Napinaa naispuolisista ystävistä
Naiselle tuntuu olevan hankala juttu käsitellä miehen naispuolisia ystäviä eli naapureita, työkavereita entisiä opiskelukavereita. Jos naapuria auttaa, työkaveri tulee jossain ulkona ilmoisena moikkaamaan tai käyn kahvilla opiskelukaverin kanssa niin odotettavissa on "humoristista" kuittailua tyyliin "mihin kaikkeen sua oikein käytettiin" ja "onko hyväkin ystävä" melkoisen mairealla äänensävyllä. Onko teillä samanlaista? Yhtäkään ko. naisista en ole ikinä pannut. Vaikuttaa vähän siltä, että jos hymyilen jonkun muun seurassa niin se on jo punainen vaate. Eikä tämä taida olla ihan harvinainen "ongelma". Kyse on siis keski-ikäisistä ihmisistä ei teineistä tai edes 20+ Miten teillä?
Kommentit (11)
Nainen on epävarma itsestään ja silloin mustasukkainen sinusta. kerrothan hänelle useammin että hän on sinulle tärkein nainen elämässä ja olet täysin sitoutunut häneen? siihen loppuvat napinat ja saat suukonkin.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse käyttäytyisit vastaavassa tilanteessa? Eli jos naisella alkaisi yhtäkkiä ilmaantua mieskavereita vähän joka puolelta? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, sillä tuntuu siltä kuin miehet eivät koskaan olisi mustasukkaisia ja aina valituksen kohteena ovat miehen naispuoliset ystävät ja näiden tapailu. Eikö miehille muka tule ihan samanlaiset mustasukkaiset ajatukset mieleen kuin naisillekin?
uskon, että tervettä mustasukkaisuutta löytyy yhtä lailla miehistä . naiset kyllä puhuvat ulos tunteitaan ja ajatuksiaan yleensä enemmän ja aiemmin, jolloin päästään asioiden äärelle.
Vierailija kirjoitti:
Miten itse käyttäytyisit vastaavassa tilanteessa? Eli jos naisella alkaisi yhtäkkiä ilmaantua mieskavereita vähän joka puolelta? Ihan vain mielenkiinnosta kysyn, sillä tuntuu siltä kuin miehet eivät koskaan olisi mustasukkaisia ja aina valituksen kohteena ovat miehen naispuoliset ystävät ja näiden tapailu. Eikö miehille muka tule ihan samanlaiset mustasukkaiset ajatukset mieleen kuin naisillekin?
Juu olen kuullut, että joillekin miehille tällaisia ajatuksia tulee, mutta minulle ei ole tullut. Eikä näitä uusia tuttuja tyhjästä ilmaannu. Ei ole kysymys viikonloppuna baarissa tavatuista ihmisistä. Naapuri muuttaa viereiseen asuntoon ja työpaikalla on ketä on. Eivät ne random-ihmisiä ole. Tajuan tällaisen vielä jotenkin teiniltä, mutta en enää oikein keski-ikäiseltä. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uskon, että tervettä mustasukkaisuutta löytyy yhtä lailla miehistä . naiset kyllä puhuvat ulos tunteitaan ja ajatuksiaan yleensä enemmän ja aiemmin, jolloin päästään asioiden äärelle.
juu ja ikävä kyllä niitä negatiivisiakin asioita tulee ulos täysin ilman filtteriä tai että ajattelisi yhtään mitään ennen kuin avaa suunsa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus ei todellakaan ole tervettä vaan erittäin haitallista.
Mulla ne miespuoleiset ystävät, opiskelukaverit ja työkaverit oli jo sinkkuna. Kyllähän siinä jokunen ehdokas jättäytyi jo tapailun ensimetreillä, ne joilla oli itsetunto kunnossa olivat vähemmistö.... Niistä jokunen on jäänyt ystävälistalle loppuelämäksi vaikkei heistä sitten ollut suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus ei todellakaan ole tervettä vaan erittäin haitallista.
en ole samaa mieltä kanssasi. minusta terve mustasukkaisuus on ihan normaalia. jos vaikka ravintolassa vieras nainen tulisi jututtamaan pilke silmäkulmassa miestäni ja mies ei tarpeeksi pontevasti torjuisi häntä, tulisin mustasukkaiseksi ja kertoisin siitä hänelle. ystävällinen tulee olla, flirtti onkin sitten jo vaikeampi laji.
Mulla se johtuu siitä, että en ole sellaista heteromiestä tavannut jonka kanssa voisi olla vain kaverit. Aina on mukana ollut jotain seksuaaliviritteistä.
Jotkut miehet ovat sellaisia, että he tahallaan kärttävät mustasukkaisuutta naiselta olemalla läheisissä tekemisissä muitten naisten kanssa. Tätä he eivät suin surminkaan suostu myöntämään että muka alentuisivat mokomaan typerään käytökseen. Se on äärimmäisen loukkaavaa ja kertoo todellisesta rakkauden puutoksesta. Vai kokevatko he etteivät saa naiseltaan tarpeeksi rakkautta niin että tämä käytös on oikeutettua tai yrittävät saada naisen osoittamaan enemmän rakkautta?
Olen nainen ja minulla on vain miespuoleisia ystäviä. Miestäni tämä ei haittaa. Jotenkin vain on enemmän yhteisiä kiinnostuksenkohteita miesten kanssa. Heidän kanssaan on helpompi keskustella ilman, että jokaisesta eriävästä mielipiteestä tehdään toista koskevia johtopäätöksiä myös asioista, jotka eivät liity ko. teemaan. Jotenkin miehet tajuavat paremmin, että voit olla mielestäni täysi idiootti tässä asiassa, mutta se ei tee sinusta idioottia kokonaisuutena. Tämän vuoksi käymme syvällisiä keskusteluja ja maailmankuva muuttuu molemmilla vähemmän mustavalkoiseksi. Naisten kanssa tämä ei ole kertaakaan onnistunut. Ehkä vedän puoleeni vain naisia, jotka eivät kykene viileään analyysiin. Sellaisiakin olen tavannut paljon. En väitä, ettei heitä olisi. Mutta heilläkin on usein vain miespuoleisia kavereita :)
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen ja minulla on vain miespuoleisia ystäviä. Miestäni tämä ei haittaa. Jotenkin vain on enemmän yhteisiä kiinnostuksenkohteita miesten kanssa. Heidän kanssaan on helpompi keskustella ilman, että jokaisesta eriävästä mielipiteestä tehdään toista koskevia johtopäätöksiä myös asioista, jotka eivät liity ko. teemaan. Jotenkin miehet tajuavat paremmin, että voit olla mielestäni täysi idiootti tässä asiassa, mutta se ei tee sinusta idioottia kokonaisuutena. Tämän vuoksi käymme syvällisiä keskusteluja ja maailmankuva muuttuu molemmilla vähemmän mustavalkoiseksi. Naisten kanssa tämä ei ole kertaakaan onnistunut. Ehkä vedän puoleeni vain naisia, jotka eivät kykene viileään analyysiin. Sellaisiakin olen tavannut paljon. En väitä, ettei heitä olisi. Mutta heilläkin on usein vain miespuoleisia kavereita :)
Aaah ilmestyihän sieltä ensimmäinen "oon vaan niin hyvä jätkä että vain jätkät ymmärtää mua" ja "kaikki naiset on sellaisia......".