Selkäkipu johon liittyy elohiiret ja lihasheikkous jaloissa :(
Olen yrittänyt etsiä verkkotohtoria, tuloksetta... Sain ajan terveyskeskuslääkärille vasta kahden kuukauden päähän..
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni oli juuri keväällä samanlainen vaiva. Kesti 3kk, meni itsestään ohitse. Istuminen pahensi. Todettu välilevyn rappeuma selässä.
Pelkäsitkö jotain lihassairautta vai tiesitkö koko ajan että selkä vaivaa? Oliko reflekseissä häikkää?
En pelännyt lihassairautta, koska selkä on reistaillut aiemmin monesti. Välilevyn rappeuma todettu jo vuosia sitten. En käynyt lääkärissä tällä kertaa. Olen jo keski-ikäinen. Ole rauhassa, sinulla on varmasti iskias vaivaa. Ei mitään vakavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä 39, että vahvasti epäilen spinaalistenoosia. Oireet sopivat siihen hyvin.
Sehän on yli 60-vuotiaiden vaiva. Olen 26-vuotias... Voiko elohiiret liittyä selkävaivaan?
Olen huomannut, että autolla ajaessa jalat tärisee polkimia käyttäessä, sekä portaissa alastullessa...
Aloittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan vielä 39, että vahvasti epäilen spinaalistenoosia. Oireet sopivat siihen hyvin.
Sehän on yli 60-vuotiaiden vaiva. Olen 26-vuotias... Voiko elohiiret liittyä selkävaivaan?
Ei se välttämättä ole vanhusten vaiva kyllä sitä nuorillakin esiintyy. Elohiiret voivat kulkea tuossa mukana veetuilevana kaverina kun lihaksen hermotoiminta on häiriintyneenä ja aiheuttaa sitten sitä puutumista ja veetuhiiriä.
Sama 39 jne jatkelee että paheneeko kipu joissain asennoissa? Etukumara avaa nikamavälejä niin hellittääkö sellaisessa asennossa? Ja onko se kipu pitkälle säteilevää esim varpaisiin? En ole siis mikään ortopediatohtori ihan vain sairaanhoitaja enkä väitä että s s.stenoosia on, mutta kuulostaa siltä!
Vierailija kirjoitti:
Sama 39 jne jatkelee että paheneeko kipu joissain asennoissa? Etukumara avaa nikamavälejä niin hellittääkö sellaisessa asennossa? Ja onko se kipu pitkälle säteilevää esim varpaisiin? En ole siis mikään ortopediatohtori ihan vain sairaanhoitaja enkä väitä että s s.stenoosia on, mutta kuulostaa siltä!
Kipu pahenee jos istun ja varsinkin jos istun epäryhdikkäästi.. Kyykkyjen tekeminen pahentaa kanssa ja hyppely. Kumartelu pahentaa kipua ja on aiheuttanut jopa huimausta kun on tullut niin kova kipu alaselkään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kipu pahenee jos istun ja varsinkin jos istun epäryhdikkäästi.. Kyykkyjen tekeminen pahentaa kanssa ja hyppely. Kumartelu pahentaa kipua ja on aiheuttanut jopa huimausta kun on tullut niin kova kipu alaselkään..
Nuokin kyllä täsmäävät! No jokatapauksessa lääkäriin ja sieltä kunnollist tutkimukset ja diagnoosit. Kevyttä liikuntaa suosittelen koska täysi immobilisaatio ei auta yhtään. Voisit yrittää päästä fysioterapeutille myös!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuokin kyllä täsmäävät! No jokatapauksessa lääkäriin ja sieltä kunnollist tutkimukset ja diagnoosit. Kevyttä liikuntaa suosittelen koska täysi immobilisaatio ei auta yhtään. Voisit yrittää päästä fysioterapeutille myös!
Eli ei vielä tarvitse tilata itselleen hautakiveä orastavan ALS:n tai Ms-taudin vuoksi.
Ei kaikki selkä ja jalkavaivat ole ms tautia.
Kannattaa lukea selkäkanavan julkaisuja.
Mulla ilmestyi samanlaista oireilua synnytyksen jälkeen ja lisänä myös tunnottomuutta ja polttelevaa/pistävää kipua jaloissa. Fysioterapeutti ja lääkäri epäilivät lievää luiskahdusta välilevyssä. Ei tosin ole kuvattu, niin varmaksi ei voi tietää. Hoidoksi keskivartalon lihasten vahvistus voinnin rajoissa.
Tsempit Ap:lle!
Ei kqnnata maalailla pitujq seinilw
Yhdellä tuttavalla tuollaisia oireita aiheutti borrelioosi. Kesti ennen kuin löydettiin, epäiltiin tuota välilevyn pullistumaa ym. ensin. Kannattaa tosiaan sinne lääkäriin suunnata. Tsemppiä!
Tuntuu pelottavalta, että jalat ovat näin voimattomat. Tulee heti mieleen joku ALS TAI Ms.