Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehdusarvo lievästi koholla, pelkään syöpää

Vierailija
04.08.2017 |

Kävin eilen lisääntyneen hikoilun (myös yö-) takia lääkärissä. Otettiin perusverenkuva ja kilpirauhasarvot. Selvisi että crp on 27,8. Se oli myös aiemmin keväällä koholla, muistaakseni jotain 11 joten ei oo ensimmäinen kerta. Kilpirauhasarvot, hemoglobiini ja leukosyytit oli ok. Alkuviikosta otetaan crp uudestaan ja laajempi verenkuva. Lääkäri ei ollut mitenkään huolissaan mutta laittoi varmuuden vuoksi tuohon lähetteen. Pelottaa että mulla on imusolmukesyöpä, koska oireet sopii siihen.

Minulla todettiin vähän aikaa sitten palleatyrä, refluksitauti ja lievä ruokatorventulehdus. Voiko sellaiset nostaa tulehdusarvoja? Myös pientä ientulehdusta on. Flunssassa en ole ollut eikä mitään muuta selvää infektiota hiljattain.

Oon aloittamassa opiskelut ja elämä on edessä. Ei mulla ole aikaa sairastaa syöpää, mutta googlen takia olen vakuuttunut että vähintään levinnyt sellainen on.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo no tuskinpa CRP 27 on syöpää varsinkin jos kaikki muut labrat ok. Ettei ois vaan se sun ientulehduksesi. Valoja päälle nyt.

Vierailija
2/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, suosittelisin että lopetat diagnosoimasta itseäsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairastan hankalaa astmaa, keuhkoputket ovat koko ajan pienessä tulehdustilassa. Crp on aina lievästi koholla, arvo pyörii 30 molemmin puolin. Lääkärit ei kiinnitä tuohon mitään huomiota. Itsekin uskon, että sinun pienet tulehdukset selittävät crp:n nousun.

Vierailija
4/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos lääkäri kerran määräsi lisää kokeita niin onhan se nyt huolestunut.

Vierailija
5/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ylipainoinen? Mietin noiden muiden diagnoosien perusteella. Merkittävä ylipaino saattaa nostaa tulehdusarvoa.

Vierailija
6/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ylipainoinen? Mietin noiden muiden diagnoosien perusteella. Merkittävä ylipaino saattaa nostaa tulehdusarvoa.

En ole ainakaan merkittävästi. Onhan noita reflukseja kaiken kokoisilla.

Vierailija
7/13 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on koholla ollut vuosia, eikä syytä ole löydetty.

Vierailija
8/13 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi on usein yhtä kuin ruokatorventulehdus!!! Kai sait happosalpaajat ja ruokavalio-ohjeet ja noudatat niitä!?? Lekurit on ihme tyyppejä - ottaa kokeita ja tekee diagnooseja mutt unohyaa kertoa potilaalle mikä liittyy mihinkin!

Sun tapauksessa siis: onko tähystetty ja otettu koepalat vatsasta? Kysyt mitä niist selvisi ja kysyt refluksin ja crp:n yhteydestä.

itsellä kokemust ett tuskanhiki myös öisin on usein juuri se närästyskohtaus..ja muita oireita ei heti ole.

Vierailija
9/13 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei refluksisairaus nosta CRP:tä. Oireiden syyksi veikkaan diabetesta.

Vierailija
10/13 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko oli ikää - vaihdevuodet?

Vierailija
11/13 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on pientä nenän tukkoisuutta. Voisiko johtua HIV:stä?

Vierailija
12/13 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on levinnyt syöpä, niin silloin CRP on kyllä päälle 100.

Vierailija
13/13 |
07.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syöpä nosta tulehdus arvoja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan