskun vaikka umpihangessa kauppaan ostamaan kilon karkkia. Kotona sitten mätän ne kaikki yhdellä istumalla enkä pysty lopettamaan vaikka olisi miten huono olo. Ja seuraavana päivänä sama uusiksi, ja taas seuraavana kunnes saan jotenkin keploteltua putken poikki.
Pirullinen vaiva.
Mullakin mahoton sokeririippuvuus. Kärsin vaivasta ihan todella. Hirveet morkkikset...
että karkkihyllyllä alkaa ihan kuola nousta suuhun kun karkintuska on pahimmillaan. On saatava äkkiä suklaata ja irtokarkkeja tai Ässä mix-pussi tai tai tai...
Mä oon ns. laiha läski ja oon miettinyt, johtuuko sellulliitti ylettömästä sokerimäärästä?
Harvemmin näistä asioista kuulee, vaikka meitä sokeririippuvaisia kuitenkin näyttää löytyvän. Valitettavaa, sen verran paha vaiva tämä kyllä on. Ap.
Vierailija:
Mä oon ns. laiha läski ja oon miettinyt, johtuuko sellulliitti ylettömästä sokerimäärästä?
Ainakin mulla selluliitti katosi kun sain sokerinsyönnin kuriin. Samoin iho parani huomattavasti ja yleisvointi kaikin tavoin.
eli sokeriin voi oikeasti jäädä koukkuun, tulla riippuvaiseksi. Kuten myös minä. Täysi sokerittomuus vain auttaa mulla.
selluliittejä ei ole kovin paljon, toisaalta yritän kyllä liikkua mahdollisimman paljon ja iho tulee kuorittua pari kertaa viikossa joten sekin varmaan auttaa asiaa. Muuten olen lähes alipainoinen, joten jos jollekin kerron makeanhimostani vastaus on usein tyylliin " no joo varmasti, sä kun oot noin laiha" .
Sokerinhimo on valtava, ja jos en syö nannaa tai jätskiä, niin vähintään leipää sitten kahmalokaupalla. Outoa, ei mulla tuu ikinä himoja proteiineihin tai rasvaan.
Joo, mulle kans kelpaa leipä jos karkkeja ei löydy, leivän kanssa juon sitten maitokaakaota tai oikein reippaasti makeutettua teetä.
Totaalikieltäytyminen harmittaa, mutta se on ainoa keino olla syömättä suklaata joka ikinen päivä...
..mä söin jo pienenä kaikki palasokerit, ja nyt ihan sama juttu kuin ap:llä, jos ei oo muuta ni hunaja, kaakao, mikä vaan makee käy. Kerran pystyin olemaan kuukauden karkkilakossa ja ihme kyllä sen jälkeen karkki ei vähään aikaan maistunu.
Nyt ollaan taas tässä..