Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AMD Ryzen, onko hyvä prosessori?

Vierailija
04.08.2017 |

Intelin hinnat ovat olleet kalliita yli neliytimisten suorittimien tapauksissa. Mihinkä saatte ylimääräisen tehon muuten kulumaan? Tekisi mieli harrastuksena laskea esim. molekyylidynamiikkamallinnusta, niin että laskut eivät kestä useita päiviä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se huonokaan ole.

Vierailija
2/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai jumaleissön :D Vauva-foorumilta tähän varmaan löytyykin pätevä vastaus :D :D :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun Shotcutilla vähän käänsi ja stabiloi videota niin kyllä siinä kaikki teho on tervetullutta.

Vierailija
4/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intelin hinnat ovat olleet kalliita yli neliytimisten suorittimien tapauksissa. Mihinkä saatte ylimääräisen tehon muuten kulumaan? Tekisi mieli harrastuksena laskea esim. molekyylidynamiikkamallinnusta, niin että laskut eivät kestä useita päiviä.

Ei mallennusta prosessorilla lasketa, vaan näytönohjaimella. Melkein kannattaa pyytä CSC:ltä laskuaikaa.

Vierailija
5/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On on, osta se niin kilpailu pakottaa mun intelin prossun hintaa alemmas.

Itse ostin aikoinaan radeonia ja amdeetä koneeseen mutta nyt olen laiska enkä jaksa minuuttiakaan mahdollista extra säätöä peleissä yms, joten meen vaan paketti intelleillä. Oon jo tehny osuuteni.

Vierailija
6/6 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surettaa miten paljon melkein viidellä miljardilla transistorilla saisikaan tehoa aikaan jos heittäisi vanhan kammottavan x86-käskykannan hevonkuuseen.

Suunta on kuitenkin oikea, aika jolloin prosessoreista sai lisää tehoa vain taajuutta kasvattamalla on mennyt. Niitä pitää alkaa latomaan vain lisää rinnakkain. Kenties 10v päästä keskusyksiköitä alkaa olla satoja kuten laskentayksiköitä näytönohjaimissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan