Jos hän ei halua, hänen ei tarvitse syödä ruokaa. Vanhemman lapsen taas täytyy.
Jos kuopus haluaa olla isoveljensä seurassa, vaikka tällä olisi kaveri kylässä, isoveli pakotetaan ottamaan pikkusisarus mukaan.
Miksi kenenkään tarvitsisi syödä mitään mitä ei halua :o
Kun olin lapsi/teini, meillä oli sääntö: kaikki syövät samaa ruokaa, kenellekään ei laiteta eri ruokia, ja jos ei syönyt niin sitten piti poistua pöydästä eikä ennen iltapalaa saanut syödä.
Niin, meilläkin on ruoka ajat ja silloin syödään mitä tarjolla on, tai sitten ei syödä. Mutta miksi pakottaa joku syömään ruokaa josta ei pidä..? Hirveää.
En pitänyt melkein mistään. Ei pakotettu syömään, annettiin vaihtoehto, syö tai ole syömättä. Olisiko ollut sisaruksia kohtaan sitten reilua että mulle olisi tehty eri ruokaa kuin heille? Ei mun mielestä.
No ei siinä mitään epäreilua ole! Jos ilmoitan että teen kaalilaatikkoa, meillä yksi haluaa sen kasvisversiona, joten laitan osan syrjään ennen kuin lisään jauhelihan. Yksi ei voi sietää kaalia, joten kaapissa on aina hernekeittoa ja hyllyssä leipää, syököön sitä. Minä ja yksi rakastetaan kaalilaatikkoa joten tehdään ihan perinteisellä reseptillä ja herkutellaan.
Mitään ongelmaa ei tuota valmistaa aterioita noin kolmen eri mieltymyksen mukaan. Hernariheppu on iloinen, minä olen iloinen ja kasviskaveri syö hyvällä ruokahalulla, eikä itke kuollutta possua.
No ei siinä mitään epäreilua ole! Jos ilmoitan että teen kaalilaatikkoa, meillä yksi haluaa sen kasvisversiona, joten laitan osan syrjään ennen kuin lisään jauhelihan. Yksi ei voi sietää kaalia, joten kaapissa on aina hernekeittoa ja hyllyssä leipää, syököön sitä. Minä ja yksi rakastetaan kaalilaatikkoa joten tehdään ihan perinteisellä reseptillä ja herkutellaan.
Mitään ongelmaa ei tuota valmistaa aterioita noin kolmen eri mieltymyksen mukaan. Hernariheppu on iloinen, minä olen iloinen ja kasviskaveri syö hyvällä ruokahalulla, eikä itke kuollutta possua.
No problem.