masentaa, kun reilu kk enää kesälomaa yliopistosta/amk:sta
Onko muita? Kiva tosin miettiä kurssivalintoja, mut onhan tää lähes 5 kk loma ihan luksusta. Jaksaa sitten paahtaa opinahjossa (yo itellä) :)
Kommentit (18)
Minä teen kesätenttiä ja luen jo gradua varten valmiiksi kirjoja. T: vuoden päästä valmistuva
Meillä opiskelijat paahtavat vielä kesätöissään täyttä päätä. Luultavasti ovat iloisia, kun opiskeluiden alettua näkevät taas kavereitaan.
Tietynlainen ihminen tosiaan mieluiten "lomailee" koko elämänsä. Kun opiskelin kauppakorkeakoulussa, en malttanut odottaa että saan kurssit suoritettua ja gradun kansiin. Motivaatio on ihmeellinen asia.
Sehän alkaa jo 28.8. Ainakin Treella
Masentaa, kun ei ollut oikeastaan ollenkaan kesälomaa.
Välilä on hyvä pitää pidempikin paussii jos siltä tuntuu; kunhan ei veny liian pitkäksi. Ei siinä (perus)opiskeluaikana kelloja ja tunteja aina katsottu, pitää rytmittää jne.
Toinen on tietenkin se miten jotkut työtunnit "vapaa-aikana" tekee, joku tolkku niissäkin on oltava.
EI ahdista yhtään. SIksi valitsin alan, joka minua todella kiinnostaa.
Ei sinne kouluun ole pakko mennä. Muuta Kallioon ja ota oppia ympärillä asuvista huolettomista ja muodikkaista tsadilaisista.
Ai opiskelijan pitäisi pitää kesätyötä lomana vain siksi, että se ei sisällä opiskelua. Kesällä suurin osa opiskelijoista tekee täysiä työviikkoja siihen asti kunnes koulut taas alkavat. Sama pätee kaikkiin muihinkin koulun loma-aikoihin. Kesälomalle pääsee ehkä sitten joskus kaukaisessa tulevaisuudessa kun valmistuu, jos kuuluu niihin onnekkaisiin, jotka pääsevät vakituisiin töihin.
Meillä oli yliopistosta kesälomaa aina vaan 2,5kk (kesä-ja heinäkuu, elokuun puolivälissä alkoi opinnot) ja sen loma-ajan käytin täysipäiväiseen, opintoihin liittyvään harjoitteluun ja illat tein syventäviä opintoja (vähän kuin gradu, mutta paljon pienempi). Viikonloput ja joululomat työskentelin, joten vasta valmistuttuani pääsin pitämään ensimmäiset lomat. Millä rahalla oikein nyt elelet, jos vaan lomailet etkä työskentele?
Ei kannata opiskella. Kaikki kuolevat kuitenkin, joten vaivannäkö on turhaa. Kannattaa ryyppäillä jne ja kuolla riittävän aikaisin, jottei jää kitumaan
Masentaa lähinnä se, että opinnot alkaa saman tien kun kesätyöt loppuu
Olen uskomattoman onnekas, kun ei masenna. Kouluaikoina jo diggasin, kun luennot taas alkoivat. Nykyään taas en meinaa malttaa olla miettimättä oman firman asioita, vaikka kyllä lomaakin on pidettävä.
Suosittelen miettimään omia valintoja, jos nykyiset masentaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä teen kesätenttiä ja luen jo gradua varten valmiiksi kirjoja. T: vuoden päästä valmistuva
Tein itsekin yhden yliopiston kurssin, mutta se päättyi jo ennen juhannusta. Enää myös reilu vuosi jäljellä :)
ap
Oi niitä aikoja. Olisipa silloin tajunnut oikeasti lomaillakin!
Vierailija kirjoitti:
Meillä opiskelijat paahtavat vielä kesätöissään täyttä päätä. Luultavasti ovat iloisia, kun opiskeluiden alettua näkevät taas kavereitaan.
Ei ole, kun ei ehdi lomaa pitää. Työssäkäyvillä helppoa, kun rahaa tulee myös loma-ajoilta.
Nosto..
no koululaiset miltäs tuntuu opiskeluvuoden alkaminen piakkoin...?
Että oikein masentaa? Vähän kuin sanoisi, että minua masentaa, kun ei ole kuin puolimiljoonaa tilillä.