Jos lapsesi haluaisi Kånken-repun, Converset ja jopon, mitä tekisit?
Hänellä olisi ennestään kunnolliset reppu, kengät ja pyörä. Mitä tekisit?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Sillä on jo sellaiset. Converseja useammatkin. On muuten hemmetin kestävät, vanhimpia on käyttänyt jo kuusi vuotta. Mun halpis tennarit levisivät vuoden käytön jälkeen.
Mulla kestivät yhden kesän, enkä sen jälkeen ole rahoja niihin laittainut. Mielummin ostan kahdella kympillä kopiot.
Onko kånkenit tosiaan kestäviä? Ne tuntuu kädessä niin hepposilta ja osa näyttää jo kaupassa kulahtaneilta.
Ajattelisin että nyt meidän on pakko muuttaa pois täältä Oulusta.
Täällä Turussa Converse-aika taitaa jo olla toineillä pois muodista. Nyt on Vans ja Adidas. Vansit ovat kalliita mutta huonolaatuisia .Jopo on pitänyt pintansa vuosia; hyvä niin, koska ovat hyviä pyöriä ja kaupungissa näppärämpiä kuin isot vaihdepyörät. Kånken taitaa mennä jo muodista, mutta jos ei sitä "kehtaa" kouluun ottaa, niin sitä voi käyttää sitten muuten vielä vuosia koska kestää ja kestää.
Näissä "pitää olla"-tuotteissa on aina se vaara, että muoti menee nopeaan ohi ja hyvä tavara jää käyttämättä ja sitten vaaditaan taas uutta kallista "pitää olla"-tuotetta. Kun osaisi ennustaa, mikä kestää muodissa ja mikä ei. Itsellekin joskus ostanut jotain "ihanaa", jote ei kehtaa enää vuoden päästä käyttää, se on ärsyttävää ja tyhmää.
Vierailija kirjoitti:
Täällä Turussa Converse-aika taitaa jo olla toineillä pois muodista. Nyt on Vans ja Adidas. Vansit ovat kalliita mutta huonolaatuisia .Jopo on pitänyt pintansa vuosia; hyvä niin, koska ovat hyviä pyöriä ja kaupungissa näppärämpiä kuin isot vaihdepyörät. Kånken taitaa mennä jo muodista, mutta jos ei sitä "kehtaa" kouluun ottaa, niin sitä voi käyttää sitten muuten vielä vuosia koska kestää ja kestää.
Näissä "pitää olla"-tuotteissa on aina se vaara, että muoti menee nopeaan ohi ja hyvä tavara jää käyttämättä ja sitten vaaditaan taas uutta kallista "pitää olla"-tuotetta. Kun osaisi ennustaa, mikä kestää muodissa ja mikä ei. Itsellekin joskus ostanut jotain "ihanaa", jote ei kehtaa enää vuoden päästä käyttää, se on ärsyttävää ja tyhmää.
Mä en taas kehtaa sen takia käyttää, kun niin monella on semmonen.
Voi saada repun tai kengät synttäri/joululahjana ja toisesta voin maksaa puolet. Jopoa ei saa, koska on erittäin hyvä (ja kallis) 21 vaihteinen pyörä eli ei todellakaan osteta huonompaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nää jotain maalaisperheiden ongelmia. 10-vuotta sitten Hesoissa oli kova juttu, mutta eikai täällä kukaan enää moisia käytä, paitsi ehkä jotkut köyhät lähiölapset. :D
Sano sille lapsellesi, että se on tyylitajuton juntti ja sä häpeet sitä.
Hesoissa?
Niin? Hesaa kutsutaan usein Hesoiksikin...ehkä siihen silloin luetaan myös Espoo ja Vantaakin, mitkä ovat oikeasti vain Hesan lähiöitä.
Ihmetyttää tässä ketjussa vain se, että lapsen pitäisi joidenkin mielestä itse säästää rahat ostaakseen esim. jopon. Miksi ihmeessä? Onhan se nyt herranen aika vanhempien tehtävä ostaa lapselle välttämättömät tavarat, merkistä huolimatta. Parempi kai se on ostaa sen minkä lapsi toivoo kuin että pakottaa tyytymään johonkin mitä ei edes halunnut.
Jos haluaa hankkia sellaiset niin säästää rahaa ja ostaa itse. Converseja voidaan harkita seuraavien kenkien oston yhteydessä, kånkenia myös seuraavan repun oston yhteydessä. Jopon suhteen voisi tehdä niin että seuraavan fillarin oston yhteydessä lapsi voi maksaa osan Jopon hinnasta ja me vanhemmat sitten sen verran kun tavalliset pyörät yleensä maksaa.
Mikään noista ei ole ylivoimainen tuotemerkki eikä meillä lapset ole noita pyydelleetkään.