Miehen juominen karkaa käsistä lomalla
Olen todella turhautunut miehen tyyliin lomailla! Ei riitä, että hän ulkoistaa itsensä perheestää loma-aikana, mutta lisäksi hän juo suuria määriä. Tarkalleen en edes tiedä kuinka paljon alkoholia menee, mutta paljon! Mies aloittaa oluella tissuttelun alkuillasta ja siirtyy sitten juomaan teräviä. Hän valvoo aamuyöhön asti ja seuraavan päivän makaa krapulassa. Ei sentään oksentele, mutta makaa koko päivän sängyssä jättäen kodin- ja lastenhoidon minulle. Tällaisia päiviä on tämän loman aikana ollut kolme viikossa. Olen ehodottanut, että voisimme sopia hänelle "vapaaillat", mutta se ei miehelle sovi (Liian kontrolloivaa?). Olisi kiva lähteä yhdessä johonkin, mutta en voi luottaa, että mies olisi selvinpäin. Kohtuukäyttö tuntuu olevan mahdotonta. Parisuhdeiltoja ei ole ollut aikoihin, koska tuolloinkin miehen mielenkiinto tuntuu olevan juomisessa.
Työnsä mies hoitaa kunnialla ja periaatteessa arki sujuu aika hyvin, mutta loma-ajat ovat helvettiä! Joskus pelottaa, että mies loukkaa itsensä kovassa humalassa tai sairastuu alkoholin vuoksi. Mies ei luuhaa baareissa, joten asia ei ole kenenkään ulkopuolisen tiedossa. Ongelma on ollut havaittavissa joitain vuosia. En tiedä miten kauan jaksan, kun mies ei näe asiassa mitään ongelmaa. Hänen mielestään on ihan ok nollailla, vaikka kaikki muu kaatuukin minun hoidettavaksi. En yritä piilotella asiaa, mutta eipä tällaista asiaa nosteta esille tavallisessa keskustelussa.
Onko kohtalotovereita?
Kommentit (17)
On varmaati kohtalotovereita. Satoja tuhansia.
Anna sille kumihanskat, niin ote ei lipsu.
Alkkishan tuo on. Miten niin pelkäät, että sairastuu? Sairas on jo.
Mä en kattelis.
Seinäjoen vauhtiajoissa näin taas muutaman väsähtäneen kädet ojossa hortoilevan miehen jota naisystävä/vaimo yritti paimentaa,jotenkin kävi sääliksi.
Samaa täällä, ehkä jopa pahempaa.. mies joi koko viikonlopun pe ja la sitten keksi lähteä vielä sunnuntaina "koska mulla on loma ja voin" ja sitten maanantaina 20.30 ilmoitti että käy kaverin kanssa baarissa.
Tuota sanotaan myös lähiriippuvaisuudeksi. Lähdeppä muualle ja anna ukkosi krapuloissaan hoitaa kotihommat niin taitaa jäädä tekemättä. Sinä mahdollistat omalla passamisellasi hänen juopottelun. Jos et
kestä niin ota ero.
Olet turhautunut. Vihainen pitäisi olla, täysin raivona.
Normaalia toimintaa mieheltä lomalla, ei aihetta jatkotoimenpiteisiin. Lopeta nalkuttaminen ja laihduta!
Helppo tietysti täältä huudella, mutta en pysty kuvittelemaankaan, että sietäisin tuollaista käytöstä omalta mieheltäni. Lomalla hoidetaan kotityöt ja lapset yhdessä eikä niin, että yksi kännää ja toinen hoitaa työt. Mieheni on vuosien varrella laiskanpuoleisena yrittänyt luistaa milloin tuosta jos tästäkin kotityöstä, mutta en anna luistaa. Tosin päihdeongelmaa hänellä ei ole opiskeluaikojen runsaan ryyppäämisen jälkeen onneksi ollut.
Miehesi kuulostaa niiltä miehiltä, jotka eivät halua "tahrata" kunniaansa alentumalla naisten ja lasten maailmaa. Tällaiset miehet ovat liekeissä saadessaan olla muiden miesten seurassa. He harrastavat keskenään tai elävät työn kautta. kun loma koittaa ja joutuu elämään perheen kanssa on kuin joutuisivat vankilaan. he juovat itsensä karkuun sitä vankilaa, eristäytyvät tietokoneen ääreen tai autotalliin, jotta hajurako naisiin ja lapsiin säilyisi. En sanoisi tällaisia miehiä piilohomoiksikaan mutta joku naisenpelko / vain miesten mieltäminen todelliseksi, arvokkaaksi seuraksi aiheuttaa sen, etteivät kestä sitä kodin maailmaa, joka on nimen omaan naisten aluetta. On kauheaa, että olet saanut ristiksesi tuollaisen miehen. Hän on hukassa niin itsensä kuin avioliiton kanssa. Tuollaisten ei kuuluisi mennä naimisiin, mutta ne menevät, koska niinhän muutkin miehet menevät. Hän ei ole naimisissa sinun takiasi vaan koska jokaisen nyt vain kuuluu mennä.
Vierailija kirjoitti:
Normaalia toimintaa mieheltä lomalla, ei aihetta jatkotoimenpiteisiin. Lopeta nalkuttaminen ja laihduta!
Toi olis ehkä paskin mahdollinen "normaali" ja hirveetä että moni nainen tuollaisenkin hyväksyy ja mahdollistaa. Lomalla saa juoda kyllä, mutta joku tolkku siinäkin pitää olla.
Jätä ne kotityöt tekemättä. Se joka huolehtii ja tekee kaiken juovan puolison eteen, mahdollistaa juomisen. Juovan osapuolen täyty ymmärtää, että juominen ei vähennä hänen vastuutaan perheestä ja sen jokapäiväisistä töistä. Potki mies aamulla hoitamaan lapsia ja laittamaan aamupalaa. Kyllä oppii juomaan. Juominen jatkuu niin kauan, kuin sinä sen mahdollistat. Lopeta miehen paapominen ja laita krapulainen ukko hommiin. Jos ei suostu nousemaan, älä sinäkään tee. Älä mahdollista miehesi juomista! Meillä mies joi liikaa, lopetti vasta, kun postista tuli avioero paperit, jotka olin laittanut vetämään. Myöhemmin olen miettinyt, että juojan on helppo juoda, kun se tietää, että joku kuitenkin hoitaa ja kantaa vastuun perheestä ja viimekädessä juojastakin. Kyllähän sitä voisi itsekin rauhassa ryypiskellä ja sekoilla, kun tietäisi, että on olemassa puoliso, joka kuitenkin hoitaa kaikki asiat. Itse voi olla kuin ellunkana.
Sama. Mies pilasi tämän kesän ulkomaanmatkan ryyppäämisellä. En halunnut lähteä hänen kanssaan illalla enää ulos syömään, koska sammalsi ja huojui. Siitä tuli haukut päälle ja jatkoi taas aamusta ryyppäämistä. Viimeisen lomapäivän makasi krapulassa hotellihuoneessa sanomatta sanaakaan. Ihmetteli tietty miksei seksi kiinnosta, eikä nähnyt omassa käytöksessään mitään vikaa. Oli viimeinen lomamatka tuon kanssa ennen kuin raitistuu.
Elämäni paskin ja ahdistavin loma.
Siis juoko sun miehesi yksin jossain huoneessa vai siinä teidän kaikkien edessä?puhutteko mitään vai pidät mykkä koulua kun rupeaa juomaa?oma mieheni myös tykkää alkoholista mutta juo kaikkien nähden niin että kykenee myös olemaan perheen kanssa, joskus saattaa jäädä olohuoneeseen kuuntelee nappikuulokkeilla musaa ja juomaa,minusta tämä on nyt vaa huvittavaa,näin ne bile illat muuttuu😂😂ja tämä siis loma aikaan