Miksi sydämen syke tykyttää korvassa, kun menee makuulle?
Olen perusterve ihminen, mutta tämä ihmetyttää.
Kun menen makuulle pää tyynyä vasten niin korvan sisällä tuntuu selkeä pulssi ja se pitää sen verran meteliä etten pysty keskittyä nukahtamiseen. Yleensä kun kääntää pään niin että toinen korva tyynyä vasten, niin se ei kuulu toisen korvan kautta niin lujaa.
Alanko tulla vanhaksi ja kaikki vartalon sisuskalujen seinämät alkaa ohentua niin että äänet kaikuu paremmin, vai mistä tuo johtuu? Verenpaineeni on ok.
Lääkäri sanoi että on normaalia, mutta kuinka normaalia? Muita joilla on tai on ollut tuota? Mistä se tuli ja miten sen sai pois?
Kommentit (27)
Mistä voisi johtua sellainen että vasemmassa korvassa jossa tuo kaulavaltimon (?) pulssi tuntuu, niin kuuluu myös sellaista pientä rohinaa esim silloin kun pitää nenästä kiinni ja puhaltaa nenään kevyesti? Ihan kuin korva olisi vähän tukossa, vaikka se on katsottu eikä siellä ole tai ole ollut mitään tulehduksia tai muuta.
Kärsin poskiontelontulehduksista pari kertaa vuodessa, mutta se paine tuntuu enemmänkin poskissa, ei korvissa, vaikka samaa rööriähän nuo vissiin on, myös kurkun kera.
Oreganoöljyä (pari tippaa veteen sekoitettuna ja juodaan) käytettiin aiemmin luonnollisena antibioottina, mutta sitten lääkefirmat keksivät ja patentoivat kemikaalinsa ja alkoivat tehdä niillä antibiooteillaan miljardeja. Oreganoahan ei pysty patentoimaan joten se ei lääketeollisuutta kiinnosta koska sillä ei voi tehdä rahaa :)
Minun tyynystäni kuuluu sydämen sykkeen tahdissa "piu, piu, piu...". Ääni häviää kun rentoutan leuat. Minulla siis johtuvat kireistä leukalihaksista, olen sellainen hampaiden narskuttelija. Muovinen purentakisko auttaa.
Jos on stressiä, ääntä kuuluu useammin.
Miksi se kuuluu vain toisessa korvassa?
Onko muilla löytynyt selitystä asialle?
pulssi-pää kirjoitti:
Olen perusterve ihminen, mutta tämä ihmetyttää.
Kun menen makuulle pää tyynyä vasten niin korvan sisällä tuntuu selkeä pulssi ja se pitää sen verran meteliä etten pysty keskittyä nukahtamiseen. Yleensä kun kääntää pään niin että toinen korva tyynyä vasten, niin se ei kuulu toisen korvan kautta niin lujaa.
Alanko tulla vanhaksi ja kaikki vartalon sisuskalujen seinämät alkaa ohentua niin että äänet kaikuu paremmin, vai mistä tuo johtuu? Verenpaineeni on ok.
Lääkäri sanoi että on normaalia, mutta kuinka normaalia? Muita joilla on tai on ollut tuota? Mistä se tuli ja miten sen sai pois?
Olet stressaantunut ja tarkkailet kehosi toimintaa turhan tarkkaavaisesti. Lääkäri on oikeassa.
Mulle kyseinen vaiva jäi, kun sairastin aikuisiällä ensimmäistä kertaa korvatulehduksen. Korva on muuten kunnossa, mutta makuulle mennessä kohisee ja "sykkii".