Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmettelen kun työkaverilla migreeni mutta

Vierailija
07.08.2017 |

käyttää tosi voimakkaita hajuvesiä, niin että tulee muillakin pää kipeeksi. Hän on jatkuvasti pois migreenin takia.
Kestääkö siis migreeni hajuvedet yleensä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä saa migreeniä hajuista. Minä saan migreenin huonoista yöunista.

Vierailija
2/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajuihin tottuu. Ihminen ei huomaa sitä omaa hajuveden tuoksuaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei migreeni yleensä liity hajuihin. Itselläni syynä ovat kirkkaat ja välkkyvät valot, hormonit, syömättömyys/juomattomuus ja stressi. Ja kielojen tuoksu ainoana.

Vierailija
4/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voimakas haju voi laukaista kohtauksen. Kuten voimakas valo tai muu aistiärsyke. Mutta ei nyt varsinaisesti aiheuta, alttius juuri sillä hetkellä pitää olla ensin. Mutta yleensä ainakin itse tiedostan, mikä kohtauksen aiheutti, joten ehkä hänellä se on joku muu syy. Ja oikea migreeni on niin kauheaa, että kyllä sitä tekee ihan kaikkensa välttääkseen kohtaukset.

Vierailija
5/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en saa migreeniä vahvoista hajuista. Enkä aina ukonilmallakaan, vaikka silloin se on mulla yleisintä.

Kofeiininpuutteesta johtuva päänsärky saattaa välillä kehittyä mulla migreeniksi, jos en ota ajoissa särkylääkettä.

Vierailija
6/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella migreenikolla on omat triggerinsä joista kohtaus lähtee päälle. Joillekin se on välkkyvät valot, auringonvalo tai hajut, toisille tietyt ruuat tai hormonit. Tosin jos hänellä on usein kohtauksia niin kannattaisi ehkä hienovaraisesti kysäistä että onko hän miettinyt voiko joku haju tai tuoksu laukaista sen. Moni ei tajua omien tapojensa haitallisuutta ennen kuin se lyödään heille eteen. Kokemuksesta puhun.

Vierailija
7/7 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi käyttää hajuvesiä tai hajusteita migreenin takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi