Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi hyvät ihmiset taas, ettekö tiedä että sen fb-sydämen merkitys on "ihastu". Ei sitä voi laittaa jos joku ilmoittaa läheisensä menehtyneen

Vierailija
08.08.2017 |

Eikö teksti tule kaikilla näkyviin esim. mobiilia käyttäessä vai mikä tuon erheen selittää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha. Mun isä kuoli. Puolet laittoiyötätunnon merkiksi sydämen. Oletko assi kun et ymmärrä mitä kaikkea sydämellä voi viestiä? Myötätuntoa, myötäelämistä, rakkautta, ihastumista jne.

Oletko lu-ku-tai-do-ton, jos et näe sitä tekstiä "ihastu"?

Vierailija
22/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon omien fb-kavereideni olevan niin fiksuja, että osaavat tulkita kyseisen sydämmen tilanteen mukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on suuret ongelmat.

Vierailija
24/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten niin että se teksti ei näy kaikilla laitteilla? Tietokoneella se ainakin näkyy.

Vierailija
25/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on facebook englanninkielisenä ja sydämen kohdalla lukee "love". En oo tullu ajatelleeksi että suomennos on noin typerä.

Vierailija
26/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, mä kyllä tiedän yhden koiravihaajan joka ihan piruillaksen laittoi tuon ihastu-sydämen kun kaverin koira kuoli. Sitä en sitten tiedä miten tuo kaveri asian tulkitsi.

Vierailija
27/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on facebook englanninkielisenä ja sydämen kohdalla lukee "love". En oo tullu ajatelleeksi että suomennos on noin typerä.

Okei, tuokin voi selittää. Love käy myötätuntona, ihastu todellakaan ei.

Vierailija
28/28 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin se "Vau!" on monikäyttöinen, sitä käytetään paljon myös sellaisissa että on todella hämmästynyt vaikkapa jollekulle tapahtuneesta ikävästä asiasta, ja merkityksessä "Vau!" se olisi loukkaava. En näe näissä mitään ihmempää ongelmaa, että "ihastu" on joskus myötätuntosydän, ja "Vau!" on joskus "Oi kamala miten yllätyin / järkytyin", ja tykkääminen johonkin ikävään kertomukseen voi olla vaikka "Kiitos että kerroit". Ihmisillä on yleensä sen verran tilannetajua / sosiaalista älykkyyttä, että ymmärtävät mitä on tarkoitettu. En ole ainakaan tähän mennessä kuullut keneltäkään että olisivat loukkaantuneet tuollaisista. :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi seitsemän