Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kinuskikissan reseptit on sellaisia eineksiä ja teollisia puolivalmisteita täynnä?

Vierailija
07.08.2017 |

Esim. blå band vaniljakastikeaineksia piirakkaan ja jotain vaniljakiisselijauhetta kakkuun? Creme Vanillaa kakkuun. Yök, nuo maistuvat mielestäni kamalalle ja teolliselle, ja ovat TÄYNNÄ lisäaineita. Eikö voi tehdä reseptiä, jossa on "puhtaat" raaka-aineet kuten voi, kerma, vanilja-jauhe (tai vaniljasokeri edes).

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä reseptejä tarvitse tarkalleen noudattaa, otat inspiraatiota ja teet oman version!

Vierailija
2/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän itse ei ilmeisesti kammoa lisäaineita, eikä pidä tuotteita kamalan makuisina. En minäkään. Ei minulla ole loputtomasti aikaa keittiöhommiin, joten kyllä käytän myös lisäaineisia teollisuuden tuotteita, silloin jos ne makuuni sopivat ja oikaisevat vähän työvaiheita monimutkaisesta reseptistä. 

Mutta varmasti nykyään on paljon niitä joille lisäaineet on ehdoton ei, ehkä näille löytyy joitain toisia blogeja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon näköisiä ovat, mutta kierrän kyllä kaukaa, jos pitää makua olla leivonnaisessa.

Vierailija
4/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyöt valmistajien kanssa. Ei kai sillä blogilla muuten oikein tienaa?

Vierailija
5/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona itselleen kokatessa ei aina jaksa veivata kaikenmaailman voitaikinoita tai kreemejä tai vanukkaita alusta asti. Joskus esim. maustettu rahka tai tuorejuusto on just sopivaa johonkin joten miksei sitä sitten käyttäisi sen sijaan että itse koittaisi tuunata samanmakuista rahkasta ja mausteista. 

Vierailija
6/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etsi sellainen bloggari joka tekee lisäaineettomia ja mieleisistäsi raaka-aineista. 

Vierailija
7/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotona itselleen kokatessa ei aina jaksa veivata kaikenmaailman voitaikinoita tai kreemejä tai vanukkaita alusta asti. Joskus esim. maustettu rahka tai tuorejuusto on just sopivaa johonkin joten miksei sitä sitten käyttäisi sen sijaan että itse koittaisi tuunata samanmakuista rahkasta ja mausteista. 

Minä en ainakaan nimenomaan halua "samanmakuista" eli teollisen makuista. Haluan että leipumuksissa maistuu selkeät puhtaat raaka-aineet. Varmasti on työlästä, jos yrittää tuunata sen valmiin teollisen vaniljakastikkeen maun kakkuunsa itse ilman niitä teollisia virityksiä, mutta kun juuri sitä makua en halua. Ap.

Vierailija
8/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sponsorointia, rakkaat ihmiset.

Vierailija
9/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kaupalliset syyt tuohon on, saa rahaa niiden valmismössöjen markkinoinnista.

Vierailija
10/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No etsi sellainen bloggari joka tekee lisäaineettomia ja mieleisistäsi raaka-aineista. 

Totta, niitäkin on. Mutta mielestäni ne kinuskikissan kakut ja muut on hienoja ja siksi haluaisin tehdä niitä ilman sitä lisäainemäärää. Oikeastaan vaan siis täällä ihmettelin syytä niille kaikille teollisille jutuille ja lisäaineiden suosimiselle. Ap.

Vierailija
11/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siellä sellaistakin jossa ei noita käytetä, esim. kinuskikakkureseptiään olen käyttänyt jo monta vuotta ja aina on yhtä suosittu. Ihan hyvä että on noita puolivalmisteitakin joissain resepteissä käytetty, ei kaikilla ole aikaa ruveta kirnuamaan sitä voita alusta asti ja toisaalta sen puolivalmisteen voi helposti korvata itsetehdyllä vastaavalla tuotteella. Olen minäkin joskus huvikseni tehnyt vaikka appelsiinimarmeladia ja osaan sitä laittaa reseptiin joka marmeladia kaipaa siinä missä kaupankin marmeladia. Lisäksi puolivalmisteiden käyttö madaltaa aloituskynnystä kun tekeminen helpottuu, ja täydet aloittelijatkin uskaltavat helpommin kokeilla. Sitten kun taitoa tulee lisää voi niitä puolivalmisteita korvata itsetehdyllä.

Vierailija
12/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupan jauheiden yms. puolivalmisteiden käyttäminen osin itse tehdyssä ruuassa ja leivonnaisissa on lähiöäiti- ja insinöörikätevää.

Samapa se, jos kelpaa. Itse olen oppinut ja omat lapset myös arvostamaan aidoista raaka-aineista tehtyjä makuja.

Ei voi kuin sääliä ihmisiä, jotka pienestä pitäen syövät jotain euroshopperia tai lidlin tuotteita. Vertailukohdaksi muodostuvat nämä ja oikea ruoka on "pahaa".

Vierailija
13/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en edes tiennyt sellaisen tuotteen kuin vaniljakreemijauhe olemassaolosta ennen kuin kokeilin jotain Kinuskikissan reseptiä. Täytekakun täytteen ja kuorrutteen saa sillä helposti tukevaksi niin, ettei kakku lässähdä kuumanakaan päivänä. Olen alkanut käyttää sitä muuhunkin leivontaan ja jälkiruokiin, esimerkiksi rahkaan sekoitettuna siitä saa kevyen vaihtoehdon kermavaahdolle tai jäätelölle mansikoiden kanssa syötäväksi. Tämä on tietysti makukysymys, mutta minusta vaniljakreemijauhe ei maistu häiritsevän teolliselta, vaikka monessa makuasiassa, kuten siinä, että en koskaan käytä margariinia voin sijaan, olenkin aika tarkka.

Vierailija
14/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on vielä kunnon herkkublogeja eikä kaikki ole jotain gluteeniton-raaka-terveellinen-versio-höskää, jossa ainesosat on kaurahiutaleita, taateleita, steviaa ja tuhatta eri hyttyspölyä jostain Ruohonjuuresta. Vaikka olen itse vegaani niin mieluummin haen inspiraatiota Kinuskikissalta kuin joltain "terveysvegaanilta" tai lisäainevouhkaajalta, joita valitettavasti liian moni vegaaninen ruokablogi on...

Vierailija
15/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö kotona ihan vain itsellesi väsäät Kinuskikissan kakkuja?

Vierailija
16/16 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö kotona ihan vain itsellesi väsäät Kinuskikissan kakkuja?

löysit näemmä tärkeimmän tiedonmurusen tästä aiheesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän