Miksi kukaan ei halua Arabian Ruskaa edes ilmaiseksi?
Pitäisi päästä 6-hengen astiastosta eroon, mutta roskikseenkaan sitä ei kehtaisi laittaa. Paikallista kierrätystä pyörittää uskovainen organisaatio, joten se ei ole mikään vaihtoehto. Oikea divari ei huolinut niitä edes ilmaiseksi, vaikka astiat ovat ihan siistikuntoisia. Onko maailma yksinkertaisesti vaan tavaraa niin väärällään?
Kommentit (41)
Koska Ruska tuottaa tuskaa. Ruska- viiniä Ruska- astioiden kanssa. Rumat painavat ja epäkäytännölliset astiat. Myy ulkomaille, siellä arvostavat.
Minäkin tykkään ja ottaisin ne mielelläni ja maksaisinkin niistä. Minusta ne ei ole yhtään rumia.
Vierailija kirjoitti:
Minä myös säilyttäisin.
Silloin kun on huono taloustilanne, ihmiset haluavat raikasta, pirteää, iloista ja vaaleaa.
Sitten kun on parempi taloustilanne, muuttuu trendit tummemmiksi esim. muistatteko ennen tätä valkoisen sisustuksen kautta, kun oli tummapuisia lattioita, keittiöitä, ruskeita tapetteja jne.
Eikö ruskakin ollut 80-luvun kulta-aikojen tuotteita?
Joten odottele, tämä valkoinen menee ohi. :)
Totta puhut! Olenkin kovasti ihmetellyt, kun nykyään kaikki asunnot, astiat ym pitää olla niin äärimmäisen valkeita ja tylsiä ja tuo mainitsemasi asia onkin varmasti se syy moiseen sisustusmuotiin.
Vierailija kirjoitti:
Mul on ruskat pakkasessa
:D repesin tälle ihan täysiä :D
Ruskat eivät ole mitään savipotteja (terve vaan, kuutonen), vaan kivitavaraa, samaa materiaalia kuin esim. Liekki- Kokki-padat. Luultavasti yksi syy menekin puuttumiseen on se, että ihmiset ovat kyllästyneet tuohon malliin ja astioiden raskauteen. Samaa malliahan ovat monet muutkin Arabian 60- ja 70-luvun astiastot, mutta lasitettua kuten vaikkapa Uhtua. Mutta kätke komeron perälle ja anna ajan kulua. Vielä ne nousevat suosioon ja arvoon arvaamattomaan.
Samahan on käynyt monille muillekin Arabian astiastoille, joita muutama vuosikymmen sitten pidettiin melkeinpä mauttomina ja maalaisina, mutta nyt niitä keräillään, esim. Kesäkukkaa ja Maisemaa. Minulle siniset Maisema ja Suomen kukka ovat aina edustaneet turvallisuutta, lämpöä ja kodikkuutta. Noita astioita oli varhaislapsuudessani mamman ja papan kahvipöydässä sekä kotona että vaatimattomalla kesämökillä (siellä tosin Ruskoliljaa, mutta samaa AS-mallia kuitenkin). Nyt kahvit juodaan mukista, mutta ehkä kupitkin tekevät vielä uuden tulemisen.
Hahaa ap. syrjii uskonnon perusteella!
Astiastothan ovat roinaa. Niitä ei kukaan halua. Huomaat itsekin, haluat siitä eroon. Anna se minne tahansa, vaikka uskovaisten riesaksi. Tuo sarja, kun googletin, on näköjään vielä äärimmäisen ruma.
Voin vain kuvitella, kun joku vanhempi hamstraaja haluaa tuollaisen astiaston. Hyi olkoon!
Mulle kelpaisi kyllä! Rahaa mulla ei kyllä olis vastineeksi antaa...
Koska se on niin vanha, ruma ja raskas.
Wallah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul on ruskat pakkasessa
No sinä se taidat olla varsinainen tyhjännauraja.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää juoda kahvia tummasta kupista, josta ei edes näe, onko siellä poroja tai muuta karstaa pohjalla. Tämä trendini ei varmaan mene ohi.
Teen väri siitä taas ei näy ollenkaan. Lisäksi vielä turhan kömpelö ja painava kuppi.
SÄILYTÄ.
Arvo nousee vuosien aikana. Nyt epämuodikas mutta odotapa vaan...
Wallah kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mul on ruskat pakkasessa
Kuulitko ihan ekaa kertaa...?
Äidilläni oli noita joskus 70-luvulla. Ihan kelvollisia astioita. Rumiks noitai nimittävät ovat jotain pinnallisia prinsessoja. Joku lautanen voi olla vielä jäljelläkin.
Ruska on tulossa jälleen muotiin ja erityisesti japanilaiset tuntuu siitä tykkäävän. Jotkut trendikkäät sisustusbloggaajat ovat esitelleet ruska-ostoksiaan, joten odotas vaan niin pian myös tavallinen kansa niistä innostuu.
Itse olen myynyt huutiksessa suomidesignia ja mukana on ollut japanilaisia huutajia. Laita ihmeessä huutikseen.
Meillä on Ruskaa kakkoskodissa. Yhdistän sitä välillä Arabian Siroon jota on samassa paikassa niin että esim.alla on matala Ruskan ruokalautanen, päällä Siron keittolautanen tai salaattilautanen. Ovat hyvännäköisiä yhdessä vaikka ovatkin hyvin erityylisiä. Kokeile erilaisia yhdistelmiä ja kattauksia. Minun mielestäni Ruska on hieno. En hävittäisi.
Miten se kierrätysorganisaation kirkollinen tausta estää teistä viemästä sinne tavaraa? Tuskin ne teitä mihinkään jumalanpalvontamenoihin pakottaa, jos sinne astiaston kärräätte.