Ohhoh mikä äiti odotuspalstalla
Tuolla mistä siteitä jälkivuotoon.
" Mä ainakin pakkasin laitokselta kassiin
parit verkkoalkkarit ja parikymmentä isoa sidettä. Ajattelin niin härskisti et maksan kalliit vuorokausimaksut siellä olosta ja vielä lähtöpäivästä, puhumattakaan et mies oli mukana(meillä siis perhehuone)joten maksettiin tuplahinta joka päivältä ni siihen rahaan saa laitos sponssata mulle pahimpaan jälkivuotoon tarvittavat siteet ja mukavalta tuntuvat kertakäyttöalkkarit. Enkä meinaa tuntee huonoo omaa tuntoa.
Olisinhan mä voinut tarvita laitoksella ollessa enemmänkin siteitä kuin mitä nyt käytin niin miksen siis ottaisi kotiin avuksi niitä siteitä kun kerran ne osottautuivat hyviksi ja käyttöönhän ne on sielläkin tarkoitettu. !
"
Tuli mieleen se taannoinen " mitä otit laitokselta" -keskustelu. Tuo nyt ei niin kamalan suurta ottanut, mutta nuo perustelut!!
Kommentit (25)
sairaalapäivän todellisesta hinnasta. :(
Toivottavasti lukee nuo kommentit ja tajuaa, kuinka typerästi kirjoitti.
Vastahan täällä oli pitkä keskusteku aiheesta ja monesta toi oli ihan sallitua. Musta kyllä typerää.
Ja toinen kehu ottaneensa vauvalle vaatteita ja vuodevaatteita.
Siis ne yli leveät ja pitkät sitteet/vaipat??? olivat aivan karmeita!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Käytin omia siteitä siellä jo ekapäivänä!!!
Täytyy olla kyllä jo tosi onneton että viitsii sairaalasta viedä mitään???!!!
Jotainhan sitä piti korvaukseksi ottaa :)
Niitä kun ei saa ihan joka Siwasta.
Vierailija:
Ja toinen kehu ottaneensa vauvalle vaatteita ja vuodevaatteita.
Täällä meidän synnärillähän ne alkoivat olemaan jo ihan pulassa sen asian kanssa kun tuoreet äitylit pöllivät sieltä niin paljon vaatteita. :( Ottivat " muistoksi" . Ihme juttu ettei sitä muuten voi muistaa kuin varastamalla :( Täällä sitten paikallinen imetystukiyhdistys (tai joku sen tapainen) keräsi sitten pieniä vaatteita ja veivät niitä synnärille.
Pitäisköhän noihin sairaalan vaatteisiin laittaa hälärit jotta tuo pölliminen loppuis..? Siinähän sitten olisivat kun hälärit alkais soimaan! PRKL!
Ja verkkopikkareista voi askarrella vaunun aisaan kassin.
Eihän varastaminen ole oikein, mutta ymmärrän, jos tarvitsee isoja siteitä.
Ja kyllä sairaaloista toisinaan hoitajat jopa antavat mukaan sidetarpeita yms. Vaatteiden varastaminen on vähän eri asia sitten.
Ja viedyn tavaran arvo sinänsä ei ollu iso, mutta nuo perusteet! Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla, että kuvittelee sairaalamaksujen kattavan koko hoidon ja sairaalan jäävän vielä voitonpuolellekkin!?
Minulle ei kukaan etukäteen kertonut mitään sidevinkkejä. En tosin niitä isoja enää tarvinnutkaan.
Siitä olen samaa mieltä, että perustelut ovat huonot. Jos ystävällisesti vaikkapa kysyisi hoitajilta, saako ottaa pari sidettä mukaan, niin luultavasti saisi luvan. Mutta tuollainen varmuuden vuoksi ja sairaalamaksun vastikkeeksi hamstraaminen on typerää.
Hautuu alapää turhaa ja voi tulla tulehduksia. Mä en ottanut sairaalasta mukaan yhtään mitään, vaikka ne punaiset aamutakit olivat aivan ihania.
Tuli nolo olo, ihan kuin oisin pölliny sen, vaikka hoitsu itse sen mulle toi kun olin kotiin lähdössä.
Pelkäsin että joku kattoo kassiin, mutta aattelin että kun ei kotona ollut mitään sellasta hehtaarisidettä niin pakko ottaa pari että en sitten vuoda pitkin sohvia ennen kun mies pääsee kauppaan...
Vauvan vaatteista: Olis ollut ihanaa saada ne ihka ekat potkuhousut mukaan sieltä. Mulla on vahvasti lapsen ekoiksi vaatteiksi jäänyt mieleen Kättärin vaaleanpunaiset potkarit, voi että, itku tulee vieläkin niitä ajatellessa vaikka lapsi yli vuoden jo. Mutta ei silti tullut mieleenkään että olisin ottanut ihan noin vaan!
kun mies ei muistanut tuoda kaikkia kotiinlähtövaatteita kotoa. No, me kyllä palautettiin se myssy ensi tilassa, ei olisi tullut mieleenkään pitää sitä kun sairaaloilla on paha resurssipula muutenkin. Ärsyttää kun esim. osastojen ns. olohuoneista jotkut inhottavat ihmiset pöllivät lasten leluja ja niinpä vastasyntyneiden isommilla sisaruksilla on tosi vaatimattomat leluvalikoimat siellä.
Eli mitään et saa sairaalasta!
Eli kaikki pitää ottaa itse mukaan, ihan aamutakista vauvan vaatteissiin.
Mitäs siihen sanoisitte!??!?!
Koska suomalaismammat eivät näköjään osaa arvostaa tätä sairaalan tuomaa palvelua, niin kannattais ehkä siirtyä ihan suosiolla tähän omien tavaroiden käyttöön, vai mitä?
" kalliit vuorokausimaksut" . Kyllä tulis itku tuoltakin ämmältä jos joutuis maksamaan synnärillä olosta sen todellisen hinnan... törkeää!