Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomies pitää itseään saaliina

Vierailija
03.08.2017 |

Ollaan oltu avomiehen kanssa yhdessä noin viisi vuotta. Naimisiinmenosta on ollut puhetta useammankin kerran ja yleensä lopputulema on se, ettei suhde ole vielä sellainen että mies uskaltaisi avioitua. Miehen mielestä minun tulisi muuttua että hän voisi kosia. Mies myös kuittailee välillä puolivitsillä että koska teen sitä ja tätä en PÄÄSE hänen kanssaan naimisiin. Saan myös vihjeitä millainen nainen olisi täydellistä avioliittomatskua. Tulee sellainen tunne että mies pitää itseään jonain palkintona, joka minun pitäisi ansaita.

Hauskinta tässä on se, että ilman minua mies olisi työtön ja joutuisi muuttamaan takaisin äitinsä luo asumaan. Hänellä ei ole koulutusta ja pienet tulot. Jos eroaisimme hän menettäisi kivan asunnon, työpaikkansa, auton ja veneen. Hän myös joutuisi muuttamaan pitämästään kaupungista kotipaikkakunnalleen jota hän inhoaa. Mies on luonteeltaan erittäin räjähdysherkkä ja negatiivisuuteen taipuva. Hänellä on sosiaalisten tilanteiden kammo (mikä on estänyt koulutuksen) ja muitakin rajoitteita mitkä hankaloittavat hänen elämäänsä.

Itse olen opiskellut hyvän ammatin ja ansaitsen hyvin. Olen sosiaalinen ja pärjään missä vain. Suhteessamme minä olen se joka yritän sietää miehen oikkuja ja niellä hänen huutoaan ja käytöstään. Sitten kun en enää kestä ja joko huudan takaisin tai alan itkeä, mies toteaa ettei kanssani voi mennä naimisiin kun olen tällainen.

Pakko vielä todeta että yleisellä tasolla meillä menee oikein hyvin, mies ei ole mikään hirviö. Hän on komea, hellä ja osaa olla oikein ihana. Siksi haluaisinkin hänet miehekseni. Mutta tämä minun syyllistäminen suhteen tilasta tuntuu tosi pahalta...

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruako sinä tuollaisella miehellä teet? Ihan oikeasti?

Vierailija
2/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyllistäminen ja räyhääminen ovat huonoja ominaisuuksia tietenkin, ja sinun olisi kannattanut tehdä noista aloitukseksi kärki. Haluan kuitenkin huomattaa, ettei siinä ole mitään pahaa, että pitää itseään saaliina. Sitä kutsutaan hyväksi itseluottamukseksi. Kannattaa kokeilla joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat lapsia, vaihda miestä. Negatiivinen räyhääjä ei isäksi sovi, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen.

Vierailija
4/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat lapsia, vaihda miestä. Negatiivinen räyhääjä ei isäksi sovi, vaikka olisi kuinka hyvännäköinen.

Tämä on totta. Mies ei myöskään halua lapsia eikä niistä muutenkaan pidä. Itse olen lapsirakas ja muuten voisinkin haluta lapsia, mutta olen tietoinen ettei niitä tässä parisuhteessa tule eikä edes kannattaisi tulla. Voin ts. elää myös ilman lapsia.

Ap

Vierailija
5/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska roikut kiinni tuollaisessa niin ansaitset hänet.

Vierailija
6/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies menettäisi työpaikan, jos teille tulisi ero?

Vierailija
7/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan ei noilla edellytyksillä pidä missään tapauksessa mennä naimisiin. Naimisiin mennään silloin, kun molemmat haluavat yhtä paljon olla yhdessä ja sitoutua yhteiseen tulevaisuuteen.

Kertomasi perusteella miehesi on sitoutunut enemmän mukavaan elämäänsä ( asunto, auto, vene) kuin sinuun. Hänenhän pitäisi miettiä miten hän tekee elämästäsi parempaa. Ei sinun kauttasi nauttimiensa taloudellisten etujen takia, vaan koska rakastaa sinua ja haluaa sinulle hyvää. Nyt hän ei kunnioita sinua ja näyttää sen jopa käytöksellään. Mieti mitä hän oikeasti ajatteleekaan sinusta?

Seuraavan kerran kun asia tulee puheeksi sano, että olet tullut toisiin ajatuksiin naimisiinmenon suhteen. Mies saattaa korjata käytöstään, mutta eihän siitä mihinkään pääse, että et ole hänelle se elämän rakkaus.

Vierailija
8/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työpaikkakin menee ukolta sinun takia jos jätät sen?

Vierailija
9/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yritys on minun eikä mies vielä kykene k.o. ammattiin ilman apuani. Olen opettanut hänelle miten kyseistä työtä tehdään mutta hänellä ei ole vielä tarpeeksi osaamista tai kokemusta että voisi pyörittää omaa yritystä. Muualle samaan ammattiin meneminen olisi varmasti todella vaikeaa, sillä hänellä ei tosiaan ole alan koulutusta.

Ap

Vierailija
10/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakaan ei noilla edellytyksillä pidä missään tapauksessa mennä naimisiin. Naimisiin mennään silloin, kun molemmat haluavat yhtä paljon olla yhdessä ja sitoutua yhteiseen tulevaisuuteen.

Kertomasi perusteella miehesi on sitoutunut enemmän mukavaan elämäänsä ( asunto, auto, vene) kuin sinuun. Hänenhän pitäisi miettiä miten hän tekee elämästäsi parempaa. Ei sinun kauttasi nauttimiensa taloudellisten etujen takia, vaan koska rakastaa sinua ja haluaa sinulle hyvää. Nyt hän ei kunnioita sinua ja näyttää sen jopa käytöksellään. Mieti mitä hän oikeasti ajatteleekaan sinusta?

Seuraavan kerran kun asia tulee puheeksi sano, että olet tullut toisiin ajatuksiin naimisiinmenon suhteen. Mies saattaa korjata käytöstään, mutta eihän siitä mihinkään pääse, että et ole hänelle se elämän rakkaus.

Pakko tunnustaa että asia on käynyt mielessä. Mies on toisaalta joskus myös sanonut olevansa loukussa, koska ilman minua joutuisi luopumaan niin paljosta ja hänen elämänsä "romahtaisi". Olen myös miettinyt mitenköhän mies reagoisi jos sanoisin etten minäkään halua hänen kanssaan naimisiin. Ainakin siitä loukkaantui kun totesin etten haluaisi hänen kanssaan lapsia vaikkei hän siis isäksi haluakaan.

Ap

Vierailija
11/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti kuulostaa siltä että mies on osittain (pahimmassa tapauksessa täysin) kanssasi vain elintason takia. "loukussa", pelkän tuon takia voisi kyseenalaistaa jo koko suhteen.

Vierailija
12/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se jo luku- ja kirjoitustaitoinen, vai opetatko kotona? Sisäsiisti? Pesee itsensä ja hampaansa, vai joudutko auttamaan siinä?

Missä päin Porvoota asutte?

Vierailija
13/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska yritys on minun eikä mies vielä kykene k.o. ammattiin ilman apuani. Olen opettanut hänelle miten kyseistä työtä tehdään mutta hänellä ei ole vielä tarpeeksi osaamista tai kokemusta että voisi pyörittää omaa yritystä. Muualle samaan ammattiin meneminen olisi varmasti todella vaikeaa, sillä hänellä ei tosiaan ole alan koulutusta.

Ap

Millä perusteella siis sanoisit miehen irti? Ero ei ole pätevä syy :)

Vierailija
14/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Se, ettei selviä avustamatta töistään, on.

Vierailija
15/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et taida pitää itseäsi hyvänä saaliina kun tuhlaat aikaasi luuseriin?

Vierailija
16/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mies on itse todennut, että jos eroaisimme hän ei haluaisi olla kanssani enää missään tekemisissä. Eiköhän tuo jo riitä kertomaan ettei samassa firmassa työskentely onnistuisi. En kyllä itsekään jaksaisi sitä toisen "kantamista" jos kyseessä ei olisi oma kumppani. Hän ei siis suoriutuisi enää töistään.

Ap

Vierailija
17/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sanot miehelle ettei tämä suhde enää tyydytä sinua. Hän ei selvästikään arvosta sinua. Mies välillä äidin helmoihin miettimään mitä haluaa ja jos on valmis muuttumaan, niin sitten uusi yritys. Tosin itse varmasti siinä vaiheessa toteat että niitä hyvännäköisiä, mukavia sekä hyväkäytöksisiä on muuallakin.

Vierailija
18/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ole heivannut miestä sekä elämästäsi että firmastasi aikoja sitten? Se, että mies on joskus ihana ei todellakaan hyvitä kaikkea tuota huonoa.

Osoittaa myös äärimmäisen huonoa bisnesälyä pitää kumppania firmassaan töissä vaikka se ei ole pätevä.

Vierailija
19/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika.

Vierailija
20/36 |
03.08.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et taida pitää itseäsi hyvänä saaliina kun tuhlaat aikaasi luuseriin?

Vaikka tässä ketjussa nyt miehen negatiiviset piirteet korostuvatkin, ei hän ole mikään luuseri. Mies on älykäs ja lahjakas, hauska ja mukava, osallistuu kotitöihin erittäin kiitettävästi, on urheilullinen ja komea, hellii ja pitää hyvänä, on hyvä sängyssä jne. Miehellä on ollut haastava lapsuus ja nuoruus mistä hänen sosiaalisten tilanteiden kammo on saanut alkunsa. Tämä taas on johtanut opiskelun keskeytymiseen useammaltakin alalta joka on sitten estänyt työllistymisen. Kyseessä on eräänlainen ketjureaktio. Ja koska mies on varsinainen yrmy äijä, ei mikään terapia hänelle käy ja soppa on valmis. Mies siis itsekin tiedostaa että hänellä on ongelmia mutta niistä ei voi kuulemma enää parantua muuten kuin hyviä elämänkokemuksia kartuttamalla. Myös miehen impulsiivinen luonne ja räyhääminen on ilmeisesti hänen menneisyytensä syytä.

Hän siis osaa olla myös oikein hyvä ja ihana mies, hänellä on vain huonot hetkensä. Niin kuin meillä kaikilla joskus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme