Täysin epärealistinen pari! Meidän sairaalan italialainen lääkäri iski silmänsä välinehuoltajaan :D
Kommentit (40)
Olin välinehuoltajana omien yliopisto-opintojen ohella.
Ei se, että on jossain "alemmissa" hommissa kerro vielä ihmisen kokonaistilanteesta mitään. Tätä tapausta en tunne, mutta tuollainen ennakkoasenne ihmistä kohtaan hänen tekemänsä työn perusteella on liki kuvottava. Että lääkäri ei voi ihan oikeasti olla ihastunut tai jopa rakastunut?
Miedän yksikössä muuten oli samoissa hommissa 50-vuotias maisteri, joka oli ottanut työn vastaan työttömyyden sijasta. Fiksuimpia ihmisiä, joita olen tavannut.
Työllistyikin sitten myöhemmin vielä omalle alalleen. Arvostan kaikkea työtä. Ja en kai sentään ole harvinaisuus vielä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tämä välinehuoltaja tekee ja missä siihen kouluttaudutaan? Kuulostaa lunkilta hommalta, kiinnostaa.
T: Laiska mies, joka kaipailee lääkärinaista elättäjäksi
Minulla ei ole kokemusta alasta, mutta luin ammattiliiton lehdestä yhden välinehuoltajan haastattelun. Jos haluat olla kaikenlaisten eritteiden kanssa tekemisissä, niin tervemenoa alalle. Kaikkia välineitä ei saa koneellisesti pestyä vaan sitkeää limaa joutuu puhdistamaan käsin hengitysletkuista. Mutta miehethän kestävät epämiellyttäviä töitä.
Mitäs jos välinehuoltaja antaakin kunnon kyydit lekurille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan, että lääkäri on mies ja välinehuoltaja nainen?
Toi nyt on ihan väärä oletus. Naiselle ei merkkaa mitään miehen työpaikka ja status. Riittää, että mies on luonteeltaan mukava ja yhteensopiva ja suht kivan näköinen. Yleensä miehet ovat kovasti naisen statuksen perään. On kovin tavallista, että stuertti iskee lentokapteeninaisen, lähihoitajamies iskee lääkärinaisen, johtajanainen pokaa työpaikan siivoojamiehen jne.
No ei pidä paikkaansa. Naiset ovat laskelmoivia ja eivät romanttisia kuten miehet. Naisilla painaa vaakakupissa enemmän miehen status ja lompakko kuin muut ominaisuudet yhteensä.
Mulle välinehuoltaja ja sairaanhoitaja ovat ihan tasaväkisiä ammatteja. Kumpikaan ei vaadi ylempää korkeakoulututkintoa.
Mitä sitten? Pidätkö itse sitten itseäsi pelkästään työnkuvan puolesta jotenkin parempana ihmisenä? Aika keskenkasvuista.
Miestä todennäköisesti kiinnostaa nainen joka viihtyy työssään ja jota kiinnostaa elämässä muukin kuin työ ja status. Duunarit on rennompia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi nyt on ihan väärä oletus. Naiselle ei merkkaa mitään miehen työpaikka ja status. Riittää, että mies on luonteeltaan mukava ja yhteensopiva ja suht kivan näköinen. Yleensä miehet ovat kovasti naisen statuksen perään. On kovin tavallista, että stuertti iskee lentokapteeninaisen, lähihoitajamies iskee lääkärinaisen, johtajanainen pokaa työpaikan siivoojamiehen jne.
No ei pidä paikkaansa. Naiset ovat laskelmoivia ja eivät romanttisia kuten miehet. Naisilla painaa vaakakupissa enemmän miehen status ja lompakko kuin muut ominaisuudet yhteensä.
Miesten romanttisuus näkyykin siinä, että naisessa tärkeintä on naisen ulkonäkö ja innokkuus siivota.
Olitko turhaan tyrkyllä vai mistä katkeruutesi johtuu?
Toivottavasti sinulle tärppää ensi kerralla!
Aika nolo aloitus. Kateus on jatala tauti. Eiköhän tässä vaan haluta vahingoittaa ko. paria, kun pitää valtakunnan suurimmassa mediassa huudella...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on sanomattakin selvää. Nainen ei ikinä huolisi miestä noin paljon "alempaa". Naiset eivät rakastu tai edes ihastu miehiin, vaan valitsevat kuin kodinkoneen, ominaisuuksia vertaillen.
Bullshit. Mulla korkeakoulututkinto ja koulutusta vastaava kokopäivätyö. Mies työtön ja oli kotimaassaan enonsa ravintolassa töissä. Minä maksan 80% menoista, ja mies asuu minun kämpässäni.
Mutta mies pyörittääkin sitten meidän taloutta; siivoaa, tiskaa, pesee pyykit, laittaa ruuat ym. Meille sopii tämä jaottelu vallan hyvin, itse inhoan kotitöitä. (Toki viikonloppuna saatan laittaa ruokaa tai laitetaan yhdessä.)
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Pidätkö itse sitten itseäsi pelkästään työnkuvan puolesta jotenkin parempana ihmisenä? Aika keskenkasvuista.
Miestä todennäköisesti kiinnostaa nainen joka viihtyy työssään ja jota kiinnostaa elämässä muukin kuin työ ja status. Duunarit on rennompia.
Sairaalamaailmassa tuollainen asenne ei ole (ollut, en ole ollut siellä töissä enää muutamaan vuoteen) mikään harvinaisuus. Vielä vuosituhannen vaihteessa hierarkia oli paikoin ankaraa. Liekö syy vai seuraus sille, että monin paikoin myös työilmapiiri oli kammottava. Sittemminhän alanvaihtajia on ollut joka suuntaan, eikä ihmisen ammatista ole enää pystynyt päättelemään paljoakaan hänen taustoistaan.
Laitoshuoltaja, kohta FM
Vierailija kirjoitti:
Arvauksia kuinka kauan kestää?
Italialaisilla käppänöillä noin 43 sekuntia.
Onkohan tää ihan yleinen kombo, vai onko maailma näin pieni. Terkuin sh joka taisi tunnistaa tilanteen.
Missäpäin tämä tapahtuu?
Ihan vain sillä kun tapailen italialaista lääkäriä Suomessa 😂
Vierailija kirjoitti:
Arvauksia kuinka kauan kestää?
Yhden illan tai loppuelämän. Tai jotain siltä välin.
Itse olen tohtori ja mieheni lvi-asentaja. Meille koulutusta ja statusta tärkeämpää on rakastaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt on sanomattakin selvää. Nainen ei ikinä huolisi miestä noin paljon "alempaa". Naiset eivät rakastu tai edes ihastu miehiin, vaan valitsevat kuin kodinkoneen, ominaisuuksia vertaillen.
Roskaa. Olen juristi ja naimisissa duunarin kanssa. On selvää, että minä teen uraa ja mies on hoitanut lapset. Olin toki äitiyslomalla 10 kk, sitten kotona oli mieheni. Tähän ratkaisuun päädyin, koska akateemiset miehet olivat erittäin nihkeitä perheen perustamiselle, pelkkä biletys näytti kiinnostavan kolmikymppisiä. Sen sijaan duunarimiehille lasten tekeminen nuorenakaan ei ole ongelma.
Mitä jos se huoltaja on joku super-akateemikko ja nykyinen downshiftaaja? Timmi perä siihen päälle, niin ei ihme että kelpaa italiaanollekin.
Meidän sairaalassa ylilääkäri iski työttömän hipin. Siis työttömän, miettikää nyt! Ei taida olla tällä työttömällä edes mitään ammattia. Kaikenlaista..