Helsingin kaupungin hammashoitoa tuntevat, kannattaako niitä tarjottuja palveluseteleitä ottaa vastaan vai mennä kunnallisen jonoon (n. 3kk)?
Oma kokemukseni on valitettavasti (muilta aloilta) ollut: Palvelusetelin käyttö ehkä nopeuttaa, mutta tulee aina asiakkaalle kalliimmaksi kuin kunnallisen palvelun käyttö.
Kommentit (7)
Palveluseteleistä en osaa sanoa mitään, mutta muuten Helsingin hammashoidosta omat kokemukset on, kun olen käyttänyt sekä yksityisiä että nyt tänä vuonna kunnallisia, että kunnallisella puolella laatutaso on jopa parempi. Tekevät huolellista työtä, ja hinta paljon edullisempi kuin yksityisellä puolen. Yksityispuolelta vaihdoin julkiselle silloin, kun jo kolmas käyttämäni pieni hammaslääkäriasema myytiin jollekin caymansaarelaiselle ketjulle...
Jonotusajat ovat Helsingin julkisella puolen ihan kohtuullisia, jos ei välttämättä halua tiettyyn hammashoitolaan. Pysyn näillä näkymin julkisen puolen asiakkaana.
Eihän Hgissä edes pääse kunnalliseen hammashoitoon ellei ole sosiaalisia syitä (eli sossun asiakas, yh ym)
Vierailija kirjoitti:
Eihän Hgissä edes pääse kunnalliseen hammashoitoon ellei ole sosiaalisia syitä (eli sossun asiakas, yh ym)
Kyllä pääsee. Mutta ajanvarausta on ohjeistettu tarjoamaan ensisijaisesti mm. palveluseteleitä tietyille asiakasryhmille. Sanot vaan, ettet halua seteliä vaan haluat jonoon.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Hyvin pääsin. Soitin ajanvaraukseen, kun hammas lohkesi. Aika löytyi parin päivän päähän, ja sen jälkeen hammaslääkäri ohjeisti hakemaan ajan myös hampaiden tarkastukseen ja hammaskiven poistoon. Jouduin kyllä matkustamaan tämän takia viereiseen kaupunginosaan, kun lähihammashoitolaan olisi ollut pidemmät ajat.
Palveluseteliä ei edes tarjottu. Tämä oli vuoden alkupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pääsee. Mutta ajanvarausta on ohjeistettu tarjoamaan ensisijaisesti mm. palveluseteleitä tietyille asiakasryhmille. Sanot vaan, ettet halua seteliä vaan haluat jonoon.
Itselleni ainakin tarjottiin viime vuoden lopulla vain seteliä, kunnalliseen sanottiin pääsevän erityissyistä. Olin siis käynyt kunnallisessa tarkastuksessa ensin.
Ei haitannut kun oli pieni paikkaus. Ajan olisi saanut samana päivänä kun sain kupongin, hinta oli halvempi vaikka tarvitsin lisäpalvelun ja hammas on tuntunut hyvältä. Kipulääkitys oli muuten ilmainen (en edes tarvinnut), joten siitä ei joudu säästämään. Jos jotain isompaa tulee menisin kyllä mieluummin kunnalliselle kun se kerran on mahdollista, vaikka joutuisi odottamaan.
t. eri
Minä sain setelit. Niiden mukana tulee lista yksityisistä jonne mennä niiden kanssa. Homma hoitui samalla hinnastolla kuin kunnallisenkin tekemä ja hoitoon pääsi heti. Löysin vielä ihan läheltä sopivan yksityisen. Isommat hommat kunta hoitaa itse, minullakin viisaudenhampaan poistivat sitten itse kunnallisella.
Riippuu vahän.
Palveluseteli kattaa vain tietyn summan ja jos hampaassa onkin jotain yllättävää niin maksat sen ylijäämän itse vaikka se olisi monta sataa yli. Yksinkertaiset jutut kuten tarkistus ja hammaskiven poisto toki maksavat yleensä vain sen mitä listassa lukee.
Samoin jos olet köyhintä luokkaa eli sossun asiakas myös niin sossu ei maksa yksityisten hoitoja mutta terveyskeskusten paikkaukset maksaa.