Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Klamydia positiivinen miehellä negatiivinen???

Auttakaa epätoivoista
10.08.2017 |

Hei!

Minulla todettiin Klamydia tämän viikon maanantaina ja tiistaina sain jo kerta-annoksen antibioottia siihen. Epäilen että olen saanut tartunnan yli 2 vuotta sitten silloiselta kumppanilta ja että kävin silloin testeissä liian aikaisin, eli silloinen testi näytti negatiivista. Sen jälkeen en ole ollut kenenkään muun kanssa kuin nykyisen poikaystäväni, ehkäisynä meillä on e-pillerit. Mies kävi virtsatesteissä ja ne näyttivät negatiivista. Miten tämä voi olla mahdollista? Olemme kuitenkin olleet jo melkein 2 vuotta hänen kanssaan yhdessä ja voisin vannoa että kenenkään muun kanssa en tänä aikana ole ollut, vaikka poikaystäväni epäilikin että olen pettänyt häntä, tätä ei siis todellakaan ole tapahtunut.

Mieheni kävi lääkärissä ja lääkäri sanoi että testi on luotettava ja hänkin jopa epäili minun pettäneen. Käski kuitenkin käydä miehen uudestaan parin viikon päästä testeissä.

Miten tämä kaikki voi olla mahdollista??

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehes voi valehdella tai sitten hoitanut juuri äskettäin omansa pois.

Ohis tämä tai fakta, etä klamydiaan auttaa muukin antibioottikuuri kuin klamydiaan saatu. Miehelläsi on voinut olla tietämättään klamydia suhteenne aikana ja hän on syönyt ab-kuurin, jolla se on lähtenyt.

Miten päädyit klamydia testiin? Oireiden perusteella vai muuten vaan?

Vierailija
22/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nähnyt miehen tulokset ihan kirjallisena?

Mulle tuli ekana mieleen, että mies on pettänyt, saanut taudin ja hoidattanut sen pois ja jättänyt kertomatta sinulle ja koittaa tehdä susta syyllistä. (Lähipiirissä oli tämmönen tapaus, tämmösiä ihmisiä oikeasti löytyy)

Itse ainakin pyytäisin miestä näyttämään omakannasta hoitohistoriansa ja tulokset. Jos ei siihen suostuisi niin homma näyttäisi aika selvältä.

Sinä se sitten olet ihmismyönteinen otus, kun tuollainen tulee sinulla ENSIMMÄISENÄ mieleen. Sylettää sinunlaisesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkin höpönassu kenen vieraan kaa olet viettänyt laatuaikaa ilman elmukelmua ? Hyi sua!

Vierailija
24/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on syönyt jonkun antibioottikuurin, jonka kirjo on sattunut olemaan sama jolla klamydia kuolee.

Vierailija
25/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sama, että olin eläessäni ollut vain kahden miehen kanssa, ja edellisen kanssa seurustellut kaksi vuotta aiemmin. (Testi ihan rutiinina muussa yhteydessä, mitään oireita ei ollut.) Nykyisellä miehellä, jonka laitoin sitten testiin, testi näytti negaa, ja pilleriehkäisy oli sen kaksi vuotta ollut käytössä meillä. Tivattuani tulosten kummallisuutta lääkäriltä, lääkäri myönsi, että yleensä käytetetään halpaa testiä, joka näyttää 10% tuloksista väärin puoleen tai toiseen. Siis joka kymmenes testitulos on virheellinen. 

Ehkä vuonna 1950, mutta NAA:ta on virtsasta käytetty jo iät ja ajat (Nucleid Acid Amplification) bakteerin löytämiseksi ja se on täysin luotettava. Testi on positiivinen 1-5 päivässä tartunnasta. Verestä tehdyt testit eivät sen sijaan ole luotettavia, koska kyseessä ei ole verenkierrossa kulkevasta patogeenistä ja jäänteidenkin mittaus on mitä sattuu.

Vierailija
26/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on syönyt jonkun antibioottikuurin, jonka kirjo on sattunut olemaan sama jolla klamydia kuolee.

... ja kun kuuri on syöty, olisi saanut heti uuden tartunnan.

Vierailija
27/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli poikaystäväsi reaktio kun hän sai kuulla sinulla olevan klamydia ja mikä sai sinut tekemään sukupuolitautitestin?

Vierailija
28/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sama, että olin eläessäni ollut vain kahden miehen kanssa, ja edellisen kanssa seurustellut kaksi vuotta aiemmin. (Testi ihan rutiinina muussa yhteydessä, mitään oireita ei ollut.) Nykyisellä miehellä, jonka laitoin sitten testiin, testi näytti negaa, ja pilleriehkäisy oli sen kaksi vuotta ollut käytössä meillä. Tivattuani tulosten kummallisuutta lääkäriltä, lääkäri myönsi, että yleensä käytetetään halpaa testiä, joka näyttää 10% tuloksista väärin puoleen tai toiseen. Siis joka kymmenes testitulos on virheellinen. 

Tuskin 10% tuloksista on vääriä. Laitapa linkkiä, jos näin on. Olet ymmärtänyt väärin. Virtsasta otettu testi, jota nykyään tehdään on hieman epäluotettavampi kuin aiemmin sukuelimistä otettu näyte.

Vierailija
29/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myönnä pois olet pettänyt ja täältä yrität kysellä tekosyitä poikaystävällesi kerrottavaksi.

Vierailija
30/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullakin näytti ennen negaa.

Vierailija
31/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Labrat: https://huslab.fi/ohjekirja/4816.html

Tulkinta

Positiivinen tulos on osoitus joko Chlamydia trachomatis-, Neisseria gonorrhoeae- tai molempien samanaikaisesta infektiosta. Nukleiinihappotestit ovat herkempiä kuin viljelytutkimukset ja ne voivat olla positiivisia 1-3 viikkoa annetun antimikrobihoidon jälkeen, kun kumpikaan mikrobeista ei ole viljeltävissä. Oireisissa tai epäillyissä tippuri-infektioissa tulee teettää myös Neisseria gonorrhoeaen bakteeriviljely, jolloin saadaan selville myös bakteerin antibioottiherkkyys. Näistä näytteistä ei anneta positiivista tulosta ennen varmistustestin valmistumista. Primaarituloksista annetaan kuitenkin alustava, varmistamaton vastaus. Reaktiivisen N. gonorrhoeae -tuloksen varmistamiseen toisella menetelmällä kuluu n. 3-8 työpäivää, minkä jälkeen tulos ilmoitetaan lisävastauksena.

Vierailija
32/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, että juuri sukupuolitaudessa tuo tarttuminen ja testeissä näkymättömyys ja kaikki normaalista poikkeavat jutut tapahtuu.

Vierailija
33/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on klamydia?

Sori tyhmä kysymys... ei vaan ole kokemusta minkäänlaisista sukupuolitaudeista. Seksiä harvojen kumppanien kanssa ja parisuhteessa vain...

Vierailija
34/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä tapaus. Mies pettänyt ja hoidattanut saamansa klamydian pois kaikessa hiljaisuudessa, jotta et voisi syyttää miestä pettämisestä. Tyhmä olet, jos muuta uskot.

Vierailija
35/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin 10% tuloksista on vääriä. Laitapa linkkiä, jos näin on. Olet ymmärtänyt väärin. Virtsasta otettu testi, jota nykyään tehdään on hieman epäluotettavampi kuin aiemmin sukuelimistä otettu näyte.

No noin lääkäri minulle pahoitellen myönsi. Olin silloin parikymppinen, nyt yli nelikymppinen, että aikaa on kyllä, enkä nykytestien luotettavuudesta tiedä. Mutta tilanne on sama: minulla väitettiin pos., rutiinitestissä, ei oireita, miehellä neg. Minulla ainoa edellinen kumppani ollut kaksi vuotta aiemmin, pilleriehkäisy koko ajan, en ollut pettänyt, vain nämä kaksi miestä koskaan ollut.

Vierailija
36/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kumppanisi oli ihan ok asian kanssa? Miksi mies ei ole jättänyt sinua?! Vähän epäilyttävää.

Vierailija
37/63 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No noin lääkäri minulle pahoitellen myönsi. Olin silloin parikymppinen, nyt yli nelikymppinen, että aikaa on kyllä, enkä nykytestien luotettavuudesta tiedä. Mutta tilanne on sama: minulla väitettiin pos., rutiinitestissä, ei oireita, miehellä neg. Minulla ainoa edellinen kumppani ollut kaksi vuotta aiemmin, pilleriehkäisy koko ajan, en ollut pettänyt, vain nämä kaksi miestä koskaan ollut.

Ja edelleen uskot 20 vuotta myöhemmin, että muistat kuulemasi oikein....

Ennen virtsanäytettä pitää olla virtsaamatta vähintään kaksi tuntia. Jollei se toteudu, se on ainoa seikka mikä voisi selittää, että toisella nega toisella positiivinen.

Vierailija
38/63 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolitautitesteihin päädyin kun kävin muissa asioissa lääkärillä ja hän kehotti testin tekemään koska muutamat oireet liittyivät siihen. Poikaystäväni ei suuttunut minulle, kerroin että minulla on tartunta ja kerroin milloin olen ollut kenenkään kanssa viimeeksi. Hän myös sanoi että hänellä ei ole ollut suhteita, joten tartunta ei voinut häneltä tulla. Hän meni testeihin että hänkin saisi lääkkeet mutta tartunta ei ollutkaan tarttunut häneen. Meillä kyllä nyt asiat hyvin ja aina ollutkin, tämän keskustelun pointti oli lähinnä se että kuinka yleistä tällainen on, että Klamydia ei tartu?

Vierailija
39/63 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko nähnyt miehen tulokset ihan kirjallisena?

Mulle tuli ekana mieleen, että mies on pettänyt, saanut taudin ja hoidattanut sen pois ja jättänyt kertomatta sinulle ja koittaa tehdä susta syyllistä. (Lähipiirissä oli tämmönen tapaus, tämmösiä ihmisiä oikeasti löytyy)

Itse ainakin pyytäisin miestä näyttämään omakannasta hoitohistoriansa ja tulokset. Jos ei siihen suostuisi niin homma näyttäisi aika selvältä.

Tämä!!!

Vierailija
40/63 |
11.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa epätoicoista kirjoitti:

Sukupuolitautitesteihin päädyin kun kävin muissa asioissa lääkärillä ja hän kehotti testin tekemään koska muutamat oireet liittyivät siihen. Poikaystäväni ei suuttunut minulle, kerroin että minulla on tartunta ja kerroin milloin olen ollut kenenkään kanssa viimeeksi. Hän myös sanoi että hänellä ei ole ollut suhteita, joten tartunta ei voinut häneltä tulla. Hän meni testeihin että hänkin saisi lääkkeet mutta tartunta ei ollutkaan tarttunut häneen. Meillä kyllä nyt asiat hyvin ja aina ollutkin, tämän keskustelun pointti oli lähinnä se että kuinka yleistä tällainen on, että Klamydia ei tartu?

Tuskin sitä on edes tutkittu mutta kuten missä tahansa muussakin sairaudessa toiset ovat parempia immuunipuolustukseltaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yksi