hemihypertrofia
Tietääkö kukaan tästä.Meillä 1v2kk ikäinen poika jolla on tämä diagnoosi.Pojalla on oikeapuoli isompi kuin vasen.hypotoniaa oli paljon mutta osittain korjautunut fysioterapian avulla.motoriset taidot kehittyneet kovasti.luustoikä vaihtelee eri kohdissa.meille ei ole tulevaisuudesta mitään tietoa joten jos jollain on tietoa niin ottaisin vastaan mielelläni.
Kommentit (3)
Paksuus- ja pituuseroa on jaloissa ja käsissä, jaloissa enemmän. Eniten haittaa on tietenkin jalan pituuserosta, jota on tällä hetkellä noin 2 cm. Poika käyttää tukipohjallisia kenkiä niin sisällä kuin ulkonakin, meno ei oleyhtään kärsinyt tästä vaan pikkuherra painaa koko ajan tuhatta ja sataa. Eroa on kehkeytynyt pikkuhiljaa lisää, ja tulevaisuudesta ei osata vielä sanoa mitään. Asuimme tovin ulkomailla ja siellä olisivat ottaneet pojan 3v., 5v ja 7v magneettikuvaukseen, jonka perusteella pystyttäisiin sitten kartoittamaan lopullinen pituusero luustoissa. Täällä Suomessa moista ei edes harkittu ja muutenkin tuntuu, että täällä säännölliseen seurantaan on aika vaikea päästä. Käyttekö vatsan ja munuaisten ultrassa kuinka usein? Olemme käyttäneet poikaa 3 kk välein ultrassa ja samoin verikokeissa 3 kk välein. Täällä tosin nyt suositeltiin harvempaa seurantaa, 6-12 kk välein riittäisi kuulemma tuo ultra. Mutta aion kyllä yrittää vaatia tiheämpää seurantaa.
Jos haluat mailata mulle suoraan tai kysellä muuta, niin pistä postia riikanposti@suomi24.fi. Olisi kiva vaihtaa kuulumisia!
hei,olen ollut tältä palstalta pois aika pitkään ja tässä yllätyksekseni huomasin että olet vastannut.jonkin aikaan seurasin kyllä.Olen jonkin verran saanutkin tietoa.mutta yleensä kiinnostaa tietää näistä lapsista enemmän.Meillä koko toinen puoli isompi toista että kokoeroa joka puolella.Kiitos kun vastasit.seurailen nyt taas jonkin aikaa tätä palstaa.hyvää äitienpäivää sinulle.terv.
Mitä haluaisit tietää, niin paljon on liittynyt asioita matkanvarrella tähän? Lapsemme on jo leikki-ikäinen ja toispuoleisuus rajoittuu vain käteen..