Onko tämä ok asu häihin (kuvaus)
Eli tarjolla olisi olkapäät peittävä, kirkkaan pinkki polvimittainen mekko sekä musta jakku, mustat korkkarit ja pikkulaukku. Minulla ei ole muita vaatteita! Tuo mekko tekee minut ehkä vanhemman oloiseksi, olen kolmenkympinkriisiä poteva naikkonen :D Nuorekkaampi mekko olisi ehkä rennompi, mutta tuo on ajaton enkä jaksa lähteä ostoksille...
Lähinnä mietityttää tuo musta jakku, onko se ok? Entä mekon kirkas väri? En aio laittaa sukkahousuja, mikäs sen "pakolllisuus" oikeasti on? Rikonko nyt kaikkia sääntöjä, onko lähdettävä ostoksille......
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jakku? Sitä käyttävät vain kuuskymppiset tantat. Mustat kengät ja laukku on tylsät, tuntuu ettei suomalaiset osaa ostaa muunvärisiä asusteita: vihreä, keltsinen, pinkki, turkoosi
Mitä muuta ylävartalonpeitettä / lämmikettä voi nainen juhlapukeutumisessa käyttää? Itsekin menossa häihin ja paikkakunnalle luvattu +15C ja sadetta. Ihan en mekolla tarkene, mutta en keksi, mitä muuta jakun sijaan laittaisin kun kaikki muu on niin arkista. Mulla on siis nilkkapituinen ns. juhlallisempi mekko (ei siis mikään hellemaksimekko vaan monta kangaskerrosta, tyköistuva ylävartalosta, ei jousta, pitsiä vyötäröllä).
No sit jos ulkohäät eikä mekolla tarkene niin ns. takkimekko, joita esim. Englannin Catherine käyttää. Aika erikoista pitää häät pihalla.
Ei häät ole pihalla, mutta oletan, että kirkko on kylmä enkä halua siellä olla olkapäät paljaana. Sen lisäksi pitää pari kertaa siirtyä paikasta toiseen ja palelen sisälläkin helposti. Pitkä takki tuntuisi liioittelulta, eli jakku on kyllä mielestäni paras vaihtoehto :) en usko näyttäväni vanhalta tantalta. Se on tyköistuva ja hieman lyhyempi malli.
Mun mielestä kuulostaa hyvältä asulta :) älä stressaa!
Mustat asusteet just hyvä ni ne tasapainottaa sitä pinkkiä. Kivoja juhlia ap!
On se varmaan ok, jos oma värityksesi on aika vahva. Mutta jos olet maantienvärisen tukan ja kaurapuuroihon omistaja, niin nuo värit syö sut kokonaan. Itse liittäisin shokkipinkkiin mekkoon hääasuna jonkin hieman kimaltavan vaaleanpunaisen tai beessin juhlaneuleen sekä niihin sopivat vaaleat kengät.
Tietysti jos olet ihan rockmimmi tai burleskityyli, niin sitten vaikka mustaa pitsiä harteille.
Vierailija kirjoitti:
Minä en menisi kenenkään häihin tuon värisessä vaatteessa.
Höpsis. Mikäs olisikaan pinkille sopivampi tilanne kuin iloiset hääjuhlat! Pinkkiä päälle vaan ap <3
Kiitos kaikille vastauksista! :)
ap
No sit jos ulkohäät eikä mekolla tarkene niin ns. takkimekko, joita esim. Englannin Catherine käyttää. Aika erikoista pitää häät pihalla.