Jatkuvat rahariidat
Saan kotihoidontukea n. 380€ kuussa lapsilisän ja asumistukea 200€. Mies saa 1200€ palkkaa. Asumistukeni menee suoraan vuokranmaksuun. Mies maksoi 500€ yhteisiä laskuja ja autovero on vielä maksamatta.. Mun rahani menevät ruokaan yms. kodinmenoihin ja lapsen hankintoihin. Miehelle jää 700€ laskujen jälkeen. Hänen mielestään minun pitäisi osallistua yhteisten laskujen maksuun, 200€ asumistuki ei riitä.. Minusta aika kohtuutonta koska itse polttaa tupakkaa, juo energiajuomia ja limsoja joka päivä. Näihin menee arviolta 300 euroa kuukaudessa. Loppukuusta lainailee rahaa siskoltaan ja minulta.. Miten olette tässä tilanteessa jakaneet menot? Toimeentulotuessahan lasketaan et ihmiselle pitäis pakollisten laskujen jälkeen jäädä n. 400 euroa elämiseen eikä kotihoidontuki ole edes tätä. Olemme siis avopari ja meillä on 2 vuotias lapsi. Teen lähes kaikki kotityöt valmistan ruoat jne, mies on sentään illalla pojan kanssa että saan osan kotitöistä tehtyä. Viime aikoina minulla on ollut pahaa huimausta, pahoinvointia ja väsymystä. Pahoinvointi lääkkeen avulla jotenkuten selviän. Mies haukkuu jos en jaksa tehdä kaikkea ja pitää kotia koko ajan siistinä. Väsymys vaan on joskus niin kovaa että pakko levätä välillä. Mutta tuo rahapuoli, mikä on kohtuullinen malli jakaa menot.
Kommentit (29)
aloittaja kirjoitti:
Miehen kommentti kun kysyin logiikkaa tuon hänen vaatimuksensa takana: "Asumistuki on yhteinen, joten et sinä 200 euroa maksa!!!!"
Jos tuki on myönnetty sinulle, se on sinun. Samalla Logiikalla miehen palkka on yhteinen eikä hän maksa siis mitään Omista rahoistaan. Kysy mieheltä mistä hän haluaa että maksat lisää kun sinulle nyt jää menojen jälkeen 0e. Mitä hän ehdottaa?
aloittaja kirjoitti:
Mistä voisin kysyä tästä raha-asiasta nyt heti? Kun vaatii vaan rahaa, eli mun pitäis tuosta 380 eurosta maksaa laskuja vaikka ostan jo ruokaa ja pojan tarvikkeita?
Jos on periaate, että kaikki puoliksi, niin miksi ihmeessä sinun yksin pitäisi maksaa ruoat ja lapsen tarvikkeet?
Hyvin samantyyppinen tilanne meillä. Muutettiin erilleen.
Eroa vaan suosiolla.
Pärjäät yksinhuoltajana paremmin, sekä taloudellisesti, että henkisesti. Miehelläsi ei ole realiteetit kohdallaan.
Miksi muuten erosi ex-vaimostaan?
Ex-vaimo halusi eron, luulen että siihen liittyi mieheni henkinen epävakaus ja sairaalloinen mustasukkaisuus
Älä usko miehen uhkailuja. Hänkö ottaisi kaksivuotiaan vastuulleen? Tarkoitushan on vain pelotella sinua. Tuollaiseen tyyppiin tehoaisi varmaan käänteinen logiikka: ehdota, että hän ryhtyisi huoltajaksi. Kylläpähän tekisi kaikkensa että lapsi jää sinulle.
Vapaudu moisesta mieshirviöstä.
Itken ja ahdistun tulee klo 17.00 töistä..
aloittaja kirjoitti:
Meinaatko että mieheni on ottanut minut nurkkiinsa pyörimään? Olin aikaisemmin töissä ja asiat olivat eritavalla ennen lapsen syntymää. Miehellä taas on ollut rahavaikeuksia enemmänkin. Lainailee siskoltaan, pikavippikierre ja siitä ulosottoon 40 000 nyt velkasaneerauksessa. Mutta yhä se kohtuullisuus?
Velkajärjestelyn maksuohjelmassa
- miehen välttämättömiin elinkustannuksiin on varattu 448 €/kk
- lapsen välttämttömiin elinkustannuksiin on varattu 341 €/kk.
Miehelle ei voi mitenkään jäädä laskujen jälkeen omaan käyttöön 700 €/kk, jos hän noudattaa velkajärjestelyn maksuohjelmaa,
Käyttääkö hän lapsen menoihin tuon 341 €/kk?
Katsopa sitä velkajärjestelyn maksuohjelmaa.
Usko nyt, kyse ei ole rahasta vaan siitä että koko kuvio on ihan sekopäinen.