Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisin elää sossutuilla ja nauttia siitä...

Vierailija
05.08.2017 |

Hei av!
Olen kesälomalla pohdiskellut mitä oikeasti haluan elämältä. Pidän hitaasta ja rauhallisesta elämästä, harrastukseni ovat ilmaisia tai halpoja enkä tarvitse autoa, kesämökkiä tai omistusasuntoa. Menot kuukaudessa ovat noin 700 euroa (asun pienessä kaupungissa, jossa vuokrat halpoja). Voisin halutessani elää henkisesti rikasta elämää minimitukien varassa. Jos lisäansioita tarvitsee, voisin tehdä vaikka muutaman päivän viikossa keikkatyötä.

Onko mielestänne väärin, jos jättäydyn vapaaehtoisesti elämään yhteiskunnan tuilla? Tiedän, että verorahoista ne tuet kerätään, mutta ei kai se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee mitä haluat, mutta olet halveksittava luuseri.

Maksapa sinä iloisesti vaikkapa Päivi Lipposen eläkettä luuseri

Vierailija
2/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se väärin ole, saapahan joku muu työpaikan(toivottavasti).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää vaan, miksi raataa kun vähemmälläkin pärjää. Minkä menettää rahassa saa takaisin mielenrauhassa. Kun ei vaadi mielettemiä, kesämökkiä,omakotitaloa, uutta autoa, ei tarvitse raataa niska limassa.

Vierailija
4/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kenenkään pussista pois, valtio maksaa kulut.

Vierailija
5/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täältä katoaa kommentteja?!

Vierailija
6/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille ei kuitenkaan riitä töitä niin saahan joku sitten sinun työpaikkasi kun jäät työttömäksi. Loputon kuluttaminen on muutenkin tullut tiensä päähän, hyvä jos joku tulee vähemmällä toimeen.

Vierailija
7/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täältä katoaa kommentteja?!

Koska aika vahva sensurointi. Ei tällä palstalla saa sanoa mitä haluaa.

Aloitukseen ihan ok olla vapaaehtoisesti työtön kun kaikille ei ole töitä. Itse olen nyt palkkatuella töissä eli kalliimpi veronmaksajille kuin perustyötön. Odotan vain päivää kun työt loppuu. Yksi virhe mun pitäisi korjata ja se on saikutus. En 9 e orjana enkä nyt palkkatuella ole ollut kertaakaan pois töistä. Siitähän voi joku luulla että tykkään olla töissä.

Vierailija
8/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et saa 700 euroa sossusta käyttörahaa. Reilu 400 euroa on se summa millä on pärjättävä. Ja ne satunnaiset keikkatyöt sitten katkaisee aina tuet, laskevat uusia summia ja laittavat jo maksettuja takaisin perintään. Lisäksi voivat vähentää tuesta 20-40% aina välillä sanktiona siitä ettet ole aktiivinen työnhakija. Niin että ei se kovin mukava elämäntapa ole.

Eri asia jos rupeat alkoholistiksi, sellaisen asoita olen joutunut hoitamaan. Sossurahat juoksee ilman vähennyksiä tai katkoja.

Vierailija
9/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väärin. Miksi alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
10/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei 11/9 unohdit asumistuen tuosta viestistäsi. Toimeentulotukea saavan asumiskulut maksetaan täysimääräisesti. Ellei perustoimeentulotuki riitä, voi hakea harkinnan varaista, vaikka harrastustoimintaan. Samoin lääkkeet ja julkisen terveydenhuollon maksut maksetaan. ei mene sähkölaskuun rahaa, voit tilata jonkun lehden. Taloudellisesti kannattavaa. Ja ihaninta vapaus.

Vierailija
11/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näistä syistä noita tukia pitäisikin leikata radikaalisti. Sellanen 40% olisi hyvä alku.

Vierailija
12/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama vakavassa harkinnassa. Omistusasunnon tosin haluan pitää. Jos nyt jättäydyn työttömäksi, niin maksaako Kela karenssin jälkeen vastikkeen lisäksi myös lainanlyhennykset vai pitääkö lykätä pummiksi jättäytymistä siihen asti, että kämppä on velaton?

Ja mulle kuuluisi siis asumismenot täysimääräisinä + 400-500e/kk "käyttörahaa"? Ihan kelvollinen diili kotona makailusta ja itsensä toteuttamisesta.

13/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei av!

Onko mielestänne väärin, jos jättäydyn vapaaehtoisesti elämään yhteiskunnan tuilla? Tiedän, että verorahoista ne tuet kerätään, mutta ei kai se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa...?

Suomessa kaikki julkisen työpaikat ovat veroilla maksettu, ja koska sinun olosi on myös veroilla maksettu, ei tässä ole suurtakaan eroa.  Valitsemalla työn voisit saada vähän enemmän rahaa kulutukseen, ja paremman eläkkeen, mutta menetäisit vapauden.

Tietysti työ antaa muutakin kuin rahaa, kuten syyn olla aikataulussa, mutta jos et kaipaa tätä, vaan olet tyytyväinen olessasi  kuten elät, elä valitsemallasi tiellä.

Vierailija
14/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama vakavassa harkinnassa. Omistusasunnon tosin haluan pitää. Jos nyt jättäydyn työttömäksi, niin maksaako Kela karenssin jälkeen vastikkeen lisäksi myös lainanlyhennykset vai pitääkö lykätä pummiksi jättäytymistä siihen asti, että kämppä on velaton?

Ja mulle kuuluisi siis asumismenot täysimääräisinä + 400-500e/kk "käyttörahaa"? Ihan kelvollinen diili kotona makailusta ja itsensä toteuttamisesta.

Tässä omistusasunto kaikkine kuluineen tulee halvemmaksi kuin vastaava vuokra-asunto, joten Kela varmasti huomioi tämän?

Vierailija
15/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei maksa. Itselläni esim. eläke 760e, lainanlyhennys 200e, vesi, sähkö, (sähkölämmitys, talvella satoja euroja/kk) vakuutukset, jätehuolto, kiinteistövero jne., saan asumistukea 39e kuussa. Vastikkeista en tiedä kun ok-talossa ei sellaisia ole.

Vakavassa harkinnassa pitääkö muuttaa vuokralle jonnekin kaupunkiin ja polttaa homekämppä muuttotappioalueella, saisi edes sen vajaan 500 elämiseen.

Vierailija
16/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ekaksi sinun pitää sanoutua irti töistä, ja viiden kuukauden karenssin jälkeen saat työttömyyspäivärahaa, joka n 500 e, ja sinun pitää hakea aktiivisesti töitä tai osallistua työllistymistoimenpiteisiin kuten kuntouttavaan työtoimintaan tai hakea toiselle alalle (jos Kela hyväksyy alan). Tuossa välissä saat tt tukea vain jos tilisi on tyhjä, eikä sinulla ole omaisuutta/osakkeita jne, tilitiedot pitää toimittaa kolmelta edelliseltä kuukaudelta.

Vierailija
17/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan 3 kk:n karenssi, mutta toimeentulotuessa ei ole karenssia. Täällä kirjoittelee ihmisiä, jotka eivät osaa optimoida tukia.

Vierailija
18/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan usko että kukaan "nauttii" siitä viidestä sadasta eurosta, joista menee vuokran maksuun kämpästä riippuen 100-300 euroa, mitenkään järjettömän kauaa, työkykyinen ehkä 3 kk. Mutta jättäytykää ihmeessä, saa joku työhaluinen teidän työt.

Vierailija
19/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tt tuessa ole karenssia mutta ei ne nyt usko että töistä juuri irtisanoutunut on ollut viimeiset kolme kk puilla paljailla. Ja jos näkyy että esim osakkeita myyty parin tonnin edestä, niin se pari tonnia pitää riittää neljälle kuukaudelle.

Vierailija
20/30 |
05.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 500e saa käteen jokainen työttömäksi ilmoittautunut, niin hyvinhän tuolla vaatimattoman elämän rahoittaa. Vastike+sähkö pienessä asunnossa alle 200e/kk, ruokaan toiset 200e (tuolla rahalla syö jo hyvin) ja vielä jää vähän käyttörahaa tai säästöönkin. Pääomatuloja kun on tuohon päälle, niin pääseekin jo ihan mukavaan elämäntasoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi