Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sydämen syke tykyttää korvassa, kun menee makuulle?

pulssi-pää
09.08.2017 |

Olen perusterve ihminen, mutta tämä ihmetyttää.
Kun menen makuulle pää tyynyä vasten niin korvan sisällä tuntuu selkeä pulssi ja se pitää sen verran meteliä etten pysty keskittyä nukahtamiseen. Yleensä kun kääntää pään niin että toinen korva tyynyä vasten, niin se ei kuulu toisen korvan kautta niin lujaa.
Alanko tulla vanhaksi ja kaikki vartalon sisuskalujen seinämät alkaa ohentua niin että äänet kaikuu paremmin, vai mistä tuo johtuu? Verenpaineeni on ok.
Lääkäri sanoi että on normaalia, mutta kuinka normaalia? Muita joilla on tai on ollut tuota? Mistä se tuli ja miten sen sai pois?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verenpaine korkealla?

Vierailija
2/27 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvat lukossa/vp korkealla. Itsellä sama ongelma kuntosalilla kun tulee ponnisteltua JOS on stressiä. Tulee tällöin myös juuri nukahtamisen yhteydessä.

Esim. huoltajuuskiistojen aikana jouduin hankkimaan tämän vuoksi nukahtamis lääkkeet, koska univaje pahentaa vain oireita..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap kirjoittanut tuossa että verenpaineensa on normaali?

Minulla toinen korva tuntuu tukkoiselta, mutta lääkäri ei nähnyt siellä mitään. Joskus siellä tuntuu myös tuota edellä mainittua pulssia.

Vierailija
4/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko beetasalpaajalääkitys aiheuttaa tuota, minulla on se käytössä pieninä annoksina migreenin ja jännittämisen estoon, ei verenpaineen hallintaan.

Vierailija
5/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kilpirauhasen liikatoiminta. Poistui, kun vaiva hoidettiin.

Vierailija
6/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet varmaan vaikuttavat. Mulla oli tuota samaa kun söin psyykelääkkeitä.

Vierailija
7/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

ootko varma että se ei ole ohimolla oleva suoni joka pompottaa tyynyä vasten ?

Vierailija
8/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt lekurikäynnin jälkeen verenpainelääkkeitä. Itellä ilmeni alkuun samoin.

Vierailija
9/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuulunut pulssi toisessa korvassa jo kohta varmaan 30 vuotta. Korvalääkäri sanoi, että siellä on joku hiussuoni vioittunut, eikä siihen ole tietääkseni vieläkään mitään hoitoa. Se on vähän kuin tinnitus, eli pitää vaan siirtää huomio muualle / laittaa taustamelua.

.

Vierailija
10/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kärsinyt samasta vaivasta yli 10 vuotta. Minulla ei ole mitään lääkitystä ja verenpaineeni on normaali / toisinaan normaalia alhaisempi.

Sykkeestä kärsin viikottain, oli stressiä tai ei. En ole löytänyt mitään selittävää tekijää...

Vierailija
11/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen infektio kuuloelimissä, ilmeisesti jossakin verisuonistossa. Normaalia lääkäreille, ei taas niille, jotka tietävät asioista jotakin.

"The “heartbeat” you hear in your ear is called pulsatile tinnitus. Pulsatile tinnitus is usually due to a small blood vessel that is coupled by fluid to your ear drum. It is usually nothing serious and also untreatable. This should resolve with the MP."

https://mpkb.org/home/symptoms/ears

Kannattaa konsultoida MPkb-tietokantaa, siinä on tiivistetty kokemuksia yhdistelmä-antibioottihoidosta jo yli 10 vuoden ajalta. Yleensä MP-hoitoa haetaan vakavampiin sairauksiin, mutta samalla ollaan huomattu että ajan mittaan (vuosia) pienemmätkin vaivat häviävät oikealla antibioottihoidolla. Se ei ole ihme, koska kaikki krooniset sairaudet ovat infektioperäisiä, ja terveysongelmat kasaantuvat siten mikrobikuorman mukana.

Vierailija
12/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen infektio kuuloelimissä, ilmeisesti jossakin verisuonistossa. Normaalia lääkäreille, ei taas niille, jotka tietävät asioista jotakin.

"The “heartbeat” you hear in your ear is called pulsatile tinnitus. Pulsatile tinnitus is usually due to a small blood vessel that is coupled by fluid to your ear drum. It is usually nothing serious and also untreatable. This should resolve with the MP."

Kannattaa konsultoida MPkb-tietokantaa, siinä on tiivistetty kokemuksia yhdistelmä-antibioottihoidosta jo yli 10 vuoden ajalta. Yleensä MP-hoitoa haetaan vakavampiin sairauksiin, mutta samalla ollaan huomattu että ajan mittaan (vuosia) pienemmätkin vaivat häviävät oikealla antibioottihoidolla. Se ei ole ihme, koska kaikki krooniset sairaudet ovat infektioperäisiä, ja terveysongelmat kasaantuvat siten mikrobikuorman mukana.

Tämähän hassu viesti on. Ensin lainaat kohtaa, jossa sanotaan että johtuu verisuonesta, eikä tätä voi eikä tarvitse hoitaa, ja sitten alat höpöttää jotain infektiosta, vaikkei ap:lla ole mitään sellaiseen viittaavia oireita.

Vierailija
13/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut aina tuo, että oikeassa korvassa kuulen pulssin. En ole edes ajatellut että se olisi jotenkin epänormaalia, eikä se ilmeisesti olekaan, vaan joillain ihmisillä vaan verisuonia kulkee korvan alueella niin että niissä kulkevan veren kohinan kuulee jatkuvasti. 

Itselläni ainoa juttu on, että jos joskus tuo alkaa häiritä, niin tiedän että mulla on henkisesti jotain hätää, stressiä tai masennusta. Silloin alan keskittyä huolestuneesti tuollaisiin normaaleihin ruumiintuntemuksiin, samoin kuin esim. silmissä kirkkaalla taivaalla näkyvään "väreilyyn" tai kirkkaisiin pisteisiin jotka myös on normaaleja. Silloin kun elämä sujuu mukavasti eikä ole ahdistusta, tuommoisia ei edes huomaa.

Vierailija
14/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän hassu viesti on. Ensin lainaat kohtaa, jossa sanotaan että johtuu verisuonesta, eikä tätä voi eikä tarvitse hoitaa, ja sitten alat höpöttää jotain infektiosta, vaikkei ap:lla ole mitään sellaiseen viittaavia oireita.

Kenties et oikein ymmärrä mitäää? Tuo kommentti että se "on untreatable" on valtavirran näkemys tietenkin.. ja siis jos menet lääkärin vastaanotolle, niin se typerys sanoo, että kys. vaivaa ei voi hoitaa. Jos kuitenkin rupeaa syömään antibiootteja omin päin, vaikka 2-3 eri lajia kerralla, saattaa huomata että vaiva häipyy joskus. Mutta ei tietysti oireettomasti, yleensä monilla tulee ongelmia suoliston kanssa, jos syövät vaikka vuoden antibiootteja, koska siellä suolessa on valtava infektio, joka ottaa osumaa antibiooteista, ja todennäköisesti se "oireeton" korvainfektio sisältää mikrobeja, jotka ovat peräisin ainakin osittain suolesta. Oikeaa näkemystä tarvitaan ja sitä vain minä pystyn tarjoamaan.

Vierailija
15/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sama ongelma tuli vasempaan korvaan kitalakipurjeen poistoleikkauksen jälkeen. Silloin käytin nuuskaa paljon.

Se katosi hitaasti ja tuli uudestaan kymmenen vuoden poissaolon jälkeen. Luulen että minulla on nyt ollut hieman stressiä ja lievästi kohonnut verenpaine.

Luulen että sykkiminen korvassa poistuu silloin kun liikun säännöllisesti ja voi muutenkin hyvin.

Tunne syntyy vain kun vasen korva on yläpuolella ja oikea tyynyä vasten. Silloinkin se alkaa 30 sekuntia makuulle menosta ja liittyy jotenkin verenpaineen laskuun.

Vierailija
16/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla anemia sykkii korvissa. 

Vierailija
17/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas raudanpuuteanemia saa aikaan sähköistä sirinää korvissa, mutta ei sykkeen kuulumista. 

Vierailija
18/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jostain luin että se olisi kaulavaltimo joka sykkii ja aiheuttaa tuota meteliä korvaan saakka, ja että sitä pitäisi hieroa vähän että rauhottuu, usein vissiin stressin aiheuttamaa.

Vierailija
19/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla taas raudanpuuteanemia saa aikaan sähköistä sirinää korvissa, mutta ei sykkeen kuulumista. 

Onko se sellaista sirinää joka vaihtaa vähän taajuutta välillä, eli ihan kuin jokin sähkölaite aiheuttaisi sitä vaikka lähellä ei olisi sähkölaitetta? Minulla on alhainen hemoglobiini, se voisi olla ongelma minun korvan soimiseen.

Vierailija
20/27 |
10.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt helkutti soikoon syökö mitään antibiootteja turhanpäiten. Muutenkin tässä 20 vuoden sisällä voi tulla lähtö yhdelle jos toisellekin kun antibiooteille resistantit bakteerit lähtee leviämään oikein urakalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi