Oletko ollut humalassa lapsesi nähden?
Sinä tai lapsen toinen vanhempi, tai molemmat yhtä aikaa. Miksi teit niin ja minkä ikäinen lapsi silloin oli? Kadutko? Kuka lapsesta oli silloin vastuussa? Ymmärrätkö, miltä lapsesta tuntuu?
Kommentit (12)
No. Viime jussina oltiin kyllä ihan humalassa. Kaikki. Siksi että känni sopi siihen hetkeen. En kadu. Kai se itsestään oli vastuussa. Ymmärrän, sillä oli yhtä kova krapula kuin mullakin seuraavana aamuna. Lapsi on 26 v.
Meillä vanhin lapsi on 8 vuotias, eikä ole ikinä ollut tilanteessa jossa on humalaisia. Puolisoni kanssa olemme molemmat kokeneet turvattomuutta ja välinpitämättömyyttä lapsuudessa humalaisten vanhempien taholta, joten emme halua vastaavia kokemuksia omille lapsille.
Tarkentaisitko, mitä tarkoitat "humalalla"?
En ole koskaan ollut sellaisessa kunnossa, että esim. hoipertelisin kävelyssäni ja en pystyisi hoitamaan lapsiani.
Sen sijaan olen kyllä olen ollut ns. iloisessa huppelissa silloin tällöin.
En kadu ja en usko, että tämä on vaikuttanut lapsiini yhtään mitenkään. Ovat aikuisia jo.
Olen ollut, selvästikin humalassa ja tulen ehkä myöhemminkin olemaan.
Lapsi kun tuli täysi-ikäiseksi ja sai ajokortin niin pystyin pyytämään häntä viemään/hakemaan minut kotiin jos lähdin kaupunkiin juhlimaan, mitä en ollut voinut oikein ennen tehdä kun en viitsinyt kymmeniä kilometrejä taksillakaan kulkea ja yöllä ei julkiset kulkeneet.
Ja älkää nyt ymmärtäkö väärin, että olisin alkoholisoitunut ja pitäisin lastani juoppokuskina päivästä toiseen. Siitä ei ole kyse, vaan ihan vapaa/loma-aikana muutamista illoista jolloin olen halunnut käydä vähän enemmän ottamassa ja (aikuinen) lapseni ollut tuolloin kotona, ei ole itse ottanut ja on muuten kerennyt minua hakemaan.
Enkä kadu yhtään, miksi katuisin? Ihan normaali tilanne, että aikuinen ihminen voi joskus olla vähän humalassa.
Niin, tarkoitin tilanteita joissa kyse on pienestä (selvästi alaikäisestä) lapsesta, en aikuisista lapsesta, minkä varmaan ymmärsittekin... Vaikka nokkelia vastauksia toki nuo, missä on aikuisen lapsen kanssa juhlittu ;)
Olen nytkin kännissä. Poika on pelaamassa tietokoneella jotain geeteeaa murha tappo peliä.
Se on tottunut että otetaan kännit aina välillä. Ei sitä haittaa. Nii se sano. Se on vixu poika. 10v
Vierailija kirjoitti:
Olen nytkin kännissä. Poika on pelaamassa tietokoneella jotain geeteeaa murha tappo peliä.
Se on tottunut että otetaan kännit aina välillä. Ei sitä haittaa. Nii se sano. Se on vixu poika. 10v
Oikeasti? :( Miksi teette noin?
Sama ap kirjoitti:
Niin, tarkoitin tilanteita joissa kyse on pienestä (selvästi alaikäisestä) lapsesta, en aikuisista lapsesta, minkä varmaan ymmärsittekin... Vaikka nokkelia vastauksia toki nuo, missä on aikuisen lapsen kanssa juhlittu ;)
Heh, arvasin jo ketjun otsikon nähdessäni että suurimmassa osassa vastauksista kerrotaan miten on oltu tuhannen tuiskeessa aikuisten lastensa kanssa.
Olen ollut ei hävetä.
Lapsista (nyt teineistä) ei ole tuntunut kummoseltakaan. Vaan kukin soittaa lempimusaa youtubesta vuorotellen ja mä nautin myös viinistä samalla. Mies ottaa olutta joskus. Lapsilla on pillarit/limua/vettä.
Tämä on toistuva viikonloppu huvi ollut sen 15 vuotta.(ehkä kerran kaksi kuussa) Ei kai ne tässä hengais, jos eivät viihtyis.
Toisinaan ravintolassa syödään kaikkien ruokajuomien kanssa, myös juhlapyhät.. pidän nousuhumalasta.
Eilen otti mies ja mä otan tänään. Usemmin se on näin, että toinen on selvä.
Olen ollut, lapset 15, 16 ja 22. Minusta ei humalatilaa huomaa muuten kuin että olen leppoisa ja tavallistakin hyväntuulisempi. Eivät taatusti ole traumatisoituneet, en todellakaan hälmöile humalassa.
Ei ole tapana yleensäkään olla liian humalassa. En ole koskaan nähnyt omiakaan vanhempia humalassa, vaikka päivittäin illallisella aina viiniä joivatkin.
Ällöttää tämä suomalainen humalahakuinen juominen ja viinan ympärillä pyöriminen.