Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko hakea perustoimeentulotukea viiveellä?

Vierailija
08.08.2017 |

Hain joulukuun lopussa toimeentulotukea joulukuulle ja tammikuulle, minulla ei ollut tuloja kummaltakaan kuukaudelta. KELA myönsi tuen tammikuulle, mutta ei joulukuulle. Jouduin maksamaan puuttuvan vuokran pikavipillä, koska minulla ei ollut muita tuloja. Nyt kuulin, että olisin saanut tuen myös joulukuulle, mutta sitä olisi pitänyt hakea kaupungin sos. puolelta. Joulukuussa kuitenkin ohjeistettiin hakemaan toimeentulotuki Kelalta, jonka piiriin se oli siirtymässä.

Elän edelleen 1 kk:n menojen verran miinuksella, koska en saanut sitä yhtä puuttuvaa tukea, vaikka siihen olisi ollut oikeus ja piti maksaa tuon kuukauden vuokra kalliilla pikavipillä.

Menetettyä toimeentulotukea tuskin voi hakea enää viiveellä?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pikavippi näkyy tililläsi ja lasketaan tuloiksi. Sen mukaan sinulla ei siis ole vajetta rahoissa.

Mulla niitä ei ole ikinä laskettu tuloiksi. Kyllä sossu ja kela nyt tajuaa, että se pitää maksaa takaisin.

Olisi pitänyt laskea, tiedän tapauksen missä laskettiin. Toimeentulotuki on tarkoitettu niille joilla ei ole enää muuta rahaa käytössä. Siksi ne tiliotteetkin tarkastetaan. Jos siellä on rahaa niin tukea ei tipu. Vai onko muuttunut tilanne viime aikoina?

Höpö höpö. Jos näin on todella tehty, on tehty väärin. Ihmisen ei tarvitse ottaa lainaa normaalielämiseen eli ruokaan yms vaan he ovat oikeutettuja toimeentulotukeen, jos tulot ovat pienet.

Opiskelijat ovat asia erikseen, heidän ensisijaiset tulonsa ovat opintotuen, asumistuen yms lisäksi opintolaina, joka lasketaan tuloksi, ottipa sen tai ei. Joka sekään ei minusta ole oikein, mutta näin sanoo heidän säännöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä