Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia veganismista? Olen ollut pescovegwtaristi

Vierailija
08.08.2017 |

Vuosia, mutta olen pohtinut vegaaniksi ryhtymistä. Onko kokemuksia? Miten vaikutti oloon?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali olo. Olen vegaani ja aika samanlaista on kun muutenkin. Tietysti kaikki eivät tiedä mitä vegaanit syövät joten siihen kannattaa varautua, mutta nykyään tilanne on aika hyvä.

Vierailija
2/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin veganismia vuoden ajan, ei omalle elimistölle sopinut ollenkaan, lähinnä kun en vain yksinkertaisesti löytänyt ruokia, joita pystyisin syömään. Nyhtökaurat ja härkäpavut ei mene oikein itsellä alas missään muodossa, linssit ja kikherneet aiheuttaa kamalia vatsanväänteitä jos niitä syö enemmän ja soijatuotteet ei maistunut. Ruokavalio meni usein siihen, että söin aina vain jotain leipää, hedelmiä ja vihanneksia, proteiinia ei tullut oikein mistään. Nyt noudatan ruokavaliota, jossa en syö lihaa ollenkaan, ravintolassa voin syödä kalaa, maitotuotteita käytän, samoin kananmunia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et muotoillut otsikkoa muotoon: Kokemuksia veganismista? Olen ollut tekopyhäpaska ja keksinyt sille hienon nimen, jonka kuulin kultturellilta kaveriltani.

Vierailija
4/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et muotoillut otsikkoa muotoon: Kokemuksia veganismista? Olen ollut tekopyhäpaska ja keksinyt sille hienon nimen, jonka kuulin kultturellilta kaveriltani.

Mitä niuhotat? Niinhän siinä lukee.

Vierailija
5/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kivalta tälläkin hetkellä, tosin oon vaan maidottomalla ja kananmunat on pannassa. Lihaa kuitenkin menee todella harvoin ja pyrinkin korvaamaan sen ainakin osittain lihankorvikkeilla.

Vierailija
6/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen piilovegaani / kotivegaani eli puoliso, kaverit ja  tiedetävät mutta oma suku eikä miehen puolelta muu kuin äiti isäpuoli ja nuori sisko tiedä. Syön ja kokkaan kotona vegaanista ruokaa eikä tulisi enää mieleenkään laittaa muuta, mutta anoppilassas syön mitä tarjotaan tai tuon joskus omat eväät esimerkiksi kesän grillauksiin kun omista kasviksista ei silloin ole vaivaa. Muille sukulaisille en ole uskaltanut kertoa, joten syön mitä tarjotaan. Enkä ole ns. määritelmän mukainen vegaani koska hunaja ja epävegaaniset lisäaineet ovat ok. Jos epävegaanius ei ole ilmeistä (esim juustopatonki), niin en ryhdy lueskelemaan tuoteselosteista ainesosia. 

Itselläni vegaaniruokavaliolla ja perusterveellä paljon kasviksia sisältävällä sekaruokavaliolla ei ole paljonkaan eroa. Vegaaniutta pitäisi lopettaa mainostamasta minään parantavana ihmeruokavaliona koska sitä se ei ole. 

Omassa työpaikan amicassakin kasvisruoka ja vegaaninen ruoka ovat päivän ruokalistan kärjessä ja jauhelihakebakot menun viimeisellä rivillä. Tähän ollaan tulevaisuudessa menossa ja hyvä  niin. Ravitsemustoimikunnan puheenjohtaja Mikael Fogelholm hyväksyy myös vegaanisen ruokavalion

Vierailija
7/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloni parantui huomattavasti, kun aloitin veganismin. Vatsani ei ole jatkuvasti turvoksissa (luulen syyn olleen maidossa...) ja olen huomattavasti energisempi.

Ruokapöydässä saattaa joutua selittelemään valintaansa, mutta siihenkin tottuu nopeasti. Herkkuja (esimerkiksi leivoksia tai kakkuja) on todella vaikea löytää kaupasta valmiina, joka silloin tällöin hiema harmittaa. Toisaalta em. on yksi syy, miksi keittotaitoni on parantunut hurjasti.

Vierailija
8/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Vegaanihaastetta niin ei tarvitse arpoa. :) Tsemppiä vegaaniuteen!

Vierailija
9/9 |
08.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi pescovege. Kalaa menee enää ehkä kerran kuussa, nytkin ostin tonnikalaa mutta en pystynyt syömään. Otin avuksi vege- omega kolmoset, hyvin olen voinut. Kasvissyöjä olen ollut 21 vuotta, viime vuosina pois ovat jääneet maito, munat ja nyt kalakin, eläinhän sekin on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi