Taidan olla vain lomapaikka ystävälleni :(
Ystäväni on yh ja ymmärrän, että rahat on vähissä, mutta tilanne on luisunut siihen, että kaikkia hänen ystäviään pyydetään ilmaiseen apuun. Minun asuinpaikkani on kätevä, että hän lapsineen pääsee nauttimaan paikkakuntani kivasta tarjonnasta, kun asuminen on ilmaista, ei tarvitse hotelleja maksella eikä ravintoloissa käydä. Tämän hän lipsautti minulle, kun minulle tänä kesänä heidän lomailunsa meillä ei käy, kun sukulaisia tulee sen verran paljon ja ehdotin, että ottaisivat äkkilähdön jonnekin. Siihen hän sanoi, että no sellaisella matkalla lentojen lisäksi pitää maksaa kaikki oheisjutut itse ruuista ja hotelleista alkaen ja se tulisi ihan liian kalliiksi. Auts...
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Olen toki tarjonnut ruuat. Viikon reissuja ovat olleet. Olen tarjonnut kaiken mielelläni, ei tässä siitä ollut kyse.
Ap
Oot ollut liian kiltti ja nyt se kostautuu. Ota opiksi tästä tilanteesta.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä ollut kyse siitä, että ystävä laskeskeli ääneen, että muualla pitää maksaa hotellit ja ruuat, kun teillä ei tarvii maksaa mistään mitään. Eli onko vaan siksi aina tullutkin. Ja jos olisi varoissaan, ei tulisi ollenkaan, vaan menisi mielummin ihan muualle.
Nimenomaan tämä!
Mietin, etten ole ystävänä arvokas, vaan ilmaisen lomahotellin pitäjänä.
No, on vähän synkkä olo tänään tämän ymmärrettyäni.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä hänen nyt joku ylläpitokorvaus on maksettava sinulle!
Täyshoidossa kuluu vettä ja sähköä, sekä ruokaa.
Ellet itse ole välillä hänen luonaan täysihoidossa - lapsinesi - hänen pitää maksaa käypä vesimaksu,
sekä ostaa kunnolla ruokaa ja jokin tuliainen,
joka talosta puuttuu, vaikka uusi kahvinkeitin.Itse olin viikonlopun lapseni kanssa sukulaisen mökillä.
Vein mennessäni yli 100€:lla ruokaa, lisäksi juomia, pesuaineita,
pyyheliinoja ym. vuodevaatteita,
sekä aterimia, jakoavaimen ja tikkataulun, kun tiesin niiden puuttuvan sieltä.Olemme tervetulleita toistekin.
No eikö tuo nyt ole jo vähän liikaa? Ostit ruokaa satasella. Siihen pyyhkeet ja vuodevaatteet, pesuaineet yms, toinen satanen. Aterimet 40 euroa. Muutama euro noihin muihin tikkatauluun jne. Kyllä mä olisin ylinolona, jos joku toisi 250 euron arvoiset tuliaiset mulle. Olisi pieni kynnys lähteä vastavierailulle.
Eiköhän tässä ollut kyse siitä, että ystävä laskeskeli ääneen, että muualla pitää maksaa hotellit ja ruuat, kun teillä ei tarvii maksaa mistään mitään. Eli onko vaan siksi aina tullutkin. Ja jos olisi varoissaan, ei tulisi ollenkaan, vaan menisi mielummin ihan muualle.