Poliisi määrää yläasteikäiset kotiin viim. 22
Itse pidän tätä erittäin myöhäisenä. Meillä on kotona oltava iltauutisiin 20.30 mennessä. Pelikoneista katkaistaan virta tasan klo 20.
Kommentit (25)
Ja Ronga Ropo ehdotti natsityyliin pakkourheilua ja kilpailuja.
Minunkin puolesta voisi olla aiempikin aika, vaikka klo 20.
Jos on pakko urheilla, treenit kestänevät aika myöhään.
No hyvä edes tuo.
Kaikissa kodeissa ei nuorille pidetä mitään rajoja minkään suhteen.
Täällä mopoikäiset päristelevät kesäöisin vielä puolenyön jälkeen. Usein pörinä lakkaa vasta aamuyöllä. Jos viitsisi nousta sängystä klo 3 tai 4 aamulla, ottaisin kuvia ja kirjoittaisin muistiin rekisterinumeroita ja tekisin lasun. Niiden teinien vanhemmat eivät todella ansaitse mitään vuoden vanhempi -titteliä. Kakarat saavat rölliä keskenään ulkona yökaudet, mitähän v*****.
Ei meillä ole ollut ongelmia vaatia nuoria kotiin viimeistään klo 22.00. Heistä yksi on oikea ongelmanuori, joten tähän oli mentävä.
Poliisi ei ole määrännyt tai vaatinut mitään vaan antanut suosituksen. Lopettakaa asioiden vääristely.
Ei meillä kyllä yläkoululainen rieku iltakymppiin koulupäivinä pihalla..Viimeistään kasin kieppeillä rauhoitutaan sisälle. Niin me aikuisetkin. Eri asia, jos sovittu meno jonnekin. Viikonloppuna voi sit valvoo joko kotona ilman aikarajaa tai tulla kotii kymmeneltä, yhdeltätoista - miten sovittu. ...
Tärkeintä, että tietää, missä lapsi menee ja vastaa viesteihin.
Alakoululaisen olen aina ottanut iltaseiskalta sisälle. Tarvitaan myös kodin yhteistä aikaa. ja kunnon pitkä yöuni.
Poliisin täytyy suositella kun vanhemmat ei tajua tai viitsi.. kyllä
Poliisi kasvattaa ja komentaa sitten viime kädessä. Voisko vanhemmat pikkuhiljaa alkaa ottaa vastuuta niistä rakkaudenhedelmistään...
Ihan turha suositus.
Fiksut vanhemmat osaavat asettaa rajat itsekin, ne jotka eivät osaa tai välitä yleensä viis veisaavat poliisin suosituksista.
Mun kotiintuloaika on aina ollut 19. Olen 15v ja minusta tuo on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä kyllä yläkoululainen rieku iltakymppiin koulupäivinä pihalla..Viimeistään kasin kieppeillä rauhoitutaan sisälle. Niin me aikuisetkin. Eri asia, jos sovittu meno jonnekin. Viikonloppuna voi sit valvoo joko kotona ilman aikarajaa tai tulla kotii kymmeneltä, yhdeltätoista - miten sovittu. ...
Tärkeintä, että tietää, missä lapsi menee ja vastaa viesteihin.
Alakoululaisen olen aina ottanut iltaseiskalta sisälle. Tarvitaan myös kodin yhteistä aikaa. ja kunnon pitkä yöuni.
Olen samaa mieltä, mutta kesälomalla voi mielestäni olla pitkäänkin ulkona. Kesäyöt jää melko lailla kokonaan kokematta, jos esimerkiksi meille pitää tulla aina kymmeneksi, sillä täällä ei pääse kuin parvekkeelle. Varaa poikkeuksiin pitäisi olla. Yläkoululainen voi kuitenkin olla jo 16-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Mun kotiintuloaika on aina ollut 19. Olen 15v ja minusta tuo on ihan ok.
Kiva että sulle ok. Minulla oli myös tuo aika, ja kärsin siitä koko lapsuuden ja nuoruuden. Omilla lapsillani ei ole yksiselitteisesti määrättyä kotiintuloaikaa. Terv. Keski-ikäinen täti-ihminen
Voi jeesus :D Poliisilla ei ole mitään valtaa keksiä omia lakejaan, eikä Suomen laki määrää kenellekään kotiintuloaikoja :'D Paitsi toki ehdonalaisvangeille.
Vierailija kirjoitti:
Voi jeesus :D Poliisilla ei ole mitään valtaa keksiä omia lakejaan, eikä Suomen laki määrää kenellekään kotiintuloaikoja :'D Paitsi toki ehdonalaisvangeille.
Just just. Se oli SUOSITUS! Lue ennenkuin kommentoit.
Mun poika menee nyt seiskalle ja en todellakaan anna hänen kuljeksia kaupungilla enää kymmeneltä illalla, silloinhan pitää olla jo nukkumassa. Yhtenä iltana urheiluharjoitukset loppuvat 21:30, mutta silloinkin haen hänet kotiin autolla.
Ylä-asteella on vanhempia jotka ovat väinämöisiä ja polttavat pilveä sekä juovat alkoholia kuninkaallisten kanssa kenties ja päästävät harrastamattomat pojat kotiin 8aikaa jotta harrastelijat voitaisiin petkuttaa ja ryömiä keskiyöllä kotiin tai jopa myöhemmin. On tämä niin mustavalkoinen tämä kakaroiden harrastus. Suomessa nimittäin keksitään vanhemmuudelle ja kunnioituksellekin jotain mitä emme voida nähdä eikä se ole edes läpinäkyvää ja vaikka olisi niin se olisi ällöttävää koska muinainen opetus öljystä ja vedestä jäi lemuriassa kesken jossain päin atlantista eikä me voida toistaa historiaa todennäköisen ihmiskunnan tuhon nähden. Minä en ainakaan pelleilisi vedellä jos ihmiskunta ollaan taattu tuhoon vuoteen 2400mennessä. Jos me nähdään atlantikseen ja lemuriaan saakka niin me nähdään roomaan myös koska jotain meille kumminkin kerrotaan ja ollaan jätetty. Jos virhe on kumminkin se mikä se on. Vedessä voi olla virhe. Mutta öljy ei voi tehdä virhettä. Minua mietityttää miten ihmiset ei ymmärrä veden ja öljyn tasapainosuhteesta maapallossa ja pyrkivät saamaan nautintoa vedestä. Näin minä näen. En tiedä mitä uutta skitsofreniaa vaatii jotta ihminen on oikeutettu näkemään.
Pääsevät sitten itse kätköjä tekemään ilman pelkoa teineistä. Eivät hekään lapsena olleet tuolloin jo sisällä!