Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko ennen satamassa tarvitsee olla ennen kuin laiva lähtee?

Vierailija
09.08.2017 |

En ole näin aikuisena matkustanut kuin kerran laivalla yksin, ja olin siellä aivan liian aikaisin. Haluaisin nyt mennä niin, ettei kuitenkaan tule kiire, mutta etten olisi liian aikaisin. Kauan aikaa olisi hyvä varata?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen itse yleensä 30min-1h aikaisemmin kuin mitä laivaan pääsee. Ei sinne paljoa aikaa tarvitse.

Vierailija
2/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kertoo senkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota nyt jestas sentään itse selvää laivan sivuilta.

Vierailija
4/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitset maihinnousukortin, jonka magneettijuovalla odotustilan portit aukeaa. Laivaan mennään 20-30 min ennen lähtöä.

Maihinnousukortin saat lähtöselvityksestä varausnumerolla. Ruuhkaisina aikoina lähtöselvityksen jonossa menee 10-15 minuuttia.

Mutta ainakin vikingin terminaalissa on automaatti, josta maihinnousukortin voi voi itse näpytellä varausnumerolla. Voi olla myös epäkunnossa.

Pidä varausnumero tallessa. Eli 40-50 minuuttia ennen.

Vierailija
5/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitset maihinnousukortin, jonka magneettijuovalla odotustilan portit aukeaa. Laivaan mennään 20-30 min ennen lähtöä.

Maihinnousukortin saat lähtöselvityksestä varausnumerolla. Ruuhkaisina aikoina lähtöselvityksen jonossa menee 10-15 minuuttia.

Mutta ainakin vikingin terminaalissa on automaatti, josta maihinnousukortin voi voi itse näpytellä varausnumerolla. Voi olla myös epäkunnossa.

Eikös sillä ennemminkin pääse laivaan, eikä maihin? Hyttikorttia ilmeisesti tarkoitat?

Vierailija
6/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä alapeukuttamista tässä on? Harmittaako kun joku osasi antaa tarkat ohjeet? Vai kadehtiiko joku laivalle menijöitä? Ap: lle mukavaa matkaa.

Vierailija
7/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole näin aikuisena matkustanut kuin kerran laivalla yksin, ja olin siellä aivan liian aikaisin. Haluaisin nyt mennä niin, ettei kuitenkaan tule kiire, mutta etten olisi liian aikaisin. Kauan aikaa olisi hyvä varata?

Et sitten älynnyt tarkastaa sitä käyttämäsi laivayhtiön sivuilta vaan tulit tänne näyttämään tyhmyytesi?

Vierailija
8/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maihinnousukortilla voi avata myös hytin oven, jos on varannut hytin. Esim tallinnan risteilyitä tehdään ilman hyttiä ns.kansipaikalla.

Hyttikortti=maihinnousukortti, mutta pelkällä maihinnousukortilla ei saa hyttiä ellei ole sitä varannut. Ruotsin risteilyllä hytti tulee automaattisesti.

Vierailija
9/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa oltava vajaa tunti aikaisemmin satamassa, viron puolella paluumatkalla riittää 15min oikein hyvin.

Vierailija
10/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et sitten älynnyt tarkastaa sitä käyttämäsi laivayhtiön sivuilta vaan tulit tänne näyttämään tyhmyytesi?

Kysyminen ei koskaan ole tyhmää. Todellista tyhmyyttä on wt:t jotka luulee tietävänsä kaiken. Käy se apukoulu loppuun ensin.

Vierailija
11/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisille! :)

Vierailija
12/12 |
09.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo aika riippuu aina siitä, millä laivalla/laivayhtiöllä matkustat, minne matkustat ja millä matkustat (lähdetkö siis esim. laivalle omalla autolla, polkupyörällä, moottoripyörällä, vai ihan "tavallisena matkustajana jalan").

Varustamon nettisivuilta paljon kysyttyä tms. kohdasta yleensä löytyy tarkat tiedot ja ehkä muistaakseni myös lipusta/varausvahvistuksesta.

Ajat saattaa vaihdella aika paljonkin. Itse ehkä varaisin aikaa 30-60 minuuttia ohjeistetun ajan lisäksi, jopa sen tunnin ekstraa, jos haluan olla ajoissa ilman paniikkia, jos tulee jotain kommelluksia matkalla.

Hauskaa matkaa! :-)

T. Kerran 2v:n kanssa autolla ja laivalla Ruotsiin, check in:issä 2 min ennen sulkeutumista viime hetken säädön takia... Meinasi tulla tuskanhiki matkalla...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi