Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 23-vuotias, tekisi mieli käydä armeija. Onko hyötyä yhteiskunnalle/minulle?

Vierailija
04.08.2017 |

Ajattelin jo lukiossa että haluaisin armeijaan mutta jäi menemättä. Nyt kun olen lääketiedettä opiskelemaan lähdössä ajatus armeijan upseerikoulutuksesta polttelee yhä enemmän ja enemmän. Kysymys kuuluukin, onko minusta sellaisessa kuvitteellisessa tilanteessa että sota syntyy, enemmän hyötyä rintamalla vai lääkärinä? Päästäisivätkö pätevää lääkäriä edes rintamalle? Tai perheen äitiä?

Ja vaikka en rintamalle pääsisi, mikä ei varmasti olisi sotatilanteessa itseni kannalta huono asia, niin kokemuksen kannalta armeijavuosi kiinnostaisi. Onko siellä näinkin "vanhoja" ihmisiä intissä? Onko se kokemuksen arvoinen? Onko se millään tavalla kannattavaa?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tietentahtoen päästä itseäsi muutaman vuoden nuorempien ihmisten täysin järjettömän komentelun alaiseksi? 

Itse en viihtynyt armeijassa edes kahta viikkoa ennenkuin hankin hullunpaperit, koska totesin sen touhun niin järjettömäksi siellä. Nipinnapin parikymppiset alikessut siellä rääkyvät ja nipottavat ja nolaavat ja antavat täysin järjenvastaisia käskyjä juoksuttaessaan itseään ehkä vuoden verran nuorempia alokkaita. Lisäksi alikessut eivät useinkaan kykene yhteistyöhön keskenään ja riitelevät, sekä antavat alokkaille täysin päinvastaisia ja ristiriitaisia käskyjä.

18-20-vuotiaat miehet ovat erityisesti tuontapaisissa paikoissa todella, todella rasittavia.

Naisena joudut todennäköisesti kaikenlaisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi.

Ruoka on paskaa ja eikä sen syömiseen ole aikaa kuin 5 minuuttia.

Voit saada varuskunnassa ollessasi vaikka aivokalvontulehduksen. Onko se sitten oikea hinta isänmaanpuolustuksesta, sitä en osaa sanoa.

Tuvissa on öisin helvetin kuuma ja vaikea nukkua.

Kaikesta valitetaan, niin kaappien siisteydestä kuin siitä, jos lakanassa on yksikin ryppy tai lakki on aavistuksen liian takana - "SE EI OO MIKÄÄN TAKARAIVONLÄMMITIN!"

Oma mielenterveyteni ei tuollaista olisi kestänyt, ehkä sellaisiakin on, jotka ovat tässä suhteessa poikkeus.

Kuulostat sen sortin tissiposki vässykältä että paikkasi ei tosiaan ole armeijassa.

Vierailija
22/26 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että armeija on odottelua, epämukavuutta ja käskyjen perässä juoksentelua. Ja myös itsensä ylittämistä, kokemuksia ja rajojensa kokeilua, minkä vuoksi haluaisin sinne lähteä. Armeijassa ei aina ole koko ajan mukavaa, mutta ei sen ole tarkoituskaan olla. Ihmeellistä tuollainen länkytys että komennellaan ja juoksetetaan. No daa, se on armeija. Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjän puolustusmenot olivat viime vuonna 66,4 miljardia dollaria eli 5,4 prosenttia bkt:sta, mikä on kansainvälisestikin suuri osuus.

Käyttövalmiita ydinkärkiä Venäjällä on hieman yli 1 700.

Ei siis ole enää mitään rintamasotaa tai muuta paikkaa missä taistella.

Parit ohjukset ja sen jälkeen ei ole enää mitä puolustaa. 

Et sitten yhtään seuraa uutisia...

Katso mitä Venäjä tekee Ukrainassa: siellä on rintamasota ja ydinaseita ei ole käytetty.

Noin.

Tajusitko miten väärässä olet?

Vierailija
24/26 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä muuten on MPK:n kurssi mistä aikaisemmassa viestissä puhuttiin? Kaikenlainen itsensä koetteleminen ja ylittäminen kiinnostaa minua. Olen myös äärimmäisen mukavuudenhaluinen. Hyvä yhdistelmä. :D ap.

Pistä selaimeen www.mpk.fi ja käy katselemassa. Koita etsiä vaikka joku intti tutuksi naisille tyyppinen kurssi jostain.

Tuo on yhdistys josta säädetään lailla, eli laki vapaaehtoisesta maanpuolustuksesta. Valtion yhdistys siis, eli uskaltaa pistää ne oikeat yhteystietonsa sinne verkkosivuille ilmoittautuessaan. Jokunen palkattukin henkilö maassa, mutta pääosin toimii vapaaehtoisten aktiivien panoksella. Harjoitusalueet ja vehkeet yleensä intiltä.

Vierailija
25/26 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyt intin ja lääkiksen ja lähet tekemään hirveesti rahaa rauhanturvaajaksi!

Rivirauhanturvaaja saa sen 45000e vuodessa. Lääkärinä intin leivissä rauhanturvaajaleirin mukana saisit tuplasti tuon vuodessa.

Tuleeko tohon vielä päiväraha päälle? Ajattelin nimittäin että kun olen lääkäri haluaisin lähteä kriisialueille lääkäriksi mutta rauhanturvaajalääkäri kuulostaa vielä mielenkiintoisemmalta. Ja ehtiihän sitä tehdä molemmat jos haluaa.

Et ehdi, jos kuolet siellä kriisialueella.

Vierailija
26/26 |
04.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi haluat tietentahtoen päästä itseäsi muutaman vuoden nuorempien ihmisten täysin järjettömän komentelun alaiseksi? 

Itse en viihtynyt armeijassa edes kahta viikkoa ennenkuin hankin hullunpaperit, koska totesin sen touhun niin järjettömäksi siellä. Nipinnapin parikymppiset alikessut siellä rääkyvät ja nipottavat ja nolaavat ja antavat täysin järjenvastaisia käskyjä juoksuttaessaan itseään ehkä vuoden verran nuorempia alokkaita. Lisäksi alikessut eivät useinkaan kykene yhteistyöhön keskenään ja riitelevät, sekä antavat alokkaille täysin päinvastaisia ja ristiriitaisia käskyjä.

18-20-vuotiaat miehet ovat erityisesti tuontapaisissa paikoissa todella, todella rasittavia.

Naisena joudut todennäköisesti kaikenlaisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi.

Ruoka on paskaa ja eikä sen syömiseen ole aikaa kuin 5 minuuttia.

Voit saada varuskunnassa ollessasi vaikka aivokalvontulehduksen. Onko se sitten oikea hinta isänmaanpuolustuksesta, sitä en osaa sanoa.

Tuvissa on öisin helvetin kuuma ja vaikea nukkua.

Kaikesta valitetaan, niin kaappien siisteydestä kuin siitä, jos lakanassa on yksikin ryppy tai lakki on aavistuksen liian takana - "SE EI OO MIKÄÄN TAKARAIVONLÄMMITIN!"

Oma mielenterveyteni ei tuollaista olisi kestänyt, ehkä sellaisiakin on, jotka ovat tässä suhteessa poikkeus.

Tuollaista se oli miehenäkin, paitsi ettei ahdistelu ollut seksuaalista. Ja läpi mentiin, kun oli vähän niin kuin pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme