Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nämä 9 lausetta voivat ärsyttää väsynyttä lapsiperheen vanhempaa. Viimeinen lause paras. :-)

Vierailija
10.08.2017 |

Daa, taidanpa lähteä tästä kotiin lepäämään. Sillä saa perheen väsyneen vanhemman sanattomaksi. 😂

http://www.vauva.fi/artikkeli/sina/vanhemmuus/9_lausetta_jotka_voivat_a…

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole lapsia, ei saa valittaa koskaan väsymystään, ettei vaan ärsytä ketään perheellistä?

Vierailija
2/39 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinpä. Ei ole mitään ihanampaa kuin päästä lapsiperhekyläilyn jälkeen omaan ihanaan rauhalliseen hiljaiseen kämppään. 🤗

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinpä. Ei ole mitään ihanampaa kuin päästä lapsiperhekyläilyn jälkeen omaan ihanaan rauhalliseen hiljaiseen kämppään. 🤗

Todellakin! Ja sekös pikkulasten äitimammaa harmittaa, kun itse ei voi tehdä samoin. 😂

Vierailija
4/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme on imiä?

Vierailija
5/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks oma arki lasten kanssa ei oo niin kamalaa kuin artikkelissa annetaan ymmärtää.

Vierailija
6/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä tunnista itseäni.

T. Kohta viiden äiti

Vierailija
7/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole lapsia, ei saa valittaa koskaan väsymystään, ettei vaan ärsytä ketään perheellistä?

Totta kai saa. Mutta joku suhteellisuudentaju silti!

En minäkään ala vaikkapa pyörätuolissa olevalle halvaantuneelle valitella, että olipa rankkaa olla kävelyllä. Tai selitä rutiköyhälle pitkäaikaistyöttömälle, kuinka tuli vingutettua monen tonnin edestä visaa Hullareilla.

Se on sitä sosiaalista pelisilmää, että vähän miettii, mitä kenellekin selittää!

Vierailija
8/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imiä on lapsi, joka kaivaa itse äitinsä rinnan esiin, kun vieras on lähtenyt ja alkaa imemään. Äiti saa lekotella rauhassa. Mahtavaa saada rinnat tyhjiksi sen jälkeen kun vieras on lähtenyt!  Miehetkin tyhjentävät pussejaan, mutta naiset eivät tiedä tästä autuudesta mitään, ennenkuin on synnyttänyt ja imettävät. Ihania vaistotoimistoja. Niin rentouttavia! Lepoa! Hormoonit virtaavat! Rinnat ovat vauvoja varten ja ne tyrkyn näköisetkin imetysrinnat ovat vain vauvoja varten!

Vierailija
9/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tytär ja toi juttu on ihan täyttä paskaa :D en yhtään ihmettele että jengi ajattelee meistä perheellisistä, että ollaan vaan omaa napaa tuijottavia inisiöitä. Kyllä mä muistan, että jo ennen tyttöä oli kiire ja väsy. Ps. Mä en ainakaan stressaa tosta pyykkivuoresta mikä tuolla keikkuu.

Vierailija
10/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellakin! Ja sekös pikkulasten äitimammaa harmittaa, kun itse ei voi tehdä samoin. 😂

No ei.

Vaikka olenkin uupunut ja kaipaan omaa rauhaa, en minä noita lapsiani ikinä siihen vaihtaisi. Se, että on harmissaan arkisista asioista ei tarkoita, että katuisi päätöksiään.

Vierailija
11/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imeä. Imijä. Jiillä.

Vierailija
12/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imiä on lapsi, joka kaivaa itse äitinsä rinnan esiin, kun vieras on lähtenyt ja alkaa imemään. Äiti saa lekotella rauhassa. Mahtavaa saada rinnat tyhjiksi sen jälkeen kun vieras on lähtenyt!  Miehetkin tyhjentävät pussejaan, mutta naiset eivät tiedä tästä autuudesta mitään, ennenkuin on synnyttänyt ja imettävät. Ihania vaistotoimistoja. Niin rentouttavia! Lepoa! Hormoonit virtaavat! Rinnat ovat vauvoja varten ja ne tyrkyn näköisetkin imetysrinnat ovat vain vauvoja varten!

ImiJä.

OpiskeliJa

MatjailiJa

Vierailija
13/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😳

Vierailija
14/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matjailija?

Vierailija
15/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herää kysymys miksi haluat saada perheellisen hiljaiseksi? Miksi se on sinulle tärkeää? Oletko katkera, yksinäinen? Turhake?

Vierailija
16/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset mammat on ihan helvetin ärsyttäviä, mutta onneksi voin itse valita kenen seurassa vietän aikaani :)

Vierailija
17/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, joka herätti jotain tuntemuksia oli kohta, jossa lapseton kehuskelee kiireillään. Tästä olen samaa mieltä: odotapa muru kun saat lapsia ja tajuat, kuinka paljon luppoaikaa lapsettomalla onkaan!

Joku varmaan nyt hermostuu, mutta mielestäni lapsettomien kiireet ovat sellaista kiirellä kehuskelua ("töihin, kaupan kautta kotiin ja jo kahden tunnin päästä siitä alkaa iltatoimet"). Oikein kiirepäivänä sitten tuohon lisätään harrastus ja toki kaupassa on käyty sitten edellisenä päivänä. Voi kun on kiire!

Lapsen kanssa tuo jokapäiväinen kahden tunnin lepohetki nautitaan kerran kuussa kun lapsi on isovanhemmilla tai maksullisella lapsenvahdilla. ;)

Silti lapsen kanssa oleminen ei ole kamalaa ja oman ajan totaaliseen puutteeseen tottuu, ja koska omaan elämäänsä on tottunut ja tyytyväinen, ei perheellinen halua myöskään kuulla, että "tuollainen oman ajan puute on totaalisen kamalaa". Ei se ole. Kiireistä kyllä, niin kiireistä että lapsettomalla ei ole siitä mitään käsitystä. 

Vierailija
18/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on usein ihanaa kun lapseton ystävä lähtee meiltä kotiin. Viipyy yleensä myöhään eikä tajua lapsen nukkumaanmenoaikaa. Huomionpuutteesta ja väsymyksestä johtuen onkin sitten niin äänekästä seuraa, että tosiaan, ei voi kun juhlia kun kaveri hiippailee kotiinsa. Silloin rauha laskeutuu meillekin. 

Toivottavasti et oikeasti ole niin tyhmä, että kuvittelet ettei sinulla ole mitään tekemistä sen metelöinnin ja ehkä  itkemisen kanssa...

Vierailija
19/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttävä marttyyrinkruunun kiillottamislista. 

Minulle on ainakin saanut sanoa ihan nuo kaikki ilman, että siinä olisi mitään pahaa. 

Ihan relevantti kysymys esim. tuo, että mitä aikoo äitiyslomalla puuhailla. Tietysti kysyjä tarkoittaa, että vauvanhoidon lomassa. 

Me ainakin käytiin vauvaunnissa ym. ja edistin graduani. 

Juuri tällaisten "minä olen parempi, koska olen äiti ja sinä et ole mitään" -juttujen takia monet varmaan vieroksuvatkin lapsiperheitä. 

Jos viikonloppuna pitää siivota asunto, niin ei saisi sanoa vai? Ihan sama, minkä kokoinen asunto. Jos väsyttää, niin väsyttää.. ihan kuin lapsetonta ei voisi väsyttää, vaikka mistä syystä. 

Ihan suorastaan vihaiseksi tulin tästä tyhjänpäiväisestä hapatuksesta. 

Vierailija
20/39 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei harmita :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi