Onko HM:myyjiä paikalla, miksi ette viikkaa ostoksia, vaan survotte ne mytyssä kassiin?
Kommentit (15)
Kyllä minun vaatteet on aina viikattu.
Kyllähän he ne viikkaavat. Nopeasti, mutta viikkaavat kyllä.
Mä aina sanon, ettei tarvitse viikata kun pesen ne kuitenkin ennen käyttöä.
Minullekin on aina ostokset viikattu. Tuo survominen kuulostaa liioittelulta, missä niin tehdään?
Voitteko myös kertoa miks tilaatte liikkeisiin vaatteita siten et mitä xs ja s-kokoa jää aina roppakaupalla yli?! Ne ei todellakaan näytä vastaavan länsimaisen naisen kysyntää, miksi joka kerta rekit puolillaan näitä erittäin epäsuosittuja kokoja (40 ja 42 yleensä loppuvat ekana)
Vierailija kirjoitti:
Voitteko myös kertoa miks tilaatte liikkeisiin vaatteita siten et mitä xs ja s-kokoa jää aina roppakaupalla yli?! Ne ei todellakaan näytä vastaavan länsimaisen naisen kysyntää, miksi joka kerta rekit puolillaan näitä erittäin epäsuosittuja kokoja (40 ja 42 yleensä loppuvat ekana)
Jaa... useimmat tuntemani ihmiset käyttävät kokoa xs tai s ja kauppojen alelaarit ovat täynnä isoja kokoja. Tosin voi olla alueellinen ero, sillä asun Pohjois-Suomessa ja ainakin keskipituus on täällä vähän pienempi joten voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Minullekin on aina ostokset viikattu. Tuo survominen kuulostaa liioittelulta, missä niin tehdään?
No voi kuulostaa, mutta sellaiseen myttyyn pyöräyttävät ne vaatteet!! Muutama ulkomaalaistaustainen myyjä viikkaa ne vaatteet todella hyvin ja siistinä saa kotiin. Jokusen kerran olen liikkeen ulkopuolella itse viikannut vaatteet kassiin, huoh! Ketuttaa kotona sitä ruttusta vaatetta purkaa pois kassista ja alkaa silittää. terv. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa... useimmat tuntemani ihmiset käyttävät kokoa xs tai s ja kauppojen alelaarit ovat täynnä isoja kokoja. Tosin voi olla alueellinen ero, sillä asun Pohjois-Suomessa ja ainakin keskipituus on täällä vähän pienempi joten voi vaikuttaa.
Minäkin asun Pohjois-Suomessa ja kun kävin tänä kesänä hm alessa ne 3€ yms rekit oli täynnä xs, s ja 36 kokoja. En löytänyt yhtään mitään, koska ei mun (ilmeisesti läski) koon 38 perse ja 75D kupin rinnat mene niihin mitä on poistorekit täynnä. Kaikki isommat koot on yleensä aina lopussa.
Minä taas ihmettelen miksi pitää viikata edes ollenkaan! Monesti sanon kassalla, että et tarvitse viikata (tuloksetta). Kotona kuitenkin kaadan pussista pois, leikkeen liputlaput ja pesukoneen kautta kaappiin. Mitä järkeä???
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä taasen aina xs ja s -koot loppu!! Rekit täynnä L ja XL kokoja jotka eivät tunnu menevön kaupaksi.
Vierailija kirjoitti:
En ole samassa kaupassa töissä mutta noin yleensä vaatteita ei voi tilata tukkukauppiailta tyyliin 400 XS:sää, 300 S:ää, 650 M:ää, vaan ne tilataan nipuissa joissa esim 10 kpl XS, 15 kpl S, 30 kpl M, 15 kpl L, ja 10 kpl XL. Tämä johtuu osittain siitä miten kankaat leikataan tehtaalla: esim XS ja XL vierekkäin jne jotta kangas saadaan käytettyä mahdollisimman tehokkaasti, ja osittain siitä että vaatetehtaiden on helpointa mitoittaa työntekijävahvuus kun tilatut määrät ovat aina standardit: tyyliin yhden nipun valmitus tarvitsee kahden työntekijän yhden päivän panostuksen.
Liike joka itse vastaa koko vaatteiden valmistuksesta: kankaan kudonnasta loppuompeluun voisi tehdä helpommin näitä muutoksia, mutta toistaiseksi puuvillan kasvattajat, kankaiden kutojat, kankaiden värjääjät ja vaatteiden leikkaajat ja ompelijat ovat eri firmoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin asun Pohjois-Suomessa ja kun kävin tänä kesänä hm alessa ne 3€ yms rekit oli täynnä xs, s ja 36 kokoja. En löytänyt yhtään mitään, koska ei mun (ilmeisesti läski) koon 38 perse ja 75D kupin rinnat mene niihin mitä on poistorekit täynnä. Kaikki isommat koot on yleensä aina lopussa.
Olet keskikokoinen, ja ne menevät ensimmäisenä. Tietenkään niitä ei ole alerekeissä jäljellä, paitsi sattumalta alepäivän alussa. Rintsikankokoasi saatat sen sijaan löytää alesta, itse ainakin olen löytänyt melkein aina. Vaikka sekin on suuri keskikoko.
Minulle on viikattu vaikka takanani olisi ollut kuinka pitkä jono ja siten heillä (myyjillä) aikamoinen haipakka ja minulla vielä itkevä lapsi siinä vieressä! Ja silti on viikattu♡